MacGyverGear - On My Own

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Toen ik een paar weken terug de aankondiging zag verschijnen stond ik een beetje in dubio. Heb dit jaar wel wat dingen gemaakt maar dat waren meer synth demo-achtige dingen, niet heel geschikt.
Daarnaast wel afentoe gejammed.. maar natuurlijk doe ik weer mee dit jaar.

Mijn inzending is een paar maanden terug ontstaan. Gewoon lekker jammen.. wat plug-ins.. wat percussie opnemen.. gitaartje inpluggen.. zanglijntje inzingen.. lekker bezig :mega:

De tekst is een maandje aangepast en compleet gemaakt door mijn lyric buddy Janeva.
Inspiratie voor een onderwerp, alsmede zanglijnen komen altijd vanzelf als de jam lekker rolt.. maar blijf meestal steken op 1 couplet en chorus.. daarna wordt ik weer afgeleid omdat ik er van alles aan instrumenten wil in stoppen :D

Vorige week zaterdag dus maar begonnen met de nieuwe tekst inzingen en verder gewerkt aan het arrangement. En toen ook gepost in de trackhoek op SF.
Had met name twijfel over het geluid van de diepe baslijn en afgelopen week heb ik er met wat tips van leden nog in de avond en dit weekend nog aan gesleuteld en e.e.a. toegevoegd.

Ik ben nu tevreden en hoop dat jullie em qua stijl kunnen waarderen.:)

Heb dit keer een gezellige mix van VST synth's en hardware instrumenten. Gebruikt zijn:
Percussie: Shakers, Tamboerijn, 2 planken (pseudo snare effect)
Drums: Machine en een kit uit Komplete
VST synth: Terratec Komplexer, Dexed, Komplete: B3, Monarc (baslijn)
VST fx: NastyDLA mkII, UAD Lexicon 224, UAD EMT250, TC VSS3,
Gebruikte instrumenten: Ectrische gitaar, Rhodes, Wurlitzer en Korg 700s en niet te vergeten de Selmer Mark VI saxofoon die ik mag lenen van mijn pa :halleluja

Ik wens iedereen een gezellige contest met heel veel luisterplezier :mega:

 
Last edited by a moderator:
Heeeeeeeeeeeel erg gaaf!!!!!!!!!
 
ik vind het eerlik gezegd, wat vlak beginnen (de geluiden vind ik vlak, niet alle), maar wanneer je zingen gaat, breekt het nummer zich open. dan gaat ie voor mij lekker werken, voel ik de swing en swing ik mee.

de sax! wow!

lekker gitaartje....

het is niet mijn stijl, maar dat is zo leuk aan synthforum, de diversiteit van stijlen, en dat je toch waarderen gaat wat iemand doet binnen zijn/haar stijl. en dat lukt hier, macgyvergear!

er zijn wat dingetjes die ik minder vind (de keuze van de geluiden, of wellicht is b.v. een synth wel goed gekozen, maar mocht ie van mij wat meer, sja, wat), maar uiteindelik heeft dat geen werkelikke invloed op het genieten van dit nummer.

genoten, dus. en je stem, hoe je die gebruikt... man, man.
 
Heerlijke track weer man.. grappig hoe zoiets kan ontstaan uit een jamsessie, en hoe het zich dan verder ontwikkeld tot een solide nummer :) Ik heb er van genoten iig!
 
heel profi inderdaad, goede productie maar totaal niet mijn ding, te braaf , te middle of the road
 
Dank voor de reacties!! :) En ja het moet je straatje maar net wezen. Voor mij was het sowieso een leuke uitdaging om weer eens iets af te maken.. (deadline werkt altijd goed bij mij althans).

Het was iets te laat voor me tijdens het posten vannacht en het ging ergens een beetje mis qua zinsconstructie. :D
De tekst is dus een kleine maand terug aangepast en compleet gemaakt door Janeva (mag helaas geen linkje plaatsen) maar natuurlijk ontzettend fijn deze samenwerking met haar. :)

Was ook nog even forumlid 'Willem1958' vergeten te benoemen. We hebben de week over de PB al lekker gekletst omdat we qua muzieksmaak wel in hetzelfde straatje zitten. :)
Hij heeft het afgelopen weekend ook meegeluisterd naar alle aanpassingen en tips gegeven.. en mede dankzij hem is de saxsolo aan het eind nu stukken beter. :mega:
 
Als deze track niet in de top 3 eindigt, vreet ik mijn schoen op! Dit zit zo ontzettend goed in elkaar en dan heb je ook nog eens alles zelf gedaan (op de lyrics na).

Mix vind ik interessant, een combi van gortdroog en zeeën van reverb. Pakt heel goed uit. Het lijkt er wel op dat je driftig in het laag van de leadvocal hebt gesneden :). Maar zo helder, ik hoor alle laagjes luid en duidelijk. Panning is goed. Echt he-le-maal niets op aan te merken. Je saxskills zijn in korte tijd enorm toegenomen. Heel erg mooi (en een beetje jaloers).

OK, 1 ding dan, dat slot... :D
 
Het klinkt uitermate professioneel vind ik. Ook je zang mag ik graag horen evenals die sax (wauw). Het enige minpuntje vind ik dat je zo weinig akkoorden gebruikt. Kortom.... goed sfeertje, maar de compositie zou nog wat interessanter mogen.
 
Leuk nummer. Gelukkig niet zo zeurderig als je inzending van vorig jaar.
Alleen nu vind ik deze weer te blij :)

En ook te veel onnatuurlijke vibrato in je stem, doet me aan Rene Froger denken.

Desalniettemin denk ik dat je hiermee weer hoge ogen gaat gooien.

Succes!
 
Hey peeps, leuk om te horen dat het tackje goed gelukt is :mega: Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.. maar als je zelf maar plezier hebt met wat je maakt en doet, doe je het goed! :mega:

Het nogal open arrangement (weinig akkoorden gebruiken) laat de momenten waar dat wel gebeurt er uitspringen..
Wilde het dus zo snel als kon posten maar wel bewuste keuzes gemaakt.
Heb nog wel even geëxperimenteerd om de tweede chorus met wat chords van een aanzwellende string aan te vullen. Uiteindelijk heb ik toch gekozen om het open te houden en de koortjes qua harmonie daar het werk te laten doen samen met de baslijn en nog wat dingen.. :)

Oh.. die sax in de fade-out aan het eind was eerst een ongelukje.. heb dat maar zo gelaten.. Of bedoel je dat geroezemoes en de die blaffende hond Bob? Die lopen trouwens het hele nummer door mee. :D
Toen ik experimenteerde met die planken opnemen was het nogal druk in mijn huis geloof ik.. heb het later een compressor bewerkt om de roomambience samen met de andere geluiden te versterken.. ik vond dat wel geinig klinken en zo gehouden.

Had trouwens de Saxsolo met alle liefde nog wat langer willen maken.. maar helaas had ik geen tijd meer om nog nieuwe takes in te spelen. De saxsolo was al wel een stukje eerder begonnen en langer gemaakt op aanraden van forumlid Willem 1958 :)

Thanx voor het luisteren :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Echt heel gaaf . Mooi intro . prima gezongen. Topwerk
 
Pat, ik heb 'm na een paar dagen weer 'ns beluisterd zodat ie weer fris klinkt en het blijft een lekker nummer.
Beetje een Quincy touch maar daar houden we van nietwaar?
We hadden het al uitgebreid over je song gehad maar ik wilde op het forum toch in het kort even iets zeggen na een nieuwe luisterbeurt.
Het blijft een lekkere melodie met een heel sterk chorus waarbij je zang helemaal opengaat, top!
Instrumentatie: goede afwisseling van vol en spaarzaam en produktie heel goed.
Bij mij zit je in het rijtje kanshebbers in ieder geval.

Echt een song die 't goed op sublime fm zou doen!
Zou er zo tussen passen.
 
Back
Top