Moog Sirin

Sound Engine: Analog
Presets: 128
Polyphony: Monophonic (can be poly-chained)
Note Range: E0 - D8
Sound Sources: 2 Oscillators with Saw and Square waveforms
VCO 2 Freq: +/- 12 Semitones
Hard Sync: On / Off
Glide: Selectable LCR, LCT, EXP - Legato On / Off
Filter: 20Hz - 20KHz Ladder Filter
Modulation Sources: Triangle, Square, Saw, Ramp, Sample & Hold, and Filter EG
Modulation Destinations: Oscillator Pitch, Oscillator 2 Pitch only, and Filter Cutoff
LFO Panel Features: Rate, VCO LFO Amount, and VCF LFO Amount
Envelopes: 2x ADSR Envelopes w/ Legato On, Legato Off, and EG Reset
External Audio Input: 1/4" TS
Audio Output: 1/4" TS
Headphone Output: 1/8" TRS
MIDI I/O: DIN In, and MIDI I/O over USB
Assignable CV / Gate Inputs: Filter CV (Fixed Dest.), Pitch CV (Default), Volume CV (Default), Gate (Default)
CV to MIDI Conversion: Yes
Weight: 2.8lbs
Dimensions: 3.1"H x 8.6"W x 5.2"D
Included Power Supply: 100-250VAC, 50-60Hz, +12VDC

Moog-1_yaa6p1.jpg

 
lijkt erg op de minitaur, maar hij kan hogere octaven spelen - dus ook voor leads gebruikt worden. er worden 2500 stuks van geproduceerd en hij moet 599$ gaan kosten

Minitaur-large.jpg
 
ik vind hem heel fraai, ben niet zo'n Moog fan, maar misschien moet ik eens zo'n set Minitaur + Sirin proberen
 
Dit is gewoon een 100 procent repacked moog minitaur met eindelijk de afgemaakte frequentiebereik.. that s all nothing else....
 
Dit is gewoon een 100 procent repacked moog minitaur met eindelijk de afgemaakte frequentiebereik.. that s all nothing else....

Dat betekent volgens mij ook dat je een pc nodig hebt om volledig van de SIREN gebruik te kunnen maken?
 
Dit is gewoon een 100 procent repacked moog minitaur met eindelijk de afgemaakte frequentiebereik.. that s all nothing else....

tog vind ik dat moog verstandig bezig is en zich goed weet te positioneren in de markt.
nu dat behringer de markt met goedkope analoge clones gaat vloeden is het belangrijk om zich te differentiëren.

iedereen wil een stukje van de taart en het is mooi om te zien dat moog een beetje de "boutique" image kant op gaat (of bijhoudt)
ernaast dat hun synths goed klinken zijn het gewoon mooie bakken om te bekijken en dat speelt in mijn ogen toch wel een grote rol in de belevenis van een instrument.

het zou mij iig interessant lijken om te weten in welke doelgroepen de markt precies ingedeeld is (hobbyisten, professionals..) en op welke doelgroep de grote jongens in de toekomst gaan mikken
 
lijkt erg op de minitaur, maar hij kan hogere octaven spelen - dus ook voor leads gebruikt worden. er worden 2500 stuks van geproduceerd en hij moet 599$ gaan kosten


Jammer dat het maar beperkt oplage er van is...
 
tog vind ik dat moog verstandig bezig is en zich goed weet te positioneren in de markt.
nu dat behringer de markt met goedkope analoge clones gaat vloeden is het belangrijk om zich te differentiëren.

iedereen wil een stukje van de taart en het is mooi om te zien dat moog een beetje de "boutique" image kant op gaat (of bijhoudt)
ernaast dat hun synths goed klinken zijn het gewoon mooie bakken om te bekijken en dat speelt in mijn ogen toch wel een grote rol in de belevenis van een instrument.

het zou mij iig interessant lijken om te weten in welke doelgroepen de markt precies ingedeeld is (hobbyisten, professionals..) en op welke doelgroep de grote jongens in de toekomst gaan mikken

Maar moog positioneert zichzelf toch helemaal niet in de markt met deze refurbished Minitaur: een domme of kostenbesparende keuze (al vraag ik me af wat een paar octaven kostprijs is btw ?!) in het design destijds, wordt nu ge-pimped als nieuwe synth: Siren is de Stier die in 2019 ook falsetto kan zingen (omdat componenten goedkoper zijn ?! of het ontwerp er al lag en dus niets kostte, iig vanuit puur commercieel belang (net als Behringer).
En het is niet alleen behringer: at least they give analogue in stead of Roland's DCB, maar (met uitzondering van bedrijven als bvb Sequential en kleinschalige boutique-companies) willen bedrijen een stukje uit elke taart..
 
Wat een absurde prijs/watjekrijgt verhouding toch weer bij Moog, en dan te bedenken dat een
Moog Prodigy vanaf Oktober 1979 slechts 495 dollar moest kosten.
Er was dus een tijd dat je bij Moog een synth kon kopen inclusief klavier en controllers
voor een in verhouding betaalbaar bedrag. Vroeger was alles . . . leuker.

moog.jpg
 
De prodigy is dan ook geen echte Moog :D wie had Moog toen ook alweer gekocht? Gibson?
 
Hij heeft wel meer mogelijkheden dan de minitaur
is de engine wel hetzelfde ?
 
Back
Top