Transport instrument vanuit het buitenland

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Hoi!

Ik heb vanuit Duitsland - Berlijn - van een particulier een duur instrument gekocht. Normaal gesproken zou ik het zelf ophalen en betalen, maar gezien de coronabeperkingen vroeg ik me af:

- of er een manier is om het instrument veilig naar Nederland te laten transporteren en pas betaal bij ontvangst?


Alvast dank!
 
Hoi!

Ik heb vanuit Duitsland - Berlijn - van een particulier een duur instrument gekocht. Normaal gesproken zou ik het zelf ophalen en betalen, maar gezien de coronabeperkingen vroeg ik me af:

- of er een manier is om het instrument veilig naar Nederland te laten transporteren en pas betaal bij ontvangst?


Alvast dank!

Je hebt een duur instrument gekocht en je vraagt je nu af hoe je het gaat betalen..beetje vreemd.

Je hebt nog niets gekocht eigenlijk.

Anyhow,als het toestel echt heel duur is zou ik UPS inschakelen.

En zeker nu niet geen enkel post service,want de kans dat een pak met dure inhoud komende van een particulier kwijt geraakt is heel hoog omdat er momenteel overal met interim personeel word gewerkt.

Verder best wachten tot 2-3 weken na Nieuwjaar als het toch per post moet komen.
 
Je hebt een duur instrument gekocht en je vraagt je nu af hoe je het gaat betalen..beetje vreemd.


Nee. dat is het niet... - ik zal wat langzamer schrijven...

Ik heb toegezegd een duur instrument te kopen. Normaal gesproken, zou ik het zelf ophalen en ter plekke betalen, maar gezien corona en zo vraag me af of er manieren zijn om dit instrument vanuit het buitenland naar Nederland te laten komen en pas te betalen bij ontvangst - dit om eventuele oplichting te voorkomen.
 
Postservices doen dat maar tot een bepaald bedrag dacht ik,met post.nl geen idee,dus als het een heel duur toestel is zal dit niet lukken.

Je hebt apparte money transfer services waarbij het bedrag naar te verkoper pas vrijgegeven word als jij instemt dat je het pakket ontvangen hebt,maar welke verkoper stemt er nu met zoiets in,jij kan evengoed de oplichter zijn.

Als je twijfel hebt van oplichting is de kans groot dat het oplichting is neem ik aan,anders zoals eerder vermeld rond deze periode enkel UPS.

(Heb vandaag net pakket van UPS uit USA gekregen,heeft enkele dagen langer geduurt dan normaal,maar goed ontvangen)
 
Back
Top