Android in de studio? Of beter toch een ipad?

Jansen

Stamgast
Lid sinds
20 februari 2007
Berichten
322
Is een Android tablet tegenwoordig al enigszins bruikbaar voor midi dingetjes? (geen audio)
Of is een ipad nog steeds het enige bruikbare?
 
Ik denk het ook, of da's dan midi over wifi ipv een echte midi adapter ??
Ik zou er niet speciaal een android tabled voor kopen..
 
Ik heb geen enkele ervaring met Android.

Het aanbod aan apps voor iOS zal aanzienlijk veel groter zijn en ook veel beter van kwaliteit en mogelijkheden. De mogelijkheden voor audio en midi op iOS zijn momenteel al erg goed en uitgebreid. Ik vermoed dat dit op Android een wereld van verschil is en er niet zal zijn of zwaar tegen zal vallen.

Ik denk dat je voor goede mogelijkheden van audio/midi apps voor tablets toch bij Apple met iOS uitkomt.

Als runner-up zou ik ook eerder misschien windows tablets dan Android tablets verwachten.
Maar nogmaals ik heb zelf geen enkele ervaring me Android en windows tablets en de beschikbare apps en mogelijkheden.

Wel interessant om dit eens goed te vergelijken met elkaar.
Misschien dat Android toch nog verrassingen heeft!
 
Ik heb al een aantla jaren ervaring met Ipads.
Sinds een half jaar ook met Android.
Ik vind Android op geen enkel vlak de vergelijking met iOS doorstaan.

Qua muziekgerelateerde hardware is er niet veel voor Android en een overvloed aan producten voor iOS.

Als het op muziek aankomt is Android geen serieuze optie naar mijn mening.
 
Als je timing niet zo belangrijk vindt zou ik zeker voor Android gaan... Apps en MIDI zijn zowiezo al overroepen...
 
Volgens mij is het probleem met Android dat die markt eigenlijk sterk versplinterd is. Bij een iPad zijn de fysieke maten heel duidelijk en de hardware capaciteiten zijn ook redelijk duidelijk.

Maar....hoe groot is het scherm van een Android tablet, hoeveel geheugen zit er in, hoeveel cores heeft de CPU in die tablet?

Daar zit zo gruwelijk veel variatie in dat daar niet tegen op te boxen valt.
 
Ik heb een Android telefoon, maar ik vind veel apps knullig.. er is veel minder kwaliteitscontrole..

Als je echt iets zinnigs wil doen (met muziek) zou ik echt een iPhone of iPad pakken..
 
Heb ook een voorkeur voor iOS, zeker qua muziek app's, heeft Apple wel de betere spulletjes in hun appstore.
 
ja maar veel verder dande appstore kan je ook niet komendat vind ik wel de grootste domper opde feestvreugde
 
Ik heb beide, een iPad mini en Android. iOs is veel beter geschikt voor muziek. Bij droids schijnt het hele os niet geschikt te zijn voor (realtime) audio. Er zijn voor de ipads verschillende goeie daws, midi sequencers, synths en fx. Ze zijn vaak ook allemaal aan elkaar te koppelen. Voor het besturen van hardware is ook veel zoals lemur, genome, etc. Het enige frustrerende is dat je geen filtersysteem hebt. Samples moet je dus per applicatie opslaan. Erg jammer.
Dat gezegd, caustic voor Android is wel echt goed als mini daw.
 
ja maar veel verder dande appstore kan je ook niet komendat vind ik wel de grootste domper opde feestvreugde

Snap het punt echt niet... In de Appstore zijn er 10-tallen goede apps te vinden, vaak van professionele bedrijven die ook hardware & (computer)software maken: Moog, Waldorf, Korg, Yamaha, Fruity Loops... Deze klinken niet alleen goed maar zijn ook gebruiksvriendelijk en zien er zelfs goed uit...En dit alles voor een paar euro (tot max een euro of 30). Een aantal jaar geleden zou je hier 100-den tot 1000-den euro voor kwijt zijn. Hoe kan dit nu een domper zijn?

Je kan natuurlijk altijd die laatste paar euros nog proberen eraf te knijpen door voor een "meer open" systeem als Android te kiezen maar dan moet je er de gevolgen ook maar van dragen: ruk timing, nauwelijks muziek apps (en al zeker al geen profi), geen MIDI of interne audio routing...

Maar als je zelfs die paar euro niet over hebt om muzik te maken, zou je je misschien eens moeten afvragen of je niet beter een andere hobby zou zoeken... Vissen is bvb ook een leuke hobby... En als je een wilgentakje neemt met hieraan een touwtje met een omgebogen paperclip hoeft het je zelfs helemaal niets te kosten...
 
:gaap:
mag ik misschien zelf bepalen welke software ik op m'n handheld computer
zet en waar ik die vandaan haal.
of mag wijlen meneer applebee dat voor eeuwig voor mij uitmaken.
zoiets ?
 
er is echt niks leuks voor android te krijgen. alle goeie shit is ios. alleen touch osc is bruikbaar.
 
Ik denk dat het dan toch maar een ipad 2 zal worden. Niet al te duur en goed genoeg voor wat midi geknoei.
 
:gaap:
mag ik misschien zelf bepalen welke software ik op m'n handheld computer
zet en waar ik die vandaan haal.
Ja, dat mag je, en nee, dat mag je niet, of je moet 'm jailbreaken.

Als je een iDevice wil zijn dat de regels. Als de regels niet bevallen is de enige optie - geen iDevice kopen. Na mijn iPhone 3G heb ik dat dus ook niet meer gedaan, maar als het om muziekmaken gaat - iPad, zeker. Dat hele CoreAudio gebeuren zat er al vanaf het begin in en dat is wat Apple de voorsprong heeft gegeven. Ik gebruik mijn telefoon toch al meer als een laptop, maar op een piano-appje na draait er niks op wat muziek kan maken.

Een appstore heeft wel voordelen. Je zit niet op een of andere vage GeoCities site iemand z'n VB-hobby-baksel te downloaden met een verschrikkelijke interface en een ris dlls die god-weet-wat-allemaal nog verder op je computer doen. Het hele installatieproces is geabstraheerd en gecentraliseerd. Komt er wel bij dat je als je toevallig zo'n baksel wil je pech hebt, maar them's the breaks.

of mag wijlen meneer applebee dat voor eeuwig voor mij uitmaken.
zoiets ?
Correct. Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat je dat niet geweten zou hebben voordat je 'm kocht :)

Ik denk dat het dan toch maar een ipad 2 zal worden. Niet al te duur en goed genoeg voor wat midi geknoei.

Alhoewel een hoop accessoires achterlopen wat betreft connectorformaat (30-pins ipv 8-pins) zou ik dat niet doen en gewoon voor de laatste versie gaan. Van het Retina-display word je echt wel een stuk vrolijker. Apple is redelijk genadeloos als het oudere versies betreft.
 
Back
Top