Wat is een goede draadloze Audio Transmitter

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen
Hey,

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede draadloze audio transmitter .
Dus vanaf mijn geluidskaart (Line out) via transmitter naar mijn installatie.

Ben benieuwd of iemand hier n goede ervaring mee heeft.:okdan:

gr,
Paul
 
In theaterland en gitaarland wordt veel gewerkt met dit soort spul.
Een transmitter/receiver set die weinig achteruitgang van de geluidskwaliteit oplevert is helaas vrij duur.
Maar misschien ben je niet veeleisend wat dat betreft.
 
Zoek eigenlijk een eenvoudige oplossing. Net zoiets als Airport van Apple..
Met Airport van kun je alleen via itunes afspelen. Ik wil de audio gelijk vanuit mijn DAW streamen naar mijn installatie.
 
De transmitter van e-mu schijnt goed te zijn.
De pipeLINE is naar ik hoor dan ook de enige goedkope en echt doelmaiige oplossing, de rest is waardeloos.

Zoek eigenlijk een eenvoudige oplossing. Net zoiets als Airport van Apple..
Met Airport van kun je alleen via itunes afspelen. Ik wil de audio gelijk vanuit mijn DAW streamen naar mijn installatie.
 
Ik heb een draadloze Samson verzender (Stage 55 denk ik). Ooit als promo bij een gitaar gekregen, maar nooit nodig gehad en dus enkel kort getest. Voor € 47 mag je hem hebben. Maar dit is wel bedoeld om een instrument naar jouw mixer/amp te sturen, dus voor jou is die PIPEline veel interessanter. Die Samson had trouwens soms ook last van ruis en radio-interferentie (ook al omdat alle draadloze apparaten hier raar doen), dus het is waarschijnlijk geen slecht idee om in de plaats iets digitaals te nemen, i.p.v. een simpele radio-transmitter.
 
Back
Top