De beste FX plug-ins ?

Sjon

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2007
Berichten
52
Locatie
noord/brabant
Beste Forum Members,

Hierbij vraag ik jullie hulp bij het volgende:
Ik ben van plan om FX plug-ins ( liefst 1 package ! ) aan te schaffen en heb hier en daar al wat op diverse website gekeken.
Echter zou ik van jullie nog wel wat feed back willen vragen over jullie ervaringen met FX plug-ins.
Ik werk met Logic / Ableton en mijn style is Deephouse en House.
Heb de FX plug-inns gezien/gehoord van Soundtoys / UAD / Waves.
Misschien zijn er FX's die nog beter zijn en niet genoemd zijn !
Belangrijk is dat ze makkelijk te bedienen zijn, processor kracht.
Hopelijk willen jullie me hierbij helpen,
Alvast bedankt, Sjon.
 
ToneBoosters is goeie shit inderdaad! Qua reverb vind ik valhalla vintageverb niet te evenaren (de prijs in ogenschouw genomen). Ik gebruik zelf graag Permut8 van sonic charge, toffe niet te voorspellen effecten. Ook de (gratis) plugins van TDR, met name de EQ is errug goed.

Je kan wel willen dat het allemaal in 1 bundel zit, maar dan beperk je jezelf. Er zijn zoveel toffe FX plugins. Het is soms ff zoeken wat bij je past. En soms moet je gewoon blijven bij wat je hebt...
 
Als het puur om FX gaat vind ik persoonlijk de Soundtoys 5 bundel erg mooi. Er zijn tegenwoordig echter zo ontzettend veel mooie plug-ins te koop, heel last om even 1 bundel aan te wijzen.

Zoals hierboven ook al vermoend: Reverb wise ben ik behoorlijk fan van Valhalla. Zeer betaalbaar en ontzettend mooie galmen.

Qua dynamics/shapping zijn de plugins van Klanghelm en Sknote erg leuk. Super betaalbaar en resultaten die veel duurdere plug-ins evenaren of zelf overtreffen.

Ook altijd erg tof: Fabfilter. Een Nederlandse ontwikkelaar die kwaliteitief hoogstanade plug-ins maakt en ook nog eens loyaal is richting bestaande klanten door middel van hele mooie upgrade aanbiedingen.

Native Instruments heeft natuurlijk ook een enorm aanbod, de keuze is reuze!
 
Ik ben van plan om FX plug-ins ( liefst 1 package ! ) aan te schaffen

Ja, dan kom je op iets interessants uit; Fabfilter heeft mooie plugins maar ze zijn meer op mastering/dynamics gericht dan bijv. SoundToys 5 of Eventide Anthology X. Het zijn wel effecten, maar hoe je ze gebruikt is weer heel anders.

Eigenlijk moet je je niet bij maar 1 package houden - ik zou bijv. Fabfilter combineren met SoundToys of Anthology X. Je hebt dan een balans tussen "utility" en "creativity".

Dan heb je nog mooie dingen zoals DMG Audio, Valhalla en Toneboosters, maar die zijn niet zozeer als bundle te krijgen.

Ik zou Komplete meer onder de hoek scharen van utility, tenzij je Reaktor er bij trekt als effectenbak, maar dat vereist weer meer gedoe dan iets van SoundToys. Je moet maar net het juiste ensemble vinden en instellen, als het uberhaupt al doet wat je wil.
 
Beste Forum Members,

Hierbij vraag ik jullie hulp bij het volgende:
Ik ben van plan om FX plug-ins ( liefst 1 package ! ) aan te schaffen en heb hier en daar al wat op diverse website gekeken.
Echter zou ik van jullie nog wel wat feed back willen vragen over jullie ervaringen met FX plug-ins.
Ik werk met Logic / Ableton en mijn style is Deephouse en House.
Heb de FX plug-inns gezien/gehoord van Soundtoys / UAD / Waves.
Misschien zijn er FX's die nog beter zijn en niet genoemd zijn !
Belangrijk is dat ze makkelijk te bedienen zijn, processor kracht.
Hopelijk willen jullie me hierbij helpen,
Alvast bedankt, Sjon.
Beste Forum Members,

Erg bedankt voor jullie input !
Het heeft mij de ogen doen openen en ik ga op jullie advies af nl. diverse FX plug-ins ipv. 1 pakket.
Heb het eea bekeken en moet zeggen dat er toch meer is als ik gedacht had ( Klanghelm, Sknote, U-He, Native enz. ) !

BATHMUTZ: bedankt voor de ToneBooster tip, echt vet en erg betaalbaar vooral de EQ.....

Groeten, Sjon.
 
Kijk ook een naar de TAL Chorus, dat is een emulatie van de Juno 60 chorus en is gratis.
 
Alle plugins van Fabilter zijn fijn (EQ, limiter, multiband compressor, etc). Verder is de WOW2 filter ook fijn. En de plugins van Logic zelf zijn ook echt dikke prima! Daar kan wat mij betreft geen bundel tegenop.
 
ik ben overgestapt destijds van Roger Nichols op fabfilter en gebruik ze nog steeds en enkel dat,top spul
 
De FX van Xfer Serum zijn nu ook los te gebruiken.. Heel compact allemaal, maar doet wat 't moet doen en doet 't goed. Voor het geld krijg je er ook direct een dikke synth bij ;)

Het beste van het beste vind ik nog altijd de SoundToys bundel, gebruik ik bij vrijwel alles.
 
Ik heb laatst voor het eerst 2 plugins gekocht, dus ik heb verder geen referentie of ze goed of slecht zijn vergeleken met andere.

Maar voor het geld hoefde ik het niet te laten. (350 euro korting.)

Heb de Waves CLA-2A ($49,95) en de Scheps 73 EQ ($69,95). Daarnaast kreeg ik nog 30% korting.. ging nergens over die prijs. Ze hebben nu weer aanbiedingen, maar niet deze 2.

Beide hebben me zeer verbaasd over het gemak in gebruik en de kwaliteit, ze zijn voor mij onmisbaar geworden. Vooral die Scheps 73 vind ik heel lekker. Maar ik heb verder geen ervaring met andere plugs.
 
Back
Top