midi naar synhesizer gestuurd werkt maar opnemen yamaha ys200 niet

anthony68

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2008
Berichten
43
heb een yamaha ys200 van 2jaar oud maar de seqenzer heeft maar 1 track en op viocecard staat niets ook op ramcard staat niets
Nu heb ik een aantal house midi trackts die wil ik in de secencer gebruiken maar kan niet programmeren, weet niet hoe handleiding schiet tekort
wat ik tot nu toe heb gedaan;
Voor je begint;
1) Ga naar devices/ setup en zet mid in/out op usb-audioapparaat
2) Defauld midi ; in all midi, out usb-audioapparaat
3) Zet de vst op de driver met de laagste latency (gem 13.000 of lager ms)
4) Vink aan release asio voor gebruik reason
5) Maak een lege project in cubase
6) Voeg een midi track toe
7) Neem wat midi op
8) Stel de master of selecteer de track en links de
a) input ; all midi
b) ouput; usb-audioapparaat channel 2 of omni
c) channel 2 (klaar zetten ontvangst; ga via job/midi/idem keybord receive channel 2-transmit channel 2 of 16)
d) Sluit de linker en rechter geluidsuitgangen aan op audiotoren en zet geluit aan en mute off)
e) Kijk de midi aansluitingen goed na (midi comp out naar keyboard in en vise versa)
f) Sluit aan op kastje en usb op computer (hoef verder niets te installeren)
g)

9) speel de midi af; als alles goed is ingesteld hoor je nu ook via je keyboard en de audio installatie
10) Als je geen geluid hoort kijk of de volume van apparaat vol staat of de hoofdvolume
11) Handig als je drums wil laten spelen op de melodie die je hebt gemaakt wijzig je map in GM map (daar staan al je drums)
Nu alleen die midi track in mijn seqencer van de ys200 krijgen weten jullie hoe?
 
Nu alleen die midi track in mijn seqencer van de ys200 krijgen weten jullie hoe?

en wij willen weten waarom? Je kunt cubase toch gebruiken als seqencer
 
k wil tijdens het spelen de secencer aan hebben op een loop met drumbeat en daar op spelen, snap je?

sorry, maar nee niet echt. Wil je een drumbeat loopen en daarna nog een riedeltje eroverheen spelen?
Weet je wel zeker dat je sequences in je ys200 kunt inladen, kan me namelijk voorstellen dat dat helemaal niet mogelijk is.... (maar dat staat vast in de handleiding: One BIG feature was its manual: it was simple yet complete, something that lacks in "modern" gear. Every anser was just there...)

Lijkt me nog steeds het snelste om cubase te gebruiken als seq. en de ys200 als soundmodule/keyboard.
 
je kunt sequences gewoon inladen hoor, moet je wel de Recieve Channel van je ys200 op het goeie ontvangende kanaal zetten (in jouw voorbeeld geloof ik kanaal 2) [zie ook handleiding blz 39 ofzohttp://www.usersmanualguide.com/yamaha_audio/synthesizers_(combo_products)/ys200
Je kunt de ys200sequencer echter niet in een loop zetten volgens mij (zag even niks in handleiding daarover) maarja ik heb geen ys200 dus misschien heb ik het helemaal mis, maar dan zal een ys bezitter me wel verbeteren (als ze op SF komen en zin hebben om te helpen)
 
Beste allemaal,
Ik heb een YS200 en het er jaren mee moeten doen, dus ik ken 'm wel. Zit absoluut geen loop-functie op!
Sterkte dus...
Lars.
 
Back
Top