Past Present Future

Youri

Nieuwkomer
Lid sinds
27 september 2006
Berichten
4
Locatie
Breda
Hallo,

mijn naam is youri, ben 23 jaar, kom uit Breda en zal mijn verslaving ff kort uitleggen:

Het begon allemaal met de gameboy (?!?!:confused: ) waar een camera ingestoken kon worden om foto's mee te maken welke later weer bewerkt konden worden. Echter was het bewerkingsprogrammaatje niet het enige wat je kon doen met deze cam. Er zat ook een dj-mixer proggy in namelijk!!! Weet het nog goed, in de zomer op vakantie, steeds ruzie maken met mn maatjes wie aan de beurt was om met dat ding te kloten!! Het was een vrij simpele prog, maar toch heeeeel verslavend al... (misschien kent iemand het ook...zou grappig zijn). Maar goed, na lang pielen bleken er toch wel wat grappige dingen mee gemaakt te kunnen worden. Ik zat toen al te denken, als ik die cam nou eens via een gameboy--> snes converter op de snes krijg, dan sluit ik die snes weer aan op mn stereotorentje en heb ik stereo geluid!!! haaha dacht geniaal te zijn maar t werkte dus niet!!! Ineens was mn verslaving weg, laat ook maar dacht ik.....

Toen kwam playstation (je merkt het, hou ook van gamen) met Music2000, meteen gekocht want mn playstation zat al aan mn stereo (welke iets groter was geworden in de tussentijd). Heel wat uren besteed aan dat betrekkelijk beperkte proggy.... De beperking lagen uiteraard in de mogelijkheden, je kon bv wel wave importeren maar alleen tot 30 sec ofzo... en verder tja, wat wil je van een gameconsole?? haha wel leuke tijd gehad met die musicgame...

Toen kwam er ineens een PC om de hoek kijken, daar lagen de mogelijkheden (zeker in vergelijking met die gameboy en playstation..) met duizenden te wachten om gebruikt te worden natuurlijk. Ben toen mezelf gaan verdiepen en had van een maatje van mij FT2, wat een wereld van verschil dacht ik zeg!!! Al die knopjes, codes en benamingen etc...!!! Na weken knutselen lukte me echt de kleinste dingen. Dat hele MSDOS gebeuren lag mij ook niet, wilde gewoon duidelijk Windowstaal (wat ook niet altijd even duidelijk is..). Anyway, FT2 verwaterde ook al snel eigenlijk. Ben toen met het o zo laagdrempelige Magix begonnen. Dit was echter een heel goed leer programma voor de toekomst. Er komen heel veel benamingen in voor die je voorheen niet kende en het programma is heeeel gebruiksvriendelijk en toegangkelijk. je werkt eigenlijk bijna alleen maar met loopjes.... Al met al een goed leer proggy voor een NoNo...

En toen kwam het.......... Renoise!!!!!! Dit is voor mij echt dé tool om mijn eeuwigdurende verslaving in stand te houden. In de tweede week van je vakantie begint het al weer te kriebelen..... IK MOET IETS GAAN MAKEN!! in Renoise kwam ik natuurlijk heel veel FT2 zaken tegen (waarop het ook gebasseerd is..).Na een aantal jaren werken met dit meesterlijke programma (wel onhandig kopen trouwens... Waarom is er geen verkooppunt in NL van Renoise???) heb ik heel wat .rns bestanden, wav's, Vst's etc voorbij zien vliegen, maar nu eindelijk komt de rest om de hoek kijken.... Heb onlangs een oud Technics keyboardje gekocht (sx K500) en de BCR2000 van Behringer. Daarnaast ook een UCA202 om geluid van mn mixer op te nemen. Daarnaast ben ik me ook gaan verdiepen in het draaien van platen, de echt totaal andere kant van de music scene...Al met al begin ik nu een leuk studiootje te krijgen....

Wat de toekomst zal brengen...?! Wie het weet ,mag het zeggen!

MVG Youri
 
:biertje: He, welkom bijnanaamgenoot!

:D Jij hebt de sjieke versie: die met "O"
 
Re: Past Present Future

Origineel geplaatst door Youri


Wat de toekomst zal brengen...?! Wie het weet ,mag het zeggen!

MVG Youri [/B]

De toekomst brengt denk ik nog wat gear en dan de tijdnood.

Welkom trouwens.
 
Back
Top