Live 8 en M-audio Triggerfinger probleem!

Pandem0nium

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juni 2011
Berichten
7
Beste,

Draai al een geruime tijd met live 8 en de M-audio X-session pro. Nu heb ik een M-audio Triggerfinger op de kop weten te tikken en mijn intentie is deze ook te gaan gebruiken in Live. Nu loop ik echter tegen een probleem aan, mijn laptop herkent hem wel en alles is correct geinstalleerd. Nu wil ik hem gaan midi mappen in Ableton, hij ziet hem wel en kan hem ook zodanig aanvinken. Het probleem is dat ik hem niet kan mappen op de een of andere manier de midi indicator brand ook niet. Snap niet waarom die geen signaal ontvangt. Heb al van alles geprobeerd en internet afgestruind. Help!!!:stupid
gr,

Tim.
 
Hoi Tim,

De midi indicator van Ableton Live moet knipperen als je op de drumpad speelt, heb je ook een andere DAW waar je de drumpad in kan testen? Ableton Live herkend geen controllers, volgens mij is het een standaard lijst met controllers die ze compitabel hebben gemaakt. Desnoods probeer de controller via MIDI aan Ableton te koppelen. Ik zou toch de nieuwste drivers voor de controller opzoeken en downloaden, fabrikanten hebben die voor je klaar staan op hun site ipv de drivers van de bijgeleverde cdrom te gebruiken.
 
Volgens M-Audio maakt het niks uit of je hem via midi of usb koppelt. Gebruik zelf de X-session pro en heb die ook via usb gekoppelt en die doet het perfect (welliswaar geen midi uitgang maar dat maakt verder ook niet uit). Verder heb ik de nieuwste drivers, heb zelfs al een reinstall gedaan. Ableton krijg simpelweg gewoon geen signaal, verder herkent die hem zelf wel in de midi sync sectie. Ik denk dat ik hem maar ga verkopen, want dit schiet niet op..
 
Het is Tim ;) Maarja remote staat aan ik zal wel ff een screendump voor je posten. Bovenaan bij Control surface/ input/ output kan ik hem ook selecteren, maar dit maakt geen verschill. Heb al van alles geprobeerd.

 
hoihoi,

Het staat er allemaal niet bij, bij mijn x-session wel namelijk. Heb ff een screendump voor je gemaakt dan kan je ff zien hoe het eruit ziet als ik de x session ook aangesloten heb. Uiteraard heb ik bij control surface's/input/output al het mogelijk geprobeerd, maar niks mocht baten.


 
Laatst gewijzigd:
Hoi Tim.

Je hebt ook al verschillende combinaties geprobeerd las ik, maar zou je toch even een screendump kunnen maken van wat onder "input" staat? :)
Ik vind het apart dat de Tringerfinger in deze geen midi out naar L8 stuurt. Heeft de triggerfinger ook een midi out connector? Heb je het ook met een midi kabel (midi interface) getest (usb eruit) ?
 
Ja hij heeft een midi out. Probleem is dat ik nu nog op Curacao woon en ik me nog rot aan het zoeken ben naar een midi interface. Wat ik ook al geprobeerd had was alle usb poorten eruit gooien in vista en dan opnieuw alles laten installeren. Dit had ook geen positief effect.



Bedoel je op deze manier?
 
Tim,
Conta bai :)
Jammer dat je geen midi interface voor handen hebt om he t via die connector te testen.

In jou geval is INPUT belangrijk in Live.
Ik zie onderaan dat je nu 2 Trigger INPUTs hebt. Als je de bovenste TRACK selecteert en bij de tweede regel uitzet. Live dan even opnieuw opstart??

(output (vanuit Live) even achterwegen laten, want mijn mpd komt alleen live binnen en output is niet noodzakelijk
omdat de triggerfinger ook geen soundmocule is.

succes.
 
Hey Vinyl,

Geprobeerd en tevens dit doet ook niks ten goede. Zou echt niet weten wat het probleem nu is. Heb gezocht op bug fixes en dergelijke maar ik vind niks. :(
 
hoi Tim,

Dan zou ik het ook ni meer weten zo vanaf afstand.
Zoals ik je draad gevolgd heb:

1) software installatie in win,
2) trigger aansluiten USB,
3) openen Live,
4) het juiste midikanaal + port selecteren,
5) klaar en spelen maar.

Ik zal van de week even een triggerfinger aansluiten op mijn muziekpc. (mijn broertje heeft er namelijk 1 in gebruik)
Ben benieuwd, want deze heeft bij hem altijd goed gewerkt sinds ableton 6 (of 7, weet t ni meer)
 
Back
Top