kritiek/commetaar/tips aub !!

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
annie-loog (tegen mij)

Deze track heeft al eens kort in de DSF gestaan. Zal zo ff copieeren wat voor apparatuur ik ervoor gebruikt heb. Toen was het (met name door het stuk voor de break) niet echt een geheel. t'Is nu aangepast alleen vraag ik mij af of het stuk voor de break niet te kort is ?? Verder graag alle mogelijke op of aanmerkingen.
Ivb met dat ik mijn studio aan het verbouwen ben zit ik op het moment in een wat hol klinkende ruimte het kan dus heel goed dat m'n mix daardoor beinvloed is !!

Oke voor het nummer annie-loog heb ik gebruikt :

Een mackie sr 24-4 vlz-pro

ppc met logic

nordrack voor de crach in combi met een 909 (of noem je dat een cymbal) nordrack ook voor de dung dung die je in de laatste tellen van de break hoort en nog een paar keer in de song.
Ook de bassline komt uit de nord.

s3000xl perc, beat allemaal in stukjes gehakt en mijn
variant gemaakt, filtertje erover en een delay-tje erover uit
de boss vf-1

vocals uit een game gejat

het geluid die er na de break in komt is een wavetable
uit de waldorf Q gemaakt met 1 osc !! en een delay uit de
Q het geluid die er dan bij komt komt ook uit de Q en
bestaat geloof ik uit 1x pulse 2x saw osc met een 12db low pass
filter erover beetje drive en fm erover.

over de beats zit een compressor en over
het geheel zit een aphex exiter

heb alles opgenomen met een externe cd-rw en later met
wavelab en met protools afgewerkt

Geloof dat ik alles nu wel gehad heb.

Alvast bedankt !!
Glenn Plumber.

PS HIJ IS ER AL VANAF ALS JE ECHT NIEUWSCHIERIG BENT....PB-EN
http://www.glennplumber.com/anni-loog(tegen-mij).mp3
 
Laatst gewijzigd:
In 1 woord: lekker!

In wat meer woorden:

Ik vind met name je panning werk erg sterk, zowel in het bassje als in de Pulselead...ook de instrument/sample keuze vind ik erg goed. Het geheel klinkt ook erg harmonisch. Het feit dat je in een holle ruimte zit vind ik nergens terug, dus de gevolgen daarvan lijken mee te vallen. De enige opmerking die ik eigenlijk heb is dat de beat iets aggresiever kan, wellicht een kwestie van smaak, maar ze hebben mij vroeger eens een goede tip gegeven voor dit soort muziek: als je je volume wegdraait, moet je de beat nog horen op het zwakste niveau, dan zit ie wel goed :)
 
Ik ben zoekende naar iets negatiefs maar ik kan zo niks bedenken. Klinkt goed. Heel goed. Misschien een beetje steriel maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Van mij mag muziek best als oorlog klinken. De geluiden die je gebruikt hebt passen erg goed bij elkaar. Fantastisch einde. Vooral doorgaan.


P.S. Persoonlijk hou ik niet zo van die computerstemmetjes maar ook hiervoor geld: kwestie van smaak.
 
Het klinkt best goed, maar het klinkt niet echt bijzonder in mijn ogen. Het arrangement is goed, de kwaliteit is goed, maar ik vind het toch geen bijzonder nummer.
 
Het klinkt energiek en strak. En een goed gevoel voor het gebruik van allerlei geluiden etc. Deze meneer heeft een aantal jaartjes ervaring dat kun je zo horen.
Ben het dus ook niet eens met de mensen die zeggen dat het niet bijzonder is. Misschien hebben ze een andere smaak dat kan.

De opname zelf zitten tikken in. Enne clipt af en toe, maar niet irritant veel. Ti's maar dat je het weet. ;)

De exciter die je gebruikt maakt het allemaal wel erg breed qua stereo maar het hoog heeft wat last van teveel compressie lijkt het wel. (hebbie multiband compressie gebruikt?) En als ik vragen mag, wat voor protools versie?
Het het nummer even zitten uit te pluizen qua mix en mastering enzo en heb even wat dingen lopen sleutelen voor de lol.

Die samples zul je toch echt wel moeten clearen want je hoort meteen dat het half-life is. ;) En zo droog gebruiken is nogal opvallend.

Knap staaltje werk hoor. Petje af.
Was het wachten op die mackie toch wel de moeite waard. ;)
 
Altijd goed voor je ego en motivatie die positive reacktie's !! Thanks..

Fuse ... tikjes enzvoort komt door de mp3 compressie
....naar het clippen moet ik nog maar eens goed kijken ja.
Heb alleen wavelab gebruikt trouwens ....protools free loopt bij het minste en geringste vast (op mijn pc in iedergeval) Terwijl ik liever protools gebruik maaarjjaa ??!!

Compressie over het hoog .....geen multyband comp maar een gewone compressor. t'Kan ook heel goed dat de beats te zacht staan ten opzichte van de synths wat Project Gaia al eerder zij .

Wat die vocals betreft mmmm blijft lastig k'weet nog niet zo goed wat ik ermee moet (is er wel een haan die gaat kraaien in dit geval ???)

Is het stuk voor de break niet te kort ???

PS Als je over de mogelijkheid kan beschikken om op een mackie te wachten.....doe het dan !!!! Das zo lekker als ie er dan eindelijk is !!8)

Nogmaals bedankt !!
Glenn Plumber.

Verder nog iemand met Tips/kritiek......graag !!!!
 
kritiek?...uhh...nou..

Als eerste wil ik melden dat dit nummer zeer professioneel klinkt.
Wat ik nog wel even wil zeggen is dat het nummer naar mijn idee net niet los komt; het blijft een beetje te voorzichtig. Alsof je de buren niet wilt storen, zegmaar.
Als maatstaf haal ik altijd mijn dansbaarheidstest uit de kast:

"Zou ik hierop gaan dansen, en waarom wel of niet?"

Ik denk het niet, om eerlijk te zijn.
Met name de drums, zoals eerder vermeld, mogen gerust wat ruiger klinken; de rest van de geluiden heeft al wel het kaliber "hard".
Als de beat harder wordt krijg je mij wel aan het dansen en slaag je voor mijn test..... Nu is het alleen de vraag wie er nou op zit te wachten als Oxy-Yan gaat dansen.....niemand, ben ik bang...:Z :z :Z

Maar verder, echt waar, knap werk!

Oxy
 
Hoi glenn,

het is in ieder geval een pak beter dan je vorige versie. De opbouw is dik in orde, de geluiden ook. De term vakmanschap begint boven te drijven...
Maar het nummer verrast niet echt, het mist de ambitie om vernieuwend te zijn, waardoor het nogal snel in een vakje geklasseerd kan worden. Misschien moet je eens op zoek gaan naar meer speciale geluiden...

Maar goed, deze kritiek is minder belangrijk dan je prestatie hier.

Goe bezig!

Ken

PS ik denk dat je de point ondertussen wel door hebt...
 
Hier ben ik weer :)

Heb even de moeite genomen om er qua mastering iets aan te knutselen. Misschien is het wat of misschien is het niets, volgens mij is het dus wel wat rauwer en misschien ook uitnodigender. Nou ja, in ieder geval de buren weer flink gek gemaakt. :)

M'n remaster staat op:
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/anni-loog(tegen-mij).mp3

(toch wel handig zo'n eigen (chello) webserver)

Trouwens dit nummer past dus wel bij een soundtrack van een of andere game of zo. Lekker racen of zo. (Zegt hij die A2 racer elke dag speelt (RT))

(domme urls)
 
Bedankt voor je bewerking
Ik heb um even beluisterd en ik snap wat je bedoeld !!
Maar wat heb je nou precies gedaan ?? Ben benieuwd ??
 
Meneer glenn,

Het geluid is dik in orde. Ook de opbouw en de geluidskeuze vind ik echt goed. Alleen de beat (lees drums) komt helemaal niet los. Eigenlijk de hele ritmesectie vind ik een een beetje flauw en eentonig. Je zou meer aandacht daaraan moeten besteden. Zoek naar variatie. 10 minuten precies dezelfde drums is een beetje saai.

P.S. Die halflife "welcome to black mesa" sample kan echt niet!!!!
Die is zo opvallend en draagt niet eens bij aan het nummer. Gewoon weglaten of reversen, filteren en echoen. Misschien dat je het dan niet zo hoord.
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker, maar moet nog meer beuken!

Track zit goed in elkaar met name de al eerder genoemde panning. Hierop dansen, ja als je al op de vloer staat, maar ernaar toelopen voor deze track nog niet. Maak het allemaal eens wat grootser.

Voorlopig doe ik je dit nog niet na, maar probeer het eens, desnoods in een apparte mix.

Greetz,

Yawgmoth
 
Oke het moet inderdaad wat vetter.... gisteren halve avond zitten pielen. Distortion is iets te drastisch vind ik. Ben al m'n fx af gegaan maarru :(
Moet ik ook zeggen dat maandag niet m'n sterkste dag is !! Heeft iemand nog een goede tip/idee ?? Misschien een bepaalde plug-in ??

Ps Fuse wat heb je nou precies gedaan??
 
Even laten liggen..

Even laten liggen..

Het nummer even met rust laten.. dat werkt vaak erg goed. Wat ik ook wel eens doe is een nummer op repeat zetten terwijl ik effe ga douchen. Ik hoor dan vaak nuances in de 'groove' die heel vet zijn.. en aan de andere kant ook dingen die ontbreken. Natuurlijk is dit geen methode om je master goed te beluisteren.. maar het geeft je toch weer een ander 'oor'..

Klinkt vaag.. maar doe het eens een keer. Hoeft de douche niet te zijn.. maar zorg dat je het geluid vrij indirect en gedempt hoort (bakkie koffie, twee kamers verderop, doet het ook goed).
 
heb net geluisterd. Lekkere track. Ik mis wat grote hihat (open hihats dan) en ridecymbal-geweld. Verder, zoals al gezegd is, na opbouw verwacht je een explosie van energie....dat blijft n beetje uit. Die distortion vind ik trouwens juist lekker.

Misschien kun je nog wat "ondersteunende" kanalen maken om wat beter te kunnen bouwen.

Sound enzo is prima
 
... terwijl ik effe ga douchen ... bakkie koffie, twee kamers verderop ..

dus de deur van de doos in doos studio moet je dan wel open laten :)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top