Din Sync RE-909 (Roland TR-909 replica)

Ik denk dat Dinsync op 6 juni met een 909 clone gaat komen:

ECA4-D0-F7-4-E2-B-4166-B9-CE-51-C4-CD72-D338.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Hij heeft toch een 606 clone in de maak, een diy kit voor rond de 150, zonder behuizing en volgens mij ook excl diverse andere onderdelen.

909 was zeker een grapje ;)?!

Was al paar jaar gelden al aangekondigd....
 
Geen clone maar een replica. Dus je kan onderdelen van de TR909 en RE-909 gaan gebruiken.
Bijvooerbeeld TR909 moederboard is kapot en kan deze met de RE303 vervangen dus exact 1 op 1.
Wel gaaf als het inderdaad een replica is. Maar ik vraag me wel af hoe hij dat dan gaat doen met de samples. Volgens mij mag je die van Roland niet 1-op-1 er in zetten. Ik ben overigens niet in de markt voor een 909, maar ik vind het wel erg interessant om te zien wat Dinsync er van zou maken.
 
valt onder de noemer spare part, een grijze zone, maar groot verschil tov een kant en klaar product
zou wel heel raar zijn als Roland achter dinsync en co gaat hiervoor, maar behringer laat begaan
 
Het mooie hieraan is dat als je TR909 defecten heeft, dat die met onderdelen van de RE-909 kan vervangen.

Ik ga ervan uit dat CPU (sequencer) in RE909 ook hetzelfde wordt als e TR-909 dus zelfde midi timing.

De RE-303 heeft ook een nieuwe CPU waarmee deze 100% hetzelfde werkt als de TB-303
 
Ja met als verschil dat het op de 909 al een eprom was dat iedereen kan branden, op de 303 echter is het echt gebakken in een op zichzelfstaande cpu, dus die nieuwe cpus zijn in feite emulatie op een fpga
 
Nog een update van DinSync (Paul) de RE101 komt er ook aan dus ook 1 op 1 replica als de SH-101.
 
Is de Dinsync RE-909 clone idem als de Steda Electronics clone (zelfde bedrijf) of mis ik iets?
 
hallelujah, een zielige replica, en nu? De Roland tr-09 is beter. Misschien goed voor mensen die denken dat ze iets hebben maar uiteindelijk hebben ze niks. Maar uiteindelijk mijn TR-09 zal beter klinken. En heeft meer waarde dan dit nerdisch na-maak.
 
Laatst gewijzigd:
Hallelujah, een replica, en nu? De Roland tr-09 is beter. Misschien goed voor mensen die denken dat ze iets hebben maar uiteindelijk hebben ze niks. Mijn TR-09 (TR-909 re-issue een echte Roland). heeft veel meer aanschijn dan een ordinaire namaak. Dit soort van mislukte namaak doet mij denken aan oa nep kledij. Schaamtelijk, dus.
 
En wees er zeker van het zal ook niet klinken, net zoals die mislukte bassline….
 
Hallelujah, een replica, en nu? De Roland tr-09 is beter. Misschien goed voor mensen die denken dat ze iets hebben maar uiteindelijk hebben ze niks. Mijn TR-09 (TR-909 re-issue een echte Roland). heeft veel meer aanschijn dan een ordinaire namaak. Dit soort van mislukte namaak doet mij denken aan oa nep kledij. Schaamtelijk, dus.

Sorry man maar daar kan ik niet mee akkoord gaan. De 'echte' huidige Rolands zijn om te lachen qua formfactor. Het blijven wel instrumenten hé als ik oud ben krijg ik misschien interesse in modelbouw en maquettes maar dat is nu niet aan de orde:beard:. Ik heb ooit een TR-09 is het echt gezien en dat is echt een mini ding; dit is met veel moeite werkbaar; ikzelf zou er me mateloos aan ergeren. Daar kan ik met mijn grote handen dus niets mee. Ik had ooit een TR8 en dat ding is qua formfactor ideaal.
Mijn zoon is morgen jarig (die wordt zeven); een TR-09 zou echt iets voor hem zijn.

Roland is mijn inziens momenteel de weg kwijt en andere fabrikanten doen nu wat zij eigenlijk zouden kunnen doen:doei:.

Voor mijzelf is een echte TR-909 onbetaalbaar en dus droom ik om ooit een goede replica te bezitten. Daar ga ik dan lekker mee knallen in mijn studio in plaats van hem onder een stolp op de kast te zetten8).
 
hallelujah, een zielige replica, en nu? De Roland tr-09 is beter. Misschien goed voor mensen die denken dat ze iets hebben maar uiteindelijk hebben ze niks. Maar uiteindelijk mijn TR-09 zal beter klinken. En heeft meer waarde dan dit nerdisch na-maak.

Ik vond die tr09 maar een slap aftreksel van the real thing en dat dan van Roland zelf. :stupidMaar ja als jij het maar goed voor jezelf kan lullen door een project waar je niks mee hebt de grond in te praten met je ongefundeerde mening. Ik vind je opmerking misschien goed voor mensen die denken dat ze iets hebben nou typisch passen bij een tr09.
 
Iedereen heeft het hier over TR-909 replica, maar dit wordt toch gewoon een cloon net zoals de RE-303 toch?
 
Back
Top