sadà\exposadà - OverExposure

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
de gehele muzikale basis gemaakt met maschine (2 groepen opgenomen met maschine zelf, met effekt die ik met alle 8 'faders' van de maschine jam op gevoel heb bezoedeld... die als 3e groep meedraait, 16 bars... een groep erbij, voor een simpele "overexposure" sample...).
reason, via rewire, die wederom voor dezelfde stemsample ("overexposure") meedraaide, maar dit keer in de grain synth..

alle samples zijn van eigen fabrikaat, overigens.

3 lagen vokalen, sommige passages gewist, een passage is 2stemmig maar 1 stem staat zeer zacht, de laatste passage met stemmen is 2stemmig, maar dan worden ze uit elkaar gepant, en weer terug...

alles zeer snel gemaakt, om een soort van live-energie te geven aan dit nummer.

de vokalen hebben geen effekten (behalve de kleuring van de pre-amp, digitale modeling; lichte compressie, tube-amp, etc.).

alles door cubase gejaagd overigens.

ik gebruik normaal de L2 maximizer, maar voor dit nummer, vond ik dat niet werken en overigens de maximizer in cubase doet even goed zijn werk.. (voor de meeste van mijn nummers werkt een maximizer goed, en wellicht kan ie nog worden ingezet, maar dan met behoud van de dynamiek.. goed, ik doe eens niet mee met de loudness war, en een maximizer gebruiken werd een vanzelfsprekendheid, terwijl... dus; turn up the volume! tot 11 zou ik zeggen [spinal tap[)

ik moet het a/b vergelijken, maar het lijkt alsof soundcloud toch "limit/compressed".

zo snel heb ik een nummer nooit hier neergezet, dus wellicht valt er zeker nog wat op aan te merken, ik zie het als een live-uitvoering, haast...

 
Laatst gewijzigd:
Jouw muziek geeft me heel vaak een 80's retro feel.. Je hebt je echt uitgeleefd in deze track. Moet tonnen energie gekost hebben om zo te zingen. Zeer inventief Arjan, well done ! :)
 
Dat klinkt erg heftig zeg.
Doet me ergens ook wel denken aan Ministry.
Het kan mij zeker wel bekoren!

dank robi! ja, kan je ministry konnektie begrijpen. het ding is uit zichzelf ontstaan, kan natuurlik niet...; ik bedoel heb het voor mijn doen snel gemaakt, zeer snel. en ja; het heeft wat zeker wat weg van ministry, uit zichzelf.. (niet vreemd, ministry i like..)
leuk dat het je bekoort!

Hoppaaa de zaag erin :) Supervaag sfeertje, wel vet gedaan hoor! ik zie mensen op elektrische stoelen voor me, weet niet waarom haha.

ja! ha! de zaag erin! mensen op elektrische stoelen, nou geen vreemde associatie... dank voor je voor komplimenten!

Jouw muziek geeft me heel vaak een 80's retro feel.. Je hebt je echt uitgeleefd in deze track. Moet tonnen energie gekost hebben om zo te zingen. Zeer inventief Arjan, well done ! :)

jazeker me uitgeleegd, het kostte me weinig energie, of beter; ik gebruikte me energie eens zeer gericht. was heerlik..

dank! jan! voor je komplimenten!
 
[kleine opmerking nog; het tempo van het nummer 96. bar 3 en 4, zijn identiek, evenals bar 1 en bar 2.
bar 3 is simpelweg door de grain delay gehaald, 16 bars lang, in maschine zelf opgenomen.
de originele scene draait ook mee, gepand, veel met panning gedaan.
met 7 vingers freaken met de parameters van de grain delay, en hebt een 16 bars aan muziek, met geluiden, wel enigszins geoefend, maar meer op gevoel gemaakt, die er origineel niet inzitten, een rijkdom kan eruit komen, simpelweg door éen effekt. een toevalstreffer, zeker.]
 
alle samples zijn van eigen fabrikaat, overigens.
En dat gaat je bij al jouw nummers erg goed af. Ook hier weer, het heeft een zekere rauwheid om het zo uit te drukken, terwijl het tegelijkertijd qua geluiden toch prettig in de oren valt. Beetje vaag, maar ik weet niet precies hoe het anders moet uitleggen. :D Hoe dan ook, weer mooi gemaakt. :okdan:
 
En dat gaat je bij al jouw nummers erg goed af. Ook hier weer, het heeft een zekere rauwheid om het zo uit te drukken, terwijl het tegelijkertijd qua geluiden toch prettig in de oren valt. Beetje vaag, maar ik weet niet precies hoe het anders moet uitleggen. :D Hoe dan ook, weer mooi gemaakt. :okdan:

je legt het eigenlik juist heel duidelik uit, en dank!
 
een heel oudje bumpen. beter dan 'm opnieuw posten. hier. over de vokalen was ik nooit tevreden, hoe ze in de mix lagen en hoe ze klonken in de mix. ik heb nu met hulp van eventide t-verb en de 1176 emulatie van arturia de juiste kracht uit de vokalen kunnen halen, bewegen zich meer in de mix, en toch verstoppen ze zich niet, komen ze met een krachtige helderheid door de mix heen, zonder de mix te breken.

aangezien ik het "bestand" vervangen heb, is de bovenstaande link nog immer geldig. de 3e versie. hopelik de laatste. en nu, na een maand bijna stil te hebben gelegen (overgang van win 7 naar win 10, en een laptop, was vreemd genoeg wat problematisch, maar bleek eigenlik uiteindelik simpel. ik heb er ook de tijd voor genomen. de komende dagen weer echt de studio in, lekker spelen. en wie weet...
 
vink ik heb eerdere versies niet gehoord maar dit is echt goed gedaan... jouw muziek heeft echt een bijzondere vibe, vaak duister en ruw en een enorme spanning erin... Het is speculeren, ik geef het toe, maar ik denk als Jim Morrison een paar decennia later was geboren dat dit het geluid zou zijn van "The Doors"... :halleluja

Fijn dat je weer je productie fabriek op orde hebt en dat er een paar daagjes muziek maken op het programma staat. Ik wens je heel veel plezier!!
 
vink ik heb eerdere versies niet gehoord maar dit is echt goed gedaan... jouw muziek heeft echt een bijzondere vibe, vaak duister en ruw en een enorme spanning erin... Het is speculeren, ik geef het toe, maar ik denk als Jim Morrison een paar decennia later was geboren dat dit het geluid zou zijn van "The Doors"... :halleluja

Fijn dat je weer je productie fabriek op orde hebt en dat er een paar daagjes muziek maken op het programma staat. Ik wens je heel veel plezier!!

wow dank voor heerlikke woorden! en wellicht niet zo vreemd, ik geniet van the doors, maar toen ik ze leerde kennen (de muziek ahum) dacht ik dat "heftiger" zou zijn, eksperimenteler, vanwege de reputatie. en wie weet heb je gelijk... ik kan me wel voorstellen dat the doors, of jim morrison een invloed heeft. (je hebt de video van götterdämmerung gezien, als zanger, kwam het soms voor, dat ik met jim morrison werd vergeleken, niet van vanwege mijn zang, ben een beperkte zanger (al merk ik dat ik steeds meer kan met mijn stem), maar vanwege mijn houding, gedrag tijdens optredens.)

Zo vrolijk en happy.. eurgh ik bedoel angstaanjagend en dreigend.. Precies goed voor Halloween :-) Beestig nummer. Fijne dag beste Arjan.

het is een immens vrolijk en happy nummer, jan!! :engel:

toen ik gisteren de mix kontroleerde (eenmaal gemixt, en ik master in de mix, al is dat niet de beste wijze, zegt men. én ik luister uiteindelik altijd bij buurman, dan weet ik dat mix goed zit. gewenning blijkbaar, genoeg staan hier om het goed te beoordelen, maar je hebt dan ineens tevens 4 oren...) zei ik nog: sjonge, er moest iets uit.
 
Dat vind ik wel mooi van dit forum, je komt soms hele andere dingen tegen die je anders nooit opzet omdat het niet jouw soort muziek is. Het klinkt dreigend, goed om iemand bang te maken. Wat het bij me oproept is alsof ik een film aan het kijken ben waar je in het eind der tijden zit. Ik zie vuur om heen in een donkere wereld. Of vast zit in een trip waar je ergens even doorheen moet komen, iets moet los laten om weer verder te komen. Geheel niet mijn style, maar wel goed gelukt en met een mooie boodschap.
 
Ja, klinkt overtuigend! In de '80-s heb ik veel naar dit soort muziek geluisterd, tegenwoordig minder..
Maar ik vond het nu best te verdragen..

Misschien is het een belediging, maar ik hoor er ook wel wat Johnny Rotten in.. :-)

:biertje:
 
Dat vind ik wel mooi van dit forum, je komt soms hele andere dingen tegen die je anders nooit opzet omdat het niet jouw soort muziek is. Het klinkt dreigend, goed om iemand bang te maken. Wat het bij me oproept is alsof ik een film aan het kijken ben waar je in het eind der tijden zit. Ik zie vuur om heen in een donkere wereld. Of vast zit in een trip waar je ergens even doorheen moet komen, iets moet los laten om weer verder te komen. Geheel niet mijn style, maar wel goed gelukt en met een mooie boodschap.

dank metatron! en heb dezelfde ervaring met "niet mijn soort muziek", en dat het toch werkt, maar dat weet je. opvallend; regelmatig krijg ik een verhaal als reaktie, hoe iemand het ervaart, of de "beelden". mooie beschrijving. en leuk dat dat gebeurt, wat het effekt is, daar heb ik geen vat op natuurlik..
ja dreigend, je noemt het woord bang, ik zou het angst noemen, maar dat is persoonlik (de tekst, andere nummers putten ook uit ervaringen, maar zijn dat vervormd, deze simpele tekst is wel otobiografisch om het zo te noemen, het is al bekend hier op SF, ik o.a. een gegeneraliseerde angststoornis én agorafobie, voor dat laatste krijg ik exposure oefeningen. overexposure is een staat van overprikkeling. een trip waar je even doorheen moet komen, en moet los laten om verder te komen, de exposure oefeningen... eigenlik pak je de essentie). heerlikke reaktie, dank!

Ja, klinkt overtuigend! In de '80-s heb ik veel naar dit soort muziek geluisterd, tegenwoordig minder..
Maar ik vond het nu best te verdragen..

Misschien is het een belediging, maar ik hoor er ook wel wat Johnny Rotten in.. :-)

:biertje:

dank! dit is net wat anders wat ik normaal maak, al wijkt het niet in zekere zin ook weer niet af, paradoksaal maar waar.... johnny rotten? geen belediging! zeker niet, the sex pistols i like, maar ik luister veel P.I.L. ik vind juist Dustfire een johnny rotten zang hebben, 1 van de 2 nummers die omhoog zijn gebumpt door mij, om verschillende redenen. de zang vond ik nooit goed gemixt, met eventide Tverb, kwam eindelik die klank, na wat tweaken goed, en heb de andere effekten op de stem er af gegooid.

ik zie nu pas hoe oud dit nummer is, hoe lang het heeft geduurd, en er is een versie geweest met effekten, nou ja een channel strip (schepps omni channel). Dustfire is omhoog gewerkt vanwege dat het eindelik een zanglijn heeft gekregen, waarvan ik zelf zei dit is haast johnny rotten. maar johnny rotten zal zeker invloed hebben gehad op de vocals van deze track.

Vet zeg. Art of noise meets Atari Teenage Riot :okdan:

dank! haha, ja goede kombi!
 
Back
Top