Vraag over adat en audio interface

ElektracidZ

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
989
Ik kom wat inputs te kort op mijn Behringer umc1820 audio interface die ook adat in en out poorten heeft (voor max 8 in en out).

Nu ben ik me aan het oriënteren op adat interfaces en viel me op dat tweedehands versies van alesis of creamware niet enorm veel goedkoper zijn dan een nieuwe behringer ada8200. Wat me ook opviel dat oude FireWire kaarten van bijvoorbeeld focusrite ook vaak adat in en uit hebben.

Ik heb er tot zover geen ervaring mee, daarom deze 2 vragen waarvan ik hoop dat iemand hier het wel weet.

Voor extra inputs op mijn 1820, sluit ik dan de adat out van de adat kaart aan op de adat in van de 1820?

Kan ik ook een firewire audio interface gebruiken met adat in en uit puur als adat interface zonder het apparaat via firewire te hoeven aansluiten (maar wel met aangesloten stroom adapter natuurlijk).
 
FYI: Bij mij werkten de UMC1820 en ADA8200 pas fatsoenlijk samen toen ik twee optische kabeltjes tussen de twee ging gebruiken. Ik heb de UMC1820 als master voor de clock ingesteld.

Wat betreft de mogelijkheid om een oude Focusrite Saffire of zoiets als ADAT expansion voor je interface te gebruiken; ik heb er geen ervaring mee, maar ik geloof wel dat het mogelijk is, bij sommige ervan. Keyword: standalone mode.

Ik weet niet of een oude Saffire interface betere prestaties heeft dan een ada8200....
 
Hé dank je voor je antwoord. Ja die standalone mode had ik net over gelezen. En de 8200 is ook nog een optie natuurlijk, weet ik eventueel alvast hoe ik die moet aansluiten.

Maar aangezien sommige oude firewire interfaces van m audio of alesis zelf met adat worden aangeboden voor een paar tientjes, zoek ik nog even door.
 
Hé dank je voor je antwoord. Ja die standalone mode had ik net over gelezen. En de 8200 is ook nog een optie natuurlijk, weet ik eventueel alvast hoe ik die moet aansluiten.