Welke modular moet ik kiezen?

De Polaris stond ook op de lijst idd, toch weer overwegen. Kan ook later , maar het moet niet heel erg uit de klauwen gaan lopen. Voor sequencing heb ik ook al eens de Digitakt en een mutant brain overwogen, de beatstep heb ik al dus het moet een enigszins aanvullende of lekker afwijkende sequencer worden. De Varigate is idd een goede, veel meer outputs dan de metropolis. Iets dat gewoon heel anders is.

Ik snap je helemaal, in het rack sequencen geeft hele andere resultaten en is meer handson idd. Ik heb ook een beatstep pro gehad maar greep toch iedere keer weer naar sequencers in het rack. Ook de digitakt staat hier en vind ik super voor het sequencen van een beat maar op een of andere manier kom ik er steeds niet aan toe om hiermee ook dingen in het rack te sequencen, dat gaat gewoon lekkerder met de V8+
 
Ik snap je helemaal, in het rack sequencen geeft hele andere resultaten en is meer handson idd. Ik heb ook een beatstep pro gehad maar greep toch iedere keer weer naar sequencers in het rack. Ook de digitakt staat hier en vind ik super voor het sequencen van een beat maar op een of andere manier kom ik er steeds niet aan toe om hiermee ook dingen in het rack te sequencen, dat gaat gewoon lekkerder met de V8+

Ja klopt helemaal het is gewoon anders als het in het rek zit, heel apart wel. Ik denk nu aan een Rene of tiptop audio z8000 icm varigate.
 
Weer wat verder gepuzzeld , nu op onderstaande uitgekomen. Wat sequencers toegevoegd , ideeën aanvullingen zijn welkom !

modulargrid_500623.jpg
 
Cool! Waarom trouwens de veils en niet de ook quad vca van intellijel? Bij die laatste zou je evt later nog eens de expander eraan kunnen hangen. Ik ken zelf de veils niet, maar heb wel de quad vca, ook erg lekker voor distortion duty ;)
 
En als we dan toch bezig zijn, dit is op het moment wat ik in mijn rack heb hangen. Erg leuk al en samen met de sequencer van de analog keys kan ik hier al leuke dingen uit halen naast de rest van mijn setup (analog rytm + diverse synths). Ik ben benieuwd naar interessante suggesties om dit aan te vullen, rekening houdend met het feit dat het dus geen stand alone systeem is of hoeft te zijn.

Wat ik zelf in ieder geval nog op de planning heb: een distortion a la Kith of Terci Ruina en een uScale of Penrose quantizer.

modulargrid_825950.jpg
 
Cool! Waarom trouwens de veils en niet de ook quad vca van intellijel? Bij die laatste zou je evt later nog eens de expander eraan kunnen hangen. Ik ken zelf de veils niet, maar heb wel de quad vca, ook erg lekker voor distortion duty ;)

Ik had de veils er al inzitten en heb niet meer verder nagedacht over een andere quad VCA, dat zou eventueel nog kunnen idd. Ik ga niet alles in een keer kopen dus het kan onderweg nog op dit soort dingen wijzigen. Ik heb mij wel voorgenomen om deze configuratie na te gaan streven en verder niet meer teveel te gaan kijken naar andere dingen. Dit puzzelen heeft lang genoeg geduurd.

Nu maar eens wat modules aan gaan schaffen en aan de slag.
 
En als we dan toch bezig zijn, dit is op het moment wat ik in mijn rack heb hangen. Erg leuk al en samen met de sequencer van de analog keys kan ik hier al leuke dingen uit halen naast de rest van mijn setup (analog rytm + diverse synths). Ik ben benieuwd naar interessante suggesties om dit aan te vullen, rekening houdend met het feit dat het dus geen stand alone systeem is of hoeft te zijn.

Wat ik zelf in ieder geval nog op de planning heb: een distortion a la Kith of Terci Ruina en een uScale of Penrose quantizer.

modulargrid_825950.jpg

Voor een quantizer zou ik echt voor een (u)O&c gaan. 4 kanalen, note masks, octave shift, bipolar... En nog meer apps als je even geen quantizer nodig hebt. En ook nog een alt firmware met hele simpele apps
 
Ik heb idd ook gekeken naar een uO&c, maar de eenvoudigheid van die andere twee (vooral de penrose) spraken mij erg aan. Misschien toch eens beter in die O&c duiken dan.
 
Thanks :). De reverb vind ik vooral leuk om te hebben vanwege het mechanische aspect dat je een veer hebt en daarmee reverb kan toevoegen. In het gebruik ben ik er nog niet helemaal van overtuigd, als send effect via een aux op een mixertje werkt ie het handigst, maar als je hem rechtstreeks op een bron aansluit kan je weer leuk spelen met de wet terug in input 2 om te oversturen.

edit: ik zou hem niet nog een keer kopen iig...
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb idd ook gekeken naar een uO&c, maar de eenvoudigheid van die andere twee (vooral de penrose) spraken mij erg aan. Misschien toch eens beter in die O&c duiken dan.

Ik had zelf al gauw de neiging om meerdere melodieen in dezelfde scale te plaatsen, dan is het erg fijn om er 4 te hebben. Verder is het o&c menu maar 1 laag diep dus niet zo heel moeilijk. Meestal stel je een quantizer 1x in en dan klaar, als ik voor mezelf spreek :)
 
Het ziet er inderdaad wat minder moeilijk uit dan ik in eerste instantie dacht, die site kan wel een dummy sausje gebruiken hier en daar hehe. Ik ben in ieder geval wel overtuigd, nu op zoek naar een 8hp versie voor een mooi prijsje.
 
Nee ik ben niet zo knap dat ik dat zelf kan bouwen. Heb wel een paar adresjes waar je er 1 kan laten bouwen. Ik heb hem bij sacha von ott vandaan, die bouwt ze wel echt heel mooi.

Was dat qua prijs te doen ?
 
Back
Top