Krk rp 10

scenario

Ingeburgerd
Lid sinds
13 september 2007
Berichten
53
Locatie
rotterdam
Hoi ik heb vanmiddag de krk gekocht van iemand
nu heb ik net alles aangesloten en valt me op
dat ik hem veel te veel vind brullen en het niet echt als een geheel vind klinken.
ik heb hem nu tussen me speakers in staan .

nu wil ik graag weten hoe jullie hem hebben neergezet en welke instellingen
nou het beste zijn om het als een geheel te krijgen.

groeten
 
ja joh... je moet hem op de grond zetten, en het maakt niet echt uit waar, en je moet het niet te hard zetten, heel subtiel laag erbij draaien tot het voor je gevoel wat beter klinkt.
 
Ik hoop dat je hierbij niet bedoelt dat je m net als je speakers op je bureau of iig op dezelfde hoogte hebt staan. Ik kan me nl voorstellen dat als je die recht voor je hebt staan dat het niet helemaal klinkt zoals jij dat wilt.

Hoe dan ook kan je best eens wat schuiven met de subwoofer om te kijken welk effect dit heeft op het geluid en welke positie dan dus uiteindelijk het meest optimaal is.

In de handleiding van de RP10 staat ook hoe je deze het beste kan plaatsen en instellen om een goed resultaat te krijgen. Mocht je de handleiding er niet bij hebben, kan je hier de pdf downloaden: http://www.krksys.com/manuals/ROKITGRPManual.pdf
 
Dan gewoon zo zacht mogelijk zetten, dat je het net hoort..
 
zo staat ie dus ook
maar zal wel ff wat gaan schuiven ermee
kijken of dat wat helpt
thanx in ieder geval
 
je setje links-recht voor je plaatsen..de sub acterin zo ver mogelijkweg achter je rug.....10 cm van de vloer..20 cm van de muur...

je buren melden dat dit helaas de beste opstelling is...

Murc

Hoe kan dit nou weer een gouden regel zijn in elke situatie? Dit is toch afhankelijk van de kamer en de mogelijkheden per situatie; treatment etc.?

En dat de sub achter je moet staan lees ik ook voor het eerst..
 
Hoe kan dit nou weer een gouden regel zijn in elke situatie? Dit is toch afhankelijk van de kamer en de mogelijkheden per situatie; treatment etc.?

En dat de sub achter je moet staan lees ik ook voor het eerst..

:o: en inmiddels heb ik alweer een tijdje geleden de ideale sub positie achter me ontdekt en moeten concluderen dat ook ik wel eens verwarrende onzin verspreidt op het net.
 
Hoe kan dit nou weer een gouden regel zijn in elke situatie? Dit is toch afhankelijk van de kamer en de mogelijkheden per situatie; treatment etc.?

En dat de sub achter je moet staan lees ik ook voor het eerst..

er zijn wel vuistregels voor he plaatsen van monitors.
Speakers moet je altijd minimaal 20 cm van de muur zien te krijgen
en in een gelijkbenige driehoek naar de sweetspot (luisteraar) staan etc etc

Ik vind zelf het belangrijkste dat het lekker en vooral comfortable klinkt
ik ben niet van de mastering, daar hebben andere mensen voor geleerd
en die mensen vinden het ook leuk om hun ruimte akoestisch aan te passen.

Voor mij is dat allemaal overbodige bla, ik maak gewoon muziek.
 
Back
Top