Sinds heden grote interesse in de wereld van synths

Dick89

Ingeburgerd
Lid sinds
11 april 2017
Berichten
25
Goedemorgen allemaal,

Gisteren heb ik al mijn eerste topic aangemaakt maar ik heb mij nog niet voorgesteld, dus bij deze:

Ik heb al sinds jaren een grote interesse in de elektronisch muziek, dit begon na mijn eerste kleine feestjes en dit werd eigenlijk meer en meer nadat ik voor het eerst Awakenings had bezocht in 2008.

Een jaar later begon het te kriebelen om een MIDI-controller te kopen om zelf wat te kunnen draaien. Na een hoop topics doorgelezen te hebben en wat ervaringen van vrienden toch besloten om een DJ-set aan te schaffen met een 2 kanaals mixertje en 2 CD-spelers. Ik kon toen lekker aan de slag met het draaien van techno.

Dit groeide later uit tot een setje met een professionele DJ mixer en wat randapparatuur erbij (Pioneer RMX-500, Soundbite). De randapparatuur is inmiddels weer verdwenen en ik had toen weer een mixer met CD-spelers. Uiteindelijk ook nog gedraaid op een paar kleine feestjes, meestal georganiseerd door vrienden van mij.

Vorig jaar stond ik al eens met een Roland TR-8 in mijn handen maar ik heb hem toen niet gekocht. Ik had hem al eerder voorbij zien komen en het leek mij wel interessant om dit toe te voegen aan mijn DJ-set. Toen ik dit jaar een tegoedbon van 50€ had gekregen en de webwinkel ook nog eens 10% korting uitdeelde kon ik dit apparaat natuurlijk niet laten liggen. Gelijk besteld dus.

Tot op heden heb ik de TR-8 nog steeds niet uitgeprobeerd i.c.m. de DJ-set, het lijkt mij veel leuker om de TR-8 uit te breiden met een of meerdere synthesizers. Aangezien ik nieuw ben in deze wereld moet ik mij gaan verdiepen hierin. Op Youtube vind je een hoop, maar op een forum als deze zie ik ook heel veel nuttige informatie voorbij komen.

Je zal mij dus nog weleens voorbij zien komen op dit forum! 8)
 
welkom !:kimono:
 
Niet uitgebrobeert met de dj-set? Foei! Gewoon doen, ff lekker mee jammen met bestaande platen dan krijg je misschien gelijk meer een idee welke of wat voor synth of misschien wel sampler bij je past.
 
Back
Top