opleiding sound engineer

tameesh

Ingeburgerd
Hoi!, ik wil graag een opleiding gaan volgen om beter muziek te kunnen maken.
Ik heb een kleine zolder studio waar ik graag met de knoppen speel. Ik maak zelf muziek en dj ook graag. Ik ben al een paar jaar bezig en ik heb het gevoel dat ik niet echt verder kom en wil investeren in een cursus of opleiding. Ik heb al lang gekeken naar sae en ik vind dat gewoon te duur! het mag wat simpeler en hoeft ook geen 2 jaar te duren. Ik ben terecht gekomen bij mpc in rotterdam http://www.mpc-rotterdam.nl/resources.htm. zij bieden wel een goedkopere opleiding aan :http://www.mpc-rotterdam.nl/clients.htm en ik denk er over om deze te volgen. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze school? zo ja, zou je deze met mij willen delen? ander advies is ook heel erg welkom.

grappig, denk dat dit misschien nog wel praktischer kan zijn dan SAE. Al tijden speel ik met het idee om dit alsnog te gaan doen (SAE dan waarschijnlijk).
Echter, ik heb toch redelijk wat ervaring waardoor ik bang ben dat de basis-dingen aan mij niet besteed zijn. Ik zou met dan mn willen richten op compositie e.d.. Kan iemand aangeven of de Electronic music course hier dan wel voor geschikt is?

Daarnaast, ik heb het ooit geweten, maar wat zijn ookalweer de kosten voor deze course (electronic music product.)?

Ik heb zelf de Audio Engineering opleiding gedaan bij SAE in Rotterdam, je kan hier ook kijken voor het EMP programma (electronic music production).

Die is gericht op produceren zoals jij nu al bezig bent.
Greetz, Didz.

Ik heb zelf de Audio Engineering opleiding gedaan bij SAE in Rotterdam, je kan hier ook kijken voor het EMP programma (electronic music production).

Die is gericht op produceren zoals jij nu al bezig bent.
Greetz, Didz.

Hum , even op abbonneren. Lijkt mij leuk voor volgend jaar misschien.
Is er ook in de buurt van Alphen of Leiden of Zoeterwoude toevallig ook iets???

Het lijkt mij ook een leuke opleiding als audio engineer.

Ik heb een dagje meegelopen met de sound & vision opleiding maar dit leek me maar niks.
Het werk bestond vooral uit kabeltjes aanleggen en apparatuur aansluiten.

Kunnen jullie me misschien vertellen wat je zoal op een dag doet als audio engineer?

Wat is eigenlijk je doel?
Want zo te horen wil je geen opleiding om bandjes enzo op te kunnen nemen of een live setup op te kunnen bouwen maar eerder beter leren om in je eigen studio te werken.

Ja, eigenlijk wil ik vooral kennis krijgen van mixen/masteren en eigenlijk alles over geluidsopnames en producen van muziek.

Kabeltjes aansluiten de hele dag is iets wat ik echt niet wil doen natuurlijk wil ik wel apparatuur aansluiten maar eigenlijk wil ik gewoon een eigen studio waar ik bands in kan gaan opnemen.
Het lijkt mij vooral leuk om het op te nemen en het af te mixen in een eigen studio.

Ik wil niet bij optredens zorgen voor het geluid en dergelijke maar vooral om een eigen studio te kunnen hebben.
Eigenlijk een opleiding tot producer zou mij het mooist lijken.

Nu ben ik met een Laboratorium opleiding bezig wat nog 1,5 jaar duurt maar daarna zou ik verder kunnen gaan met Niveau 4 maar het lijkt me leuker om iets met muziekopnames te gaan doen.

Weet jij of hier opleidingen voor zijn zeg maar tot producer of is dit niet echt een opleiding maar meer een droombaan?
Anders zou ik cursussen kunnen volgen die ik al zat zie op internet maar ik vraag me af of je je werk ervan kan maken door dingen als bands opnemen en afmixen.

Mij lijkt het leukst om bands, zang/rap op te nemen en dan uiteindelijk dit goed te kunnen afmixen tot een echt lied.

Weet jij of er zon opleiding bestaat of misschien goede cursussen?

Back