vink
atropos-krans-os
ik vond nog een oude preset die ik ooit voor de arturia SEM V2 had gemaakt, die ik heb opgenomen, door middel van éen midi noot te plaatsen... de arpegiator staat op hold... veel automation geeft een veel variatie, en verandert de otomatische spelende SEM V2 nogal. volgens zit er de delay van de SEM zelf erop, daarna de waves stereo maker, waarin de spread in de LO freqs zit.
daarna simpelweg een drumkit uit de arturia gekozen, vergeten even welke, die het lekkerste er bij klonk. 1 pattern, wederom... met mutes spelen werkt goed, maar 3 drumgeluiden worden gebruikt.
om nog enigszins een soort van bassline te hebben, heb ik een preset gevonden, wederom self-made, uit de matrix brute. wederom. 2 keys worden een heel nummer 'vastgehouden, 2 midi noten. de cataract plugin zit eroverheen, dat hoor je goed (bizondere plugin, geheel modulair, en de modules zijn met kabels te verbinden en klinkt modulair.. ik heb een standaard preset gekozen...), de waves vitamin maakt 'm ijler én de enigma zorgt voor de, ja de wat? en het is niet meer een bassline, dat doet de SEM V2 meer een soort van bass er aan toevoegen.
over de spark zit overigens simpelweg, de maxbass van waves, wel speciaal ingesteld om te bereiken wat ik wilde.
ik weet niet wat voor genre dit ding is. het valt nogal buiten mijn stijl, maar ik heb er met veel plezier aan gewerkt, alle details hebben hun aandacht gekregen. een eksperiment, ook met de effekt plugins.
de automation van de SEM V2 is gedaan met de vele knoppen die ik heb (i.e. controllers), eigenlik geheel live, niets aan veranderd. de klankkleur wordt ook lichtelik bepaald door een 1176 compressor kloon, ik heb er 3, ik heb die van IKM gekozen, de black 76. ik heb veel compressors geprobeerd, op de SEM track, geen van alle bereikte het resultaat dat ik wilde bereiken. de black 76 wél. nu snap ik waarom het zo handig is veel compressors te hebben (min of of meer bij 'toeval')
goed.
het nummer kan verder worden uitgewerkt, het lijkt mij een leuk begin voor een collab met e-Gloomy-nations , waarbij ik eens de eerste stems aanlever.. wanneer jan dit ziet zitten.
EDIT: schijnbaar kun je nu soundcloud het nummer in originele versie downloaden, de upload is een wav bestand, 24bits, 48.000 Khz. ben benieuwd of dat ook zo werkt..
EDIT 2: soundcloud doet iets met de zeer lage "tom" of is het een "kick"... dat hoor je vooral in het begin, er komt een hoge "harmonic" bij. vreemd.
"gemasterd", zo kun je het niet noemen, in t-racks 5.1.1 met de stealth limiter, netjes op -0.03, want de true peak laat soms zien dat ie er doorheen knalt. fijne mastering plugin, laat de dynamiek nog een beetje heel, wanneer je m niet ekstreem gebruikt. wel met 10 dB opgepompd. (of is 10 dBfs, of al die andere termen...)
daarna simpelweg een drumkit uit de arturia gekozen, vergeten even welke, die het lekkerste er bij klonk. 1 pattern, wederom... met mutes spelen werkt goed, maar 3 drumgeluiden worden gebruikt.
om nog enigszins een soort van bassline te hebben, heb ik een preset gevonden, wederom self-made, uit de matrix brute. wederom. 2 keys worden een heel nummer 'vastgehouden, 2 midi noten. de cataract plugin zit eroverheen, dat hoor je goed (bizondere plugin, geheel modulair, en de modules zijn met kabels te verbinden en klinkt modulair.. ik heb een standaard preset gekozen...), de waves vitamin maakt 'm ijler én de enigma zorgt voor de, ja de wat? en het is niet meer een bassline, dat doet de SEM V2 meer een soort van bass er aan toevoegen.
over de spark zit overigens simpelweg, de maxbass van waves, wel speciaal ingesteld om te bereiken wat ik wilde.
ik weet niet wat voor genre dit ding is. het valt nogal buiten mijn stijl, maar ik heb er met veel plezier aan gewerkt, alle details hebben hun aandacht gekregen. een eksperiment, ook met de effekt plugins.
de automation van de SEM V2 is gedaan met de vele knoppen die ik heb (i.e. controllers), eigenlik geheel live, niets aan veranderd. de klankkleur wordt ook lichtelik bepaald door een 1176 compressor kloon, ik heb er 3, ik heb die van IKM gekozen, de black 76. ik heb veel compressors geprobeerd, op de SEM track, geen van alle bereikte het resultaat dat ik wilde bereiken. de black 76 wél. nu snap ik waarom het zo handig is veel compressors te hebben (min of of meer bij 'toeval')
goed.
het nummer kan verder worden uitgewerkt, het lijkt mij een leuk begin voor een collab met e-Gloomy-nations , waarbij ik eens de eerste stems aanlever.. wanneer jan dit ziet zitten.
EDIT: schijnbaar kun je nu soundcloud het nummer in originele versie downloaden, de upload is een wav bestand, 24bits, 48.000 Khz. ben benieuwd of dat ook zo werkt..
EDIT 2: soundcloud doet iets met de zeer lage "tom" of is het een "kick"... dat hoor je vooral in het begin, er komt een hoge "harmonic" bij. vreemd.
"gemasterd", zo kun je het niet noemen, in t-racks 5.1.1 met de stealth limiter, netjes op -0.03, want de true peak laat soms zien dat ie er doorheen knalt. fijne mastering plugin, laat de dynamiek nog een beetje heel, wanneer je m niet ekstreem gebruikt. wel met 10 dB opgepompd. (of is 10 dBfs, of al die andere termen...)
Laatst gewijzigd: