De grote Ableton Push thread

Met de Push kun je (nog) geen samples bewerken. Automation intekenen zoals je dat met de muis doet kan ook niet, je kunt wel makkelijk per note de automation instellen. Op dit moment werkt de Push vooral goed in de session view, om snel achter elkaar ideen op te nemen. Toch zou ik hem niet willen missen, ik gebruik hem als alternatief voor mijn gewone keyboard en het is gewoon wel makkelijk dat wanneer je een plugin opent, je deze meteen met de Push kunt bedienen.

Je ziet hem vaak 2e hand tegenwoordig. De beste manier om er achter te komen of het wat voor je is, is het toch zelf proberen.
 
Heeft een push zin als je ableton alleen in de sequencer mode gebruikt?
persoonlijk vind ik hem daar niet echt geschikt voor. Het is meer een handigheidje en vooral gericht op de session mode.

Het is inderdaad wel makkelijk dat je automapping hebt voor veel vst's of effecten, maar daar zijn ook wel andere goedkopere controllers voor te krijgen als dat je doel is.
 
Sinds half juni ook eigenaar van een Push, kon de actie niet weerstaan ;)

Even een vraag, ik kon er niet direct achterkomen via de diverse kanalen: hoe kun je de Midi-effects (zoals de Arpeggiator) van Ableton Live selecteren via Push? Ik krijg ze niet te zien via het browsen, wat ik vreemd vind. Of is het maken van een preset-instrumentrack met de gewenste MIDI-FX de enige oplossing?
 
Wow, wat een apparaat! Prettig om gewoon iets in te jammen, als je iets niet lekker inspeelt doe je een nieuwe cliprecord, easy peasy. Workflow doet mij wat aan de MPC 1000 denken, maar dan nog eenvoudiger. Hier ga ik veel plezier aan beleven!

Ook leuk om te zien dat je eens andere patronen inspeelt dan je op je keys gewend bent.
 
User mode - meerdere pagina's?

User mode - meerdere pagina's?

Sinds kort heb ik een Push 1, mooi ding, dus verwacht af en toe wat vragen van me hier :)
Ik heb me er al wat in verdiept en gebruik hem samen net m'n Maschine (als midi controller voor fx enzo).

Gebruiken jullie de user mode? User mode is nu 1 pagina op midi kanaal 1. Ik zag op Youtube een video van iemand die met Midi Yoke 16 pagina's gebruikte voor z'n user mode. Nu is Midi Yoke niet voor OSX maar Midi Pipe schijnt iets soortgelijks te zijn.

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van meerdere pagina's (midi channels) voor user mode? Lijkt me erg handig om 16 x 8 endless rotaries te kunnen gebruiken :okdan:
 
Ik vroeg me af hoe een voorbeeld preview er bij kan maken als weg saved.
via het diskette icon.
Zo dat ik met me push 2 selecteer en gelijk hoor welke sound of geluid het is ?
 
Back
Top