uc-33e en Live midi setup probleem

Lid sinds
13 december 2008
Berichten
12
Locatie
Breda
Hoi mensen!

heeft er iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?

ik heb een uc-33e met usb aan de pc verbonden, verder zit op de UC een Korg X3 via 2 midi kabels
verder alle software van de UC geinstalleerd..

bij opties, preferences, midi sync kan ik nu gaan kiezen wat ik wil instellen
Control surfaces: wordt de UC direct gevonden.. dan komt Input en Output, is dit waar ik mijn geluidskaart selecteer of mijn X3?
heb al behoorlijk wat combinaties geprobeerd maar de magische DUMP button laat nog steeds niks horen..

dan daaronder, MIDI Ports
hierbij staan

Input: SB Live MIDI UART (neem aan dat dat mn geluidskaart is?)
Input: USB Audio Device
Input: USB Audio Device (2)
Output: USB Audio Device
Output: A: SB Live MIDI Synth
Output: B: SB Live MIDI Synth
Output: SB Live! MIDI UART
Output: Microsoft GS Wavetable SW Synth

nou.. waarschijnlijk kennen jullie dit wel.. maar wat selecteer ik bij TRACK, SYNC, en REMOTE?

i know kben redelijk nieuw op het gebied van midicontrollers en midi zowieso, maar t is vrij zuur om je nieuwe speelgoed niet te kunnen gebruiken..

Als ik in Reason 4 probeer, is het totaal geen probleem, maar daar kun je bij de setup ook control change doorgeven die dan meteen door Reason wordt herkend..

In Ableton7, helemaal rechtsboven, krijg ik wel een lampje, dus hij ontvangt wel signaal..


wat gaat er fout, iemand een idee?

THX!!
 
Hohoho, wat roep je nou allemaal :confused: Wat wil je met de UC33 gaan besturen? Welke functies van welke software, danwel hardware wil je met de uc bedienen. Wat zou je volgens jou moeten horen met de DUMP knop? Weet je waar die voor bedoelt is? Welke opties / preferences van welke software heb je het over? Weet je wat midi sync is? (begrijp je überhaupt wat MIDI en een MIDI controller is?

Ik heb het idee dat je vanalles door elkaar haalt. Vertel eerst een duidelijk wat je wilt bereiken voor dat je allerlei instellingen wilt gaan veranderen.
 
ah oke misschien makkelijk om t prog erbij te zetten: live 7
en welke functies, track volume op faders, effecten op de dial knoppen enz..
moet toch te doen zijn?
die DUMP knop is volgens mij om die midi te mappen ofzo ..?
maar zoals k al zei, ben redelijk nieuw op midi gebied dus..
 
om misverstanden ff uit te sluiten, DIT is waar het om gaat..

Deze instelling... (zie bijlage)

IEMAND?

thx!!
 

Attachments

  • live3midiprefs_l.jpg
    live3midiprefs_l.jpg
    59,7 KB · Bekeken: 110
alles doorgelezen.. opgezocht op fora.. uiteindelijk die winkel gebeld en advies gekregen om de driver te veranderen.. en dat dit nogal vaak voorkomt :s

MA_CMIDI_WDM_4.2.03v2.exe

dit is de driver waar het uiteindelijk mee is gelukt!
 
Back
Top