Mythes en Legendes

DC Offset
Ghehe, eindelijk technisch woord gevonden van wat ik bij mn geluidskaart merkte. Vond het al raar dat rechter wave er anders uitzag dan linker, terwijl verschillende bronnen toch goed uitstuurde.

moet die kick toch wel een beetje power hebben vind ik
Hoef je niet te vinden, dat is zo. Een goeie kick is erg moeilijk te maken.

Ik heb overigens ook geen monitoren maar hifi
No way geloof je nie......maar verklaart wel eea

@ Raph........ vaker doen leuk om te lezen :okdan:
 
Snelkookbami, gaat er hier niet zo zeer om wat je "fout" doet, maar meer of je dit wel of niet thuis kan horen?
misschien klinkt de mix thuis op jouw hifi setje wel top, maar dan heb je dus naar je set en akoestiek toegemixed.

Dit probleem zal dan altijd terugkomen, vandaar dat ik zeg besteed daar eens wat tijd aan, miischien wat verplaatsen etc, hoeft niet altijd geld te kosten, je kan je set ook inmeten met REW (Room EQ wizard) al veel over geschreven op het forum, dan weet je waar je staat.

mijn schatting is dat je systeem een boombox geluid heeft, waardoor je oomph al is aangezet in je set
hiervoor ga je dan compenseren met EQ, zodat die elders "dun" klinkt.
de subbas kan je thuis niet goed horen waardoor je deze te hard zette.

Als de dit soort zaken voor jezelf in kaart brengt, en dat kan gratis, dan weet je waar je staat en wat je valkuilen kunnen zijn. Suc6
Ik weet dat ik op het moment niet echt goed bezig ben qua ruimte, dus ik wil best iets doen om dat te verbeteren alleen leef ik in één kamer dus qua opstelling kan ik niks veranderen, dat moet maar even zo, als ik klaar ben met studeren en een appartement heb dan zorg ik wel voor een mooi apart kamertje. Dat REW wil ik overigens best proberen, maar dan wel met een goeie microfoon, dus ik ga even een maat vragen daarover. Hoe kan het trouwens dat je mijn contest track wel goed gemixed vindt, puur toeval?
No way geloof je nie......maar verklaart wel eea
Ik hoor het wel vaker eigenlijk, maar ik snap dat als je topkwaliteit wil leveren dat monitoren wel handig zijn.
Vind het een lekker trackkie!!! :) Mooie vocal erover heen, masteren/mixen en niets meer aan doen! Wat heb je ervoor gebruikt? VST's? Hardware?
Ga zo door!
Danku, cheape VST's op het moment, JP6K (verliefd hierop) en Sylenth1. Ben wel van plan om later richting een virus of jp8080 te gaan.
 
ik vond je contest track erg gaaf, maar volgens mij ook meer de compositie, zal nog ff luisteren en m'n comments teruglezen
 
Back
Top