Trailchaser - Shadowhearts

trailchaser

Nieuwkomer
Lid sinds
2 september 2016
Berichten
19
Locatie
Assen
Artiest : Two O Six Bones - Shadowhearts

Samenwerking tussen forumleden Trailchaser & Synthiaks.

 
Wow die lyrics. Super gezongen. Ik mis wel een transitie met/naar een drumbeat, misschien ook een versnelling. Heel donker. Tweede helft met instrumenteel karakter, viool solo.. heel knap. :okdan: (is de tekst van deze track ergens online?)
 
Ja Man,, Ni normaal !!! Amai,, Congrats !!

En nee Geen versnelling !! Geen drumbeat,,
 
Wow die lyrics. Super gezongen. Ik mis wel een transitie met/naar een drumbeat, misschien ook een versnelling. Heel donker. Tweede helft met instrumenteel karakter, viool solo.. heel knap. :okdan: (is de tekst van deze track ergens online?)

Bedankt ! Bij deze de tekst :

Shadowhearts

To be lying down on the soft bedrock,
It’s hard to admit but I got stuck.
Guilty of being angry to much lately.

Analyze, minimize then realize,
I should go outside and socialize and
See if people still remember my face.

Forgive me for putting my defects on you: sugar rush, brainfreeze, storm surge, contact high.
These are my character flaws,
They make my skin crawl,
As summer goes into Fall, and needless find their home in the voodoo doll.

Shadowhearts, sensitive and dark, but in the end it just puzzles me
Agree to disagree, into eternity.

You were hard to read and afraid,
Afraid of people with their mouths full of hate.
Now I just want to hibernate,
Fall asleep and wake up too late.
Change my name and hide in the shadows, grow a beard and dissapear, grow a beard and disappear.

Shadowhearts, sensitive and dark,
But in the end it just puzzles me,
Agree to disagree into eternity.

When autumn ends, we’ll push our faces in the snow, as the hungry harpy eagle flies low, silently cuts through the air. No more mumbo jumbo Baba Yaga waits there.
 
Mooi hoor :) Top gedaan ook met die vocals! Deze track springt er daardoor sowieso al uit (voor mij).
Lees ook dat Synthiaks heeft meegedaan :okdan:
 
Ik vind deze gewoon steengoed. Voor mijn part een van de beste inzendingen en mijn persoonlijke favoriet.
Om toch iets te zeggen : Akoorden progressie had gemogen, maar ik mis het in deze ook niet. Ook timing bij phrase "Forgive me for putting my defects on you" loopt even mank en zou ik nog bekijken.
Maar verder een goed voorbeeld hoe eenvoud wel kan werken. Juiste dingen bij elkaar. Subtiele details.
Vocals top gezongen (soms wat Phil Collins achtig...) Bravo. Grote kanshebber. Top 5...euh nee 3 ! My vote.
 
Laatst gewijzigd:
Heel erg mooie track, zou er niks aan veranderen qua tempo of beats, daar sluit ik me aan bij Stephen.
Zeer sterk dit.:okdan:
 
goede zang, wat zeldzaam in deze en vroegere contests. doet MIJ denken aan Pink Floyd (en dat geldt ook voor het instrumentale stuk). bij de zang had idd wel iets van een refrein (met akkoordenwisseling) gemogen. ook voor mij geldt, om het woord maar weer eens te gebruiken, goed te 'pruimen' track!
 
Ok interessant stukje werk.Mijn impressie is dat de vocals wat geforceerd over komen, qua productie en zangtechniek. Het nummer blijft ook wel wat lang in hetzelfde loopje hangen.. Maar afgezien daarvan..mooi bedacht!
 
Helemaal goed, wat een toptrack, voor mij in de top drie in ieder geval!
Mooie ietwat donkere sfeer en die zanglijn, heel mooi, top gezongen ook.
De vocals mooi gemixt, instrumentele deel verderop prima met mooie strings.
Je kan heel goed de intentie horen waar dit nummer over gaat, lyrics vind ik heel goed.
Fijne samenwerking op deze manier.
Ik heb genoten!
 
Nice track. Klinkt wel eerlijk of zo. Maar ook heb ik ergens het idee dat payt al beschreef, lichtelijk geforceerde zang, behalve waar hij gedubbeld is. Als je hem misschien iets minder rauw inzingt, maar wel op dezelfde manier bewerkt is dat geforceerde verdwenen? Solosynth is heel mooi, misschien nog een tikkie bijwerken als het om de timing gaat? En nu hoor ik die strings. Hoe mooi zou het zijn als je hier een altviolist (of cellist) zijn/haar ding laat doen? Lijkt me heel mooi en mag ook nog wel een paar maten langer duren. Maar heel gaaf bedacht. En natuurlijk hulde voor een echte SF samenwerking :okdan:.
 
Ik heb deze track intussen tig keer geluisterd. Er zijn 2 mogelijkheden. Good as is. Very good as is ! Als je wat meer 'in depth' gaat luisteren zitten er wat 'obstakeltjes' in maar goed, geen enkele productie is 'af' en op gegeven moment moet je wel stoppen. Ook omdat je anders het risico loopt dingen terug naar de vaantjes te helpen. De stem klinkt volgens mij niet te rauw zoals Dr. dat vindt, of niet geforceerd (luister naar Phil Collins!!) maar zit net wat te diep 'verscholen' in je mix en had net dat tikkeltje prominenter aanwezig mogen zijn. Iets meer vooraan. Wel zoals Dr. het zegt, ook de timing van de solosynth hapert soms, en ik zou het thema of melodie van die solo net iets verder opschonen en uitdiepen. Payt vindt dan weer dat de track te lang in hetzelfde blijft hangen. Dat is snel op te lossen door achter/onder de zang "Shadowhearts' of hier en daar in je track subtiel een rythmisch akkoord te spelen en ondersteunend in te mixen.
Goh ja, hoe krijg je dat nu deftig uitgelegd...blijft proberen he. Al bij al blijft een steen goeie track en het gebeurd niet vaak dat ik een muziekstuk hoor op SF waar ik van zeg : Hier wil ik graag een sK3LeTvM / Sankt Pauli Remix van maken... !
 
Back
Top