Junkie XL's Massive Synth Collection...Is For Sale!

Recent vroeg ik me nog af waarom hij bijvoorbeeld zowel een CS20M als CS40M heeft (en zo heeft ie nog broertjes) - alsof dat allemaal nut heeft. Beetje zoals de sub 37 naast de sub phatty.
Doet me ook denken aan Moby die alles verkocht. Maar hij had alle bakken gesampled, en dat was vooral drums.

Ja maar dit geeft hij ook aan in zijn youtube, hij heeft (zegt ie) altijd heel goedkoop gear kunnen kopen. Ook met name de oude meuk. Dus als je dan een CS40M hebt en je kunt dan als zijnde verzamelaar een 20M erbij kopen voor ver onder de marktwaarde waarom niet.
 
Ik denk dat het gewoon veel te veel is, en hij inmiddels sample banken vol heeft van alles wat hij bezit. Ook het onderhoud is al een taak op zich. Wellicht doet iemand dat voor hem maar uiteindelijk kom je op een leeftijd dat de tijd er niet meer is om alles nog eens flink te gebruiken. En dan is verkopen gewoon het meest slimme om te doen.

Of je zet het om in een stichting en maakt er een werkende studio van. Met een bepaald concept , maar dat is ook niet eenvoudig om na je dood op de juiste manier voort te zetten. Er zijn wel artiesten met een grote verzameling die alvast bezig zijn met het opzetten van een stichting om een creatieve plek voor jonge artiesten in te richten. En op die manier hun spullen aan de wereld nalaten. Maar dat kost een stuk meer geld ook, ook nu al. Na je dood moet er alvast een potje zijn om de eerste jaren door te komen. Geen sinicure om op te zetten.

Verkopen van overtollige ballast werkt soms ook heel bevrijdend. :)
 
Alles uit een niet rookersstudio.

Ik hoop niet dat hij ziek is geworden van dat gerook. Of combi daarvan.
 
Alles uit een niet rookersstudio.

Ik hoop niet dat hij ziek is geworden van dat gerook. Of combi daarvan.

Leuke starters machine:
https://www.gear4music.nl/nl/PA-DJ-a...ear4music/2RDC

Maar serieus.. hij is gestopt met speed al een tijd terug. Misschien slaat dat junkie XL alleen nog op zijn hardware verslaving en neemt hij daar nu ook afstand van :D

Ik vind een avondje spacen met wat lampjes (inclusief rookmachines) nog steeds leuk afentoe.. die lampjes komen er zo mooi uit dan :)
Had in de video hieronder alleen een paar moving headjes en mijn beamer opgesteld. Ergens rond 0:21 en 2:30 hoor (en zie je) de rookmachines.. Het horen komt omdat de muziek rond het tijdstip van filmen niet te meer hard kon zetten.. Sorry voor de off-topic.. maar ik kan het echt iedereen die een nieuwe hobby zoekt echt aanraden :D

 
Zal hij hier later geen spijt van krijgen? :D

Pas als hij het kwijt is, weet wat hij zal missen.
Ik denk dat hij nu in functie van zijn job aan het kiezen is.
 
Zoals je in zijn youtube studio serie kan zien gaat die oude meuk regelmatig kapot en had hij ook een engineer in dienst voor aansluiten en onderhoud.
In die series zijn al zijn synths aan bod gekomen.
Ik verwacht dat de nieuwe series juist meer educatief/tutorial gefocussed gaat zijn. Hij zegt daar ook iets over in zijn "ik verkoop mijn shit" video.

Ik vind het veel spannender om te weten wat hij houd dan wat hij weg doet.
MS20 nieuwe met normale keys, Jupiter 6, Ensoniq Mirage.....en wellicht de Matrix 6.
 
Voelt een beetje als, ik heb 5 Ferrari 's en ik doe er 1 of 2 weg.


Als je het toch niet gebrukt, kun je het beter weg doen,... ik gebruik ook wel 1 of 2 apparaten bijna niet, maar ze staan mij niet in de weg.
Maar als je een schuur vol hebt waar je maar niks tot weinig mee doet, kun je het beter weg doen.


Blijft wel een held, beauty never fades :engel::maffia:
 
Zoals je in zijn youtube studio serie kan zien gaat die oude meuk regelmatig kapot en had hij ook een engineer in dienst voor aansluiten en onderhoud.
In die series zijn al zijn synths aan bod gekomen.
Ik verwacht dat de nieuwe series juist meer educatief/tutorial gefocussed gaat zijn. Hij zegt daar ook iets over in zijn "ik verkoop mijn shit" video.

Ik vind het veel spannender om te weten wat hij houd dan wat hij weg doet.
MS20 nieuwe met normale keys, Jupiter 6, Ensoniq Mirage.....en wellicht de Matrix 6.

Ja inderdaad, ik denk dat hij wel een (paar) samplers houd. Althans, ik zag van de week zijn samplervideo en hij gaf daarin duidelijk aan waarom hij nog steeds meerwaarde ziet in de (oudere) samplers t.o.v. direct samplen in Kontakt. Maargoed, misschien heeft hij inmiddels meer gesampled dan hij ooit nog tijd voor heeft om te gebruiken.
 
.

Of je zet het om in een stichting en maakt er een werkende studio van. Met een bepaald concept , maar dat is ook niet eenvoudig om na je dood op de juiste manier voort te zetten. Er zijn wel artiesten met een grote verzameling die alvast bezig zijn met het opzetten van een stichting om een creatieve plek voor jonge artiesten in te richten. En op die manier hun spullen aan de wereld nalaten. Maar dat kost een stuk meer geld ook, ook nu al. Na je dood moet er alvast een potje zijn om de eerste jaren door te komen. Geen sinicure om op te zetten
De beste man is 52, niet 82 :bekdicht:
 
Sex drugs en rock & roll. Daar word je niet oud mee :)
Die gast werkte ook 25 uur per dag en das ook nie goed.

Dat ook, maar kan zijn dat er nog iets anders aan de hand is. Z'n zus is overleden aan een hartafwijking, en dat hij daar ook gevoelig voor is?
 
Back
Top