DSI / Sequential Prophet X

Dave Smith / Sequential teast de nieuwe PROPHET X:



image.png


Volgens de eerste berichten/speculaties zou het gaan om een hybride rompler/analoge synth in samenwerking met 8 DIO (bekend van sample libraries).
 
Laatst gewijzigd:
Voor 4k kijk ik ook uit naar de nonlinearlabs C15,de architectuur is open voor nieuwe sound engines,die later worden aangeboden als software packages,die kan dan de huidige engine vervangen.De interface kan m'n gemakkelijk aanpassen door de magnetische overlays.Mogelijke engines die er zou komen:een focus op physical modeling,een synth gebaseerd op een nieuw type van oscillators die soms geinspireerd is op de synclavier of de Farfisa organ,dus een schier van onbegrensde mogelijkheden.
 
Desondanks de iets negatieve berichten over de X hier,heb ik toch via een deal een spiksplinternieuwe tweedehands XL al op de kop kunnen tikken,voor een zeer zacht prijsje.Voor die prijs kon ik het zeker niet laten liggen.Anders had ik de X waarschijnlijk niet gekocht,laat staan al de XL.
Ga nooit 100% af op demo's,of wat er wordt over gezegd van mensen die de X(L) NOOIT hebben uitgeprobeerd.Het klinkt altijd een pak beter dan op YT filmpjes.Je hoort zeer veel meer klanken die je nooit hoort op YT,je speelt en je kunt de mogelijkheden uitproberen.Ik had het geluk dit uit te proberen op een zeer goeie pa system,en nog eens via hoofdtelefoon van de eigenaar.
Persoonlijke conclusie tot dusver(amper 2 dagen).Zeker geen veredelde romplayer.Ook geen workstation.Ben echt onder de indruk van de samples van 8dio,en dit uit te breiden met je eigen samples en de toekomstige samples packs van 8dio.De polyfonie wordt uitgebreid naar 32 polyfonie.Is bi dan multi timbraal.De open sample architectuur is zeer flexibel in z'n bewerkingen en de synth engine en de combinatie ervan brengen je tot een oneindigheid in klanken.Zoals eerder vermeld de prijs die ik ervoor moest betalen gaf de doorslag.Werk je veel met klanken dan is dit veel beter werken dan met plug-ins.In één oogwenk heb je een arsenaal aan nieuwe klanken.Zeer divers ideaal voor epic,ambient,filmmuziek.
 
OH jij hebt m dus gekocht ;) Gefeliciteerd man ! je was me net voor...
 
Tja, ik heb de X tweedehands terug aangeschaft.(Vorige was een XL)Als een synth je blijft intrigeren moet je er iets aan doen, dus bij deze.🥳
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Zonde, maar als de componenten er niet meer zijn dan houdt het vanzelf op. @flyweight wat gaf de doorslag om voor de Quantum te gaan?
 
Een aantal dingen. Beide van de Quantum en Prophet X heb ik geen super goede demo's gehoord.
De X heeft helemaal geen sample edit opies.
De quantum is een serieuze sampler met velocity groups, roundrobin en daarnaast heel veel anders.
Samples op de X laden/maken lijkt dan weer zo een gedoe.
De Quantum kan meer, veel meer en is een van de diepste synths die ik heb.

Dat diepe moet je wel liggen want het is echt een sounddesign beest.

De X was altijd goedkoper maar toen kwam er ineens een Quantum MK1 voor 2200 euro voorbij... tja... keuze snel gemaakt.

De Prophet X heeft wel weer Prohet 6 filters en dat is toch wel mijn favoriete filter. Maar die heb ik al in mijn P6, AS1 en in stereo in 2 Pioneer SP16's...
De Prophet X kan ik verder erg weinig over zeggen.
De demo's boeide me gewoon weinig. Kan volgens mij ook best een hoop.
 
Je kunt veel doen met de samples in de X, inclusief het omzetten ervan in "single-cycle-waves". Ik denk dat de X zoiets is als een “moderne Emulator 2”. Je hebt er ook samples in geladen en had een studio- en compositiewapen.
Ik heb de modulatiematrix bijgevoegd.
 

Attachments

  • Bildschirmfoto 2024-03-29 um 23.55.10.png
    Bildschirmfoto 2024-03-29 um 23.55.10.png
    276,9 KB · Bekeken: 11
Belangrijke componenten die niet meer te krijgen zijn.Bedoeld op onderdelen vrees ik dat andere syntth's hetzelfde lot zullen ondergaan?
 
Sequential heeft voldoende reserveonderdelen in petto. Voor zover ik weet, bieden ze nog steeds een vast reparatietarief van maximaal $ 25. Geen reden tot zorgen dus.
 
Back
Top