Tascam FW-1082 goede keuze?

Tmo

Ingeburgerd
Lid sinds
16 mei 2008
Berichten
59
Hallo,

Na een hele tijd FL'en, en beetje zoeken wat ik mis in mijn setup, ben ik eruit dat ik een mixer zoek waarmee ik zowel mijn daw kan aansturen, als wat meer inputs heb. Dan heb je al niet heel veel keus voor een vrij laag budget. Dus dan kan je kijken naar de M audio Projectmix, Tascam FW-1884 en de Tascam FW-1082.
Nou wil ik eigelijk nog meer kopen, dus wil ik gaan voor de FW-1082. Veel inputsw heb ik niet nodig. Ik heb nu nog alleen maar software, maar binnenkort komen er ook mics bij en neem nu ook al gitaar op.
Ik heb hem gevonden voor een heel zacht prijsje van 370 dollartje, nou komt daar nog belasting e.d. overheen, maar dan kom ik nog niet op de 650 euro datie in NL kost. Maar daar gaat het verder niet over.
Wat je dus niet hebt op de 1082 is ADAT (weet ik eigelijk niets over), 4 mics inputs ipv 8. Verder nog maar op 2 kanalen inserts, ipv 8 op de M audio en de 1884. Als laatste heeft de 1884 4 MIDI in/out. Maar zoveel ga ik voorlopig toch niet gebruiken, dus dat is sowieso niet van toepassing.
Verder heb je wat minder buttons op de 1082 en heeft alleen de projectmix een scherm(en) op de unit zelf. Wat wel handig lijkt. Om zonder naar je scherm te kijken hoe hard een kanaal staat e.d.
Als laatste mist de 1082 Wordclock en Heeft de 1884 maarliefst 8 out, waar de Projectmix en de 1082 er maar 2 hebben. Dat is voor mij genoeg omdat ik alleen met muziek bezig ben en niet met film ofzo.

wat denken jullie? Onthoud dat ik die 1082 voor maar ±€400 euro kan krijgen. De andere kosten rond de 1000 euro.

Is het trouwens mogelijk om een Behringer BCR2k er nog bij de hangen? Niet om meteen te doen, maar stel dat ik behoefte heb aan meer faders, kan dat dan? Of ondersteund FL Studio maar 1 apparaat tegelik ofzoiets.

Vriendelijk bedankt,

Timo
 
Hier is een review van Sound On Sound, misschien dat je er wat aan hebt?

http://www.soundonsound.com/sos/may05/articles/tascam1082.htm

Wat je dus niet hebt op de 1082 is ADAT (weet ik eigelijk niets over),
ADAT geeft je er nog 8 audiokanalen bij op 44khz, 16 bits. Daar heb je echter wel een apparaat zoals deze ADA voor nodig. Komt er op neer dat je door een piepdun kabeltje er nog gewoon 8 sporen bij krijgt.

Dat is voor mij genoeg omdat ik alleen met muziek bezig ben en niet met film ofzo.
Het kan soms wel z'n nut hebben, zeker als je geluid door je interface terug door een extern effect wil halen.

Is het trouwens mogelijk om een Behringer BCR2k er nog bij de hangen?
Meerdere MIDI-apparaten is geen probleem. Meerdere ASIO (audio)-apparaten wel.


Als je 'm uit de States laat komen haal je 'm toch wel hopelijk uit een winkel? Dan kun je alsnog hard gekloot worden met de douane.
 
Oké dat van Adat wist ik niet. Ik dacht dat het een out was , wwaar je alle 8 de kanalen door 1 kabeltje perstte, nog steeds gesplitst.Maar het is dus zelfde princiepe, maar dan 8 kanalen erbij ;)

Door extern effect kan toch ook als je de uitgangen op bijv. een Macie bogknob aansluit? Daar wordt het signaal ook weer gesplitst.

Oke dan gaat dat gewoon werken aangezien de BCF2000 alleen een controller is. :)

Nee hij komt vanaf Ebay. Kijk ik net weer op Ebay: Issie WEG! Had hem alleen nog niet gekocht omdat ik even wilde afwachten op reactie en omdat ik niet wist hoeveel de verzendkosten waren.
Maargoed. Nu als nog via een andere koper gekocht voor365 euro incl. verzendkosten. Wss komt daar uiteindelijk nog ong. 100 euro aan belasting bij. Maar dan is hij nog vrij goedkoop.
Deze is wel nieuw en komt gewoon een een Ebay winkel, wat dus een gewone geregistreerde winkel is. :)
 
Kan je trouwens ook op die mengert het droge signaal door je monitors horen? Dus diract uit de mixer en niet nadat hij in de PC is geweest en je hem hebt besproeid met effecten?
 
Kan je trouwens ook op die mengert het droge signaal door je monitors horen? Dus diract uit de mixer en niet nadat hij in de PC is geweest en je hem hebt besproeid met effecten?

Ja, er zit een monitor mix functie op, dan gebruik je hem als het ware als gewone mixert. Als je hem op computer control zet kun je monitoren via software, cubase ofzo, met alle effecten eroverheen, wel met latency natuurlijk.

Ik heb hem ook, hijs fijn. Inmiddels had ik liever die grote gehad, om surround mee te mixen. Tis maar wat je nodig hebt.

Groeten, Maurice
 
Ja okee, die latency heb ik mijn mijn M audio ook. (kan ik die nu nog gebruiken ergens voor? of kan ik hem beter verkopen.)
Is het trouwens ook mogelijk om de Tascam standalone te gebruiken? en dat de kanalen gesplitst naar de pc kunnen worden gestuurd zonder dat ik hem als geluidskaart instel/ Dus dat ik een andere geluidskaart als out gebruik.
 
Ik heb 'm al bijna een jaar. Ik kan je vertellen dat ik er iig heel erg blij mee ben. Ik ben nu al wel weer toe aan iets meer inputs
 
Ja okee, die latency heb ik mijn mijn M audio ook. (kan ik die nu nog gebruiken ergens voor? of kan ik hem beter verkopen.)
Is het trouwens ook mogelijk om de Tascam standalone te gebruiken? en dat de kanalen gesplitst naar de pc kunnen worden gestuurd zonder dat ik hem als geluidskaart instel/ Dus dat ik een andere geluidskaart als out gebruik.

Nee, dat kan niet. Standalone kan dus wel, maar er zit 1 analoge stereo out op, en daar komen de kanalen gemixd weer uit. Volgens mij zit op de 1884 een ADAT uit, daar kan je wel 8 aparte kanalen uit halen.
 
Nou, na een hele moeizame verzending, heb ik hem vanmiddag EINDELIJK opgehaald. -opluchting-
Alles uitgepakt en ziet er prima uit, amerikaanse kabel erbij. Dus snel naar lokale electroboer gegaan voor een kabeltje. Okee, alles aangesloten, alles werkt, alles geinstalleerd. Maar dan loop ik vast.
In de handleiding staat niets over FL studio. Hij moet dus zo ingesteld worden, dat ik de fl studio kan besturen.
Als ik in de optie van de Tascam zelf het tascam protocool kies, en bij Fl studio de tascam kies. Type weet ik niet meer, geen zin om pc helemaal opnieuw op te starten. Maar in Fl studio kan je maar 1 tascam kiezen.
Maargoed, als ik die kies, kan ik de controls gebruiken, maar de faders doen niets. alleen de start stop en rec enz. doen het. Verder reageert niets.

Dus weet 1 van jullie welke protocool ik moet kiezen en wast ik verder moet instellen om hem volledig te laten werken?

alvast erg bedankt.
 
Ja, die heb ik ook geprobeert, maar ik weet dan niet welk apparaat ik moet instellen uit de lijst van Fl studio. er staast geen Mackie control tussen ofzo.
Op de Tascam software kan ik dit dus wel instellen.
 
Okee, ik zie nu op youtube dat FL Studio 8 wél kan kiezen voor mackie Control Universal. Bij 7 staatie niet tussen het rijtje. Betekent dit dat ik pech heb en 8 moet kopen?
Dat zou wel balen zijn. Een ander programma is geen optie. FL studio is nu precies wat ik zoek. Simpel en snel.
 
Wat ik me afvraag ; zit er nou een ingebouwde pre-amp in de 1082?
Op de ene sites beweren ze van wel, en op de andere vertellen ze er niets over...
En zo ja, is het een beetje degelijk?
 
Hey ik heb een probleem met het instaleren van de tascam 1082.
Zodra ik in me windows "Welcome to the Found New Hardware Wizard" ben. Gaat alles prima tot dat die het bestand "FW1082dm.sys" niet kan vinden. Ik kan het bestand Browsen, maar als nog wilt die hem niet herkennen.....dat is echt balen ik heb de mixer net binnen.
Kan iemand helpen? Thanx alvast!!
 
Ik heb het al opgelost, het schijnt een probeem te zijn van Tascam. Je moet dat bestand een andere plek geven en dan browsen.
 
Back
Top