Desert moon - door RFB

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Ola! Hier mijn bijdrage aan de contest! Een spannende filmische track met een verrassend einde... De Blade Runner-achtige CS80 lead patch komt uit een JV1080...

Feedback altijd welkom! Grtz, RFB
 

Attachments

  • desert moon.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 164
In één woord schitterend!!! Dit doet me enigszins denken aan de composities van grootmeester Vangelis, door wie ik lang geleden met het Synth-virus besmet ben geraakt. Eén stem heeft deze track alvast, kan ik jullie melden...!

Groet,
Hans van S.
 
Blade runner

Blade runner

Dank Hans! Altijd leuk om te lezen! Ook voor mij was die ouwe Griek DE inspiratie om met synths aan de slag te gaan... Vooral de soundtrack van Blade Runner...
 
feedback

feedback

Ja, heel fraai hoor.
enige kritiek: gezien de verzorgde en langzame opbouw zou ik een langere track verwachten.
op het moment dat het wordt afgebouwd , zeg na 3min verwacht ik eigenlijk meer...
 
Hoi!

Dank voor je kritiek! Je hebt een punt... het hoogtepunt komt wellicht wat snel. Ga ik iets mee doen.

Groet! RFB
 
Strings klinken niet ouderwets genoeg. Jammer dat je voor het einde toch gekozen om het met percussie af te ronden. Hierdoor heb je alles van ervoor gedegradeerd naar een intro. Hmmmm.....
 
Dank beiden voor jullie input!

Wat betreft de degradatie tot intro, in mijn beleving is het juist het hoogtepunt na een langzame opbouw, maar goed, het mooie van muziek is dat iedereen een eigen interpretatie mag hebben!

Thnx again! RFB
 
dank!

dank!

Dank Dr. van Lansberg voor uw lovende woorden!

Ik maak al jaren dit soort muziek maar was altijd te bescheten om mensen het te laten horen... Ik ben dan ook dankbaar voor alle positieve en minder positieve reacties.

Ik ga dit weekend ook eens rustig alle inzendingen langs om eens wat punten uit te delen.

Grtz RFB:halleluja
 
Mooie track, maar raar einde. Je gooit er een beat in en breekt hem dan gelijk weer af, terwijl je het gevoel hebt dat daar eindelijk het nummer echt begint.

Wel grappig trouwens dat je je JV nog aardig als een CS 80 kan laten klinken, en dan ook nog als de sound uit Blade runner Blues.. netjes gedaan :)
 
dank!

dank!

Dank je!

Inderdaad Bladerunner Blues, je kent je klassiekers! Die JV 1080 (met vintage card) is tot mooie dingen in staat. Heb op basis van die CS golfvormen de nodige CS geweldige pads en strings kunnen maken. Natuurlijk, het is niet de real thing, maar je komt een eind. En wat kost zo'n 1080 nu helemaal...?

Wat betreft de compositie, ik ben niet zo'n liefhebber van lange stukken. Ik tracht doorgaans vrij korte stukken te maken, zoals ik ze voor me zie als score van een film. Ik was voor de contest ook een beetje bang dat als de stukken te lang zijn, luisteraars afhaken... Anyway, ik neem je kritiek ter harte, dus dank!

Groet, RFB
 
Zou het mogelijk zijn om toch een langere versie te maken en online te zetten?
Ik krijg weer kippenvel van dit nummer, om een of andere reden zie ik dit nummer spelen bij een video fragment v/e woestijn uit star wars :P misschien komt dat door de titel :D
 
langere versie

langere versie

Dank Wouter! Dat is nog eens een mooi compliment! Ik ga aan de slag en zal een langere versie gaan maken. Hoop dat deze dan spannend genoeg zal zijn...

Groet, RFB
 
Back
Top