Goedkope DJ-set om lekker te klooien?

Zo draai ik ongeveer. Ableton Live en een Akai APC40mkII. Op locatie usb kabeltje naar mixer. Op Pioneer DJM800 of hoger zit er USB audio op. Of als je geluk hebt staat er een Xone DB4.
Is wel andere manier van draaien en moet je liggen.
 
Een paar jaar geleden heb ik via marktplaats een compleey setje cjd's gekocht incl mixer wat in een flightcase zat. Mooi compact en best degelijk. Cdj350 was dat geloof ik. Uiteindelijk weer verkocht omdat ik het toch niet zo boeiend vond om te draaien. Maar zeker leuk om eens ervaring mee opgedaan te hebben met beatmatchen enzo. Even oefenen maar best te doen (bpm wordt via rekordbox aan de track gekoppeld wat het een stuk makkeljjker maakt )

Als ik nog eens iets zou kopen voor de fun zou ik gewoon een controller op marktplaats halen. Staan er heel veel op
 
2 Pioneer PLX-500 draaitafels en een Pioneer DJM250MK2 mixer. Paar timecode vinylplaatjes erbij en draaien maar. Hoeft niet duur te zijn
 
Persoonlijk vind ik virtualdj iets beter dan mixx (of serato). Maar je hebt om 'iets' aan te sluiten, dan wel weer een licensie nodig.
 
^ + een besturingssysteem dat het kan draaien. Terwijl Mixxx in principe overal werkt (hardware ondersteuning daar gelaten natuurlijk)
 
als je Rodec gewend bent wil je geen pioneer. Ik kwam het wel eens tegen in een discotheek. Ik zette er koppig mijn eigen flightcases op. Maar geloof vooral de hype :)

Wat is die hype dan?

Ik heb in de 14 jaar dat ik draai voornamelijk met Pioneer apparatuur gedraaid en werkt gewoon top (op een slechte lijn van de cdj 1000mkIII na). Incidenteel kwam ik een keer op een plek waar iets anders stond bijvoorbeeld denon en dat was dan even wennen. Ben je iets gewend dan lijkt iets anders snel kut.
 
Het gaat gewoon stuk. Klinkt veel minder goed dan vb een rodec en is schijteduur.
als je ze open vijst tov een rodec zie je dat zelfs al ken je er niks van.
het is overpriced spul. I rest my case.
 
O ja. Ik kocht dus de pioneer hoofdtelefoon. Recent 2e hands. Vond t maar niks. Zwaar en geluid was boomy.
verkocht met winst. Makkelijk zat.
idem met de mixer (om te scratchen)
lekkende faders. Let wel: die had ik nieuw gekocht.
verkocht vlot ZONDer afbieders. Is tenslotte pioneer he. Beetje zoals een oude bmw. Afgetrapt maar toch iemand zijn verlangen.
zo. Nu snap je wat ik met hype bedoel.
 
Ik draai zelf met sls maar overweeg wel eindelijk een overstap naar het digitale domein. Ik zit alleen nu erg vast in het hoekje vinyl dj's en krijg veel boekingen juist omdat ik nog met vinyl draai. Ik draai dan ook echt van alles en nog het liefst door elkaar heen. Vooral daarom zou ik over willen stappen, als ik minder hoef te beatmatchen kan ik me meer concentreren op andere onderdelen van djen. Althans dat lijkt mij, ben alleen bang boekingen kwijt te raken als ik overstap.
 
Dank ook voor de nieuwe tips :okdan: Ik denk dat het een goedkope usb-set wordt, gewoon om te kijken of ik het leuk vind en er de tijd voor heb. Als het bevalt stap ik over op een Pioneer of zo'n Traktor-controller, dat ziet er ook wel te gek uit. Hoewel... mixen met Ableton valt ook veel voor te zeggen. Ik wil tzt weer eens optreden met mijn eigen muziek en gebruik nu Ableton niet. Dan sla ik 2 vliegen in een klap. Keuzes, keuzes, keuzes... :biertje:
 
mixen met Ableton valt ook veel voor te zeggen. Ik wil tzt weer eens optreden met mijn eigen muziek en gebruik nu Ableton niet. Dan sla ik 2 vliegen in een klap. Keuzes, keuzes, keuzes... :biertje:

Vestax VCM600. Is helemaal ingericht voor Ableton met toegewijde knoppen voor het Filter+Q, de 3 bands EQ met kill (on/off), 2 x fx per kanaal, crossfader.. etc.. enige jammere vind ik dat het filter geen neutraal, 12uur stand heeft, zoals op reguliere controllers en je kunt switchen tussen HP en LP met dezelfde pot.

https://www.youtube.com/watch?v=Q0fGjCrce0w
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top