Monitor plaatsing advies gevraagd

Ik raad je aan om "Mastering Audio" van Bob Katz te kopen en op pagina 279 te beginnen met lezen. Hier staat alle info die je ECHT nodig hebt. Dit boek is DE referentie in de studio wereld maar vertaald zich ook goed naar de home-studio. Kan het echt aanraden. Beter dan slecht advies opvolgen :D

:okdan:
 
Ik kan je Gik Acoustics aanraden. Zij geven gratis & vrijblijvend consult op afstand en ik vind hun spul scherp geprijst.
 
Ik raad je aan om "Mastering Audio" van Bob Katz te kopen en op pagina 279 te beginnen met lezen. Hier staat alle info die je ECHT nodig hebt. Dit boek is DE referentie in de studio wereld maar vertaald zich ook goed naar de home-studio. Kan het echt aanraden. Beter dan slecht advies opvolgen :D

Ik ken het boek, maar over welk(e) editie en hoofdstuk heb jij het als ik vragen mag?
 
Ook backported zo veel mogelijk tegen de achterwand. Geeft bij mij het beste resultaat. Ook Genelec heeft veel downloadbare papers over plaatsing. Elk jaar vernieuwen ze een basic how-to guide. Gens zijn back ported maar moeten volgens de fabrikant dus zo dicht mogelijk tegen de achterwand.


http://www.genelec.com/sites/defaul...talogues/genelec_monitor_setup_guide_2015.pdf

Ze geven meerdere opties. Als je ervoor kiest om de monitors heel dicht bij de achtermuur te plaatsen, zul je de boost in het laag wel moeten compenseren (op de monitors). Als je ze verder van de muur plaatst (niet in de nodes van de low freq modes) dan kan dat het geluid verbeteren..

Volgens mij hangt het perfect krijgen zoveel af van de ruimte, de behandeling en de monitors zelf dat er voor iedere ruimte een nieuwe aanpak bekeken moet worden. Er is denk ik geen eenvoudige algemene handleiding.
 
Back
Top