Ik wil extreem downscalen - en graag jullie input :)

Ik neig nu toch weer naar de Octatrack.
De Digitakt heeft maar 1 LFO per track, en voor Dub Techno zou ik toch meer dingen aan lfo's willen koppelen - de attack, decay en panning bijvoorbeeld.
Er valt op de Digitakt omheen te hacken met de midi tracks, maar dat is een behoorlijke clutch voor iets dat eenvoudig zou moeten zijn...

Sowieso is de scène fader een grote aanwinst.
Ik denk dat ik bij de Digitakt te snel tegen beperkingen aan ga lopen :-/

Wat me tegenstaat aan de Octa is dat de muts een audiomute is IPV een sequencer mute.
Een track muten haalt dan ook gelijk de effect tail weg, en dat zuigt boekdelen.
 
Laatst gewijzigd:
Hm. Ik merk het op dat ik geen reverb EN delay tegelijkertijd kan gebruiken op de Octa (en vast ook niet op de Digitakt)...
 
Hm. Ik merk het op dat ik geen reverb EN delay tegelijkertijd kan gebruiken op de Octa (en vast ook niet op de Digitakt)...

Op de octa zijn de FX inserts per kanaal. Bij de digitakt sends, hier kan je dus wel delay en verb tegelijk hebben, maar los van de sends zijn de delay/reverb instellingen zijn per pattern. Je kan evt ook eens kijken naar de deluge
 
Laatst gewijzigd:
Hm. Ik merk het op dat ik geen reverb EN delay tegelijkertijd kan gebruiken op de Octa (en vast ook niet op de Digitakt)...

Op de OT wel door een track op te offeren. Zgn neighbourtrack...
 
Op de OT wel door een track op te offeren. Zgn neighbourtrack...

Niet echt een realistische optie als je maar 8 tracks hebt om mee te beginnen..
 
Niet echt een realistische optie als je maar 8 tracks hebt om mee te beginnen..

Mwoah....
Misschien niet als alles tegelijk van de OT moet komen (en als je direct alle sporen tegelijk wil opnemen. Maar met 1 uitgang voor alle tracks niet echt een aanrader).
Als je niet alle tracks tegelijk nodig hebt bijvoorbeeld en van andere ‘gear’ gebruik maakt, is het best een realistische optie hoor.

:eureka:

Ps: Ik heb zelf jaren een OT gehad en had soms ook op meerdere tracks gehoopt dat wel....:P
 
Eigenlijk zou ik liever weer teruggaan naar vroeger toen ik een enkele electribe had die ik mee kon nemen op vakantie, maar ik wil nog wel een beetje mn dubtechno sound kunnen maken.. :)


Ik zit er nu over te denken of ik een boel kan verkopen, en dan een octatrack als main rig kan gebruiken, met een kleine mixer, en enkel de blofeld en rocket en 2 of 3 effect pedalen (reverb, delay)..

Ga ik hier spijt van krijgen?
Ik zou het leuk vinden om weer een "portable" kit te hebben die ik gewoon voor een uur of twee mee naar beneden kan nemen om in de woonkeuken te gaan zitten, in plaats van een statische kit die mijn werkkamer niet uit komt.

Kan ik met een octatrack en een of twee externe synths en een of twee fx pedalen nog een beetje uit de voeten, of loop ik dan snel tegen een te beperkt aantal tracks aan?

Van een Octatrack ga je geen spijt krijgen, maar echt portable zou ik het ook niet willen noemen.
Je kan de audio van de synths eventueel wel direct in de Octa stoppen en dat scheelt eventueel weer een mixer.

Je hebt trouwens behalve 8 audio tracks welke je voor vanalles en nog wat kunt gebruiken ook nog 8 midi tracks voor je synths.

Verder is de Octatrack wellicht wat lastig in het begin, maar dan ook de meest veelzijdige en belonende Elektron naar mijn ervaring..
Eenmaal je draai gevonden kun je echt lekker experimenteren en helemaal los gaan. Je kan het vaak zo gek niet bedenken of het is op een of andere manier wel mogelijk met de Octatrack. De effecten/timestretching zijn wellicht niet echt meer van deze tijd, echter prima bruikbaar en je kan er erg leuke dingen mee doen in combinatie met bijvoorbeeld de LFO's (welke je overigens ook zelf kan tekenen/maken) om de effecten wat nieuw leven in te blazen. Mocht dit echt niet volstaan kun je de Cue output eventueel nog als een soort effect send gebruiken voor externe grappen.

Digitakt is ook leuk. Snel onder de knie te krijgen in vergelijking met een Octatrack en er zijn weinig samplers waar het samplen zelf ook echt leuk is, maar samplen op de Digitakt is echt leuk en werkt echt ontzettend goed/snel wat ook weer voor de nodige inspiratie kan zorgen..verder weinig extra fratsen.. daar moet je echt een Octatrack voor hebben :)

Ben je echt graag in beweging/portable overweeg dan ook een Deluge.. Daar kun je standalone ook al een heel eind mee komen
Heb je echt ruimte tekort kijk dan ook eens naar een OP-Z.. Dat is formaatje afstandsbediening met pit!

Succes met de keuze.. Ik kon en kan nog steeds niet kiezen ;)
 
Mijn setup momenteel bestaat uit een Squarp Pyramid sequencer,
Tr8 en een boss dr670 voor drums, 2 xoxboxen, een Blofeld en een rocket, Een hele stapel effect pedalen, en een hele fijne soundcraft live mixer met 24 kanalen.
Daarnaast nog een rack met een v-verb, wat compressors en andere lowcost onzin.

Het neemt allemaal heel veel ruimte in, en eerlijk gezegd maak ik er te weinig gebruik van.

Ik maak voornamelijk dub-techno achtige meuk.

Eigenlijk zou ik liever weer teruggaan naar vroeger toen ik een enkele electribe had die ik mee kon nemen op vakantie, maar ik wil nog wel een beetje mn dubtechno sound kunnen maken.. :)


Ik zit er nu over te denken of ik een boel kan verkopen, en dan een octatrack als main rig kan gebruiken, met een kleine mixer, en enkel de blofeld en rocket en 2 of 3 effect pedalen (reverb, delay)..

Ga ik hier spijt van krijgen?
Ik zou het leuk vinden om weer een "portable" kit te hebben die ik gewoon voor een uur of twee mee naar beneden kan nemen om in de woonkeuken te gaan zitten, in plaats van een statische kit die mijn werkkamer niet uit komt.

Kan ik met een octatrack en een of twee externe synths en een of twee fx pedalen nog een beetje uit de voeten, of loop ik dan snel tegen een te beperkt aantal tracks aan?

Ik snap dat dit allemaal nogal subjectief is, maar ik zou toch graag even jullie subjectieve meningen horen...
Het moet allemaal nog een beetje uitkristalliseren in mjin hoofd ;)

Ik zou niet alles verkopen, er zijn er zat die in een bevlieging van alles wegdeden en later spijt kregen.
Stop alles in de dozen terug en zet het op zolder of eventueel bij een ander op zolder zodat je het gewoon niet makkelijk pakt.
Stel na een jaar bijv met je beperkte setup vindt je het misschien leuk om alleen de TR8 of iets anders er weer 'ns bij te pakken, dan heb je dat in ieder geval staan.
Maar het kan geen kwaad om 'ns te kijken hoe je vanuit een beperkte setup wel je creativiteit nodig hebt om toffe dingen te maken, dat is zowiezo altijd goed lijkt me en heel verfrissend om een nieuwe workflow te hebben.
Probeer bijv zo'n digitakt uit met het hoogstnodige alleen erbij voor een paar weken en registreer 'm niet, als het tegenvalt dan kan je 'm met een gerust hart terugsturen.

Wat ook leuk kan zijn; koop een Ipad met een paar appies erop (als je je kan inhouden ;)) en een klein midikeyboardje, er zijn er op het forum genoeg die je een beetje op weg helpen.
Dan zit je ook met een klein, handig portable ding in de woonkeuken die je even pakt en weer weglegt.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top