Probleem met KRK Rp6

Bonnefooi

Ouwe rot
Lid sinds
31 mei 2005
Berichten
3.792
Locatie
Amersfoort
Goedenavond,

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een setje KRK rp6's

2 uur geleden was ik naar muziek aan het luisteren waarna opeens de rechter monitor begon te ratetelen, sissen, kraken met een merkbaar volume toename. Als reactie heb ik meteen de draaiknop op mijn mixer dicht gezet en de monitor speaker uit gezet.

Handleiding erbij gepakt en de troubleshooter doorgelezen. Hierop gevoeld aan de achterkant van de monitor of deze heet was (overhitting van de versterker). Was niet het geval.

Toen ben ik gaan eten.

Na het eten heb ik de monitor weer aangezet en deed hij het een kleine 20 minuten weer normaal, zoals van te voren zonder kwaliteits verlies.

Tot ik opeens weer vanuit de rechter monitor een opkomende ruis gevolgd door een luide plop. ik zag de conus ook heen en weer bewegen. De monitor gaf de 2de keer, net als de eerste keer, een luid ''opgeblazen geluids weergave''

Weer uit gezet en maar eens op internet rond gekeken of dit probleem bekend is ergens.

Nu is dus mijn vraag , wat zou dit kunnen zijn?

- Ik gebruik gebalanceerde kabels
- De stekkers zitten in een geaarde doos
- Tapco 6306 mixertje
- Monitoren stonden op laag volume
- Linker monitor werkt perfect, kabels omgewisseld maar werkt niet.

Is mijn rechter speaker dusdanig beschadigd door een fabricage fout? Ik heb ze dus 2 weken geleden nieuw gekocht incl garantie dus..

Bedankt alvast voor de hulp!
 
Ik zou je niet kunnen vertellen wat 't probleem kan zijn, ik vind 't een beetje vreemd geval om eerlijk te zijn.
Ik heb ze zelf ook staan en ze draaien bij bij optimaal..
Het omwisselen van je kabels zou mischien een optie kunnen zijn, al denk ik niet dat t daar aan ligt.

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag, namelijk dat je je kan beroepen op je garantie.

Succes
 
Er is al een mailtje uitgegaan naar de verkoper..

Verder komt het ook allemaal wel goed kwa garantie enzo , daar ben ik niet bang voor maar toch zou ik graag de oorzaak willen achterhalen..

Vreemde is dat de speaker , heb het net weer geprobeerd. Het na enige tijd normaal doet maar opeens uit het niets weer een luide ruis/plop geeft en dit blijft doen ..
 
Heb je al geprobeerd om je linker en rechter speaker om te wisselen? (alleen de speaker, bekabeling e.d. gewoon laten zitten).

Als de speaker (die dan dus aan de andere kant staat) het dan nog steeds doet is t echt de speaker. Als het probleem zich echter weer voordoet aan dezelfde kant als eerst (andere speaker dus) dan kan t ook aan de bekabeling, mixer of iets anders liggen.

Hoop voor je dat als t je speaker is dat t snel opgelost is allemaal :)
 
Mja.. dat weet je soms toch niet. Als t echt na 2 weken al is gebeurd en je hebt er geen extreme dingen mee gedaan (per ongeluk ineens iets er keihard doorheen, of signaal boven de 0db erin), lijkt het mij gewoon een productiefout. Kan gebeuren, maar blijft vervelend natuurlijk.
 
Erg vreemd probleem. Als je monitor pas na een tijdje begint te kraken, dan lijkt het me niet dat ie opgeblazen is. Het lijkt er alleen wel op dat er iets mis is. Ik zou gewoon terug gaan en NIET akkoord gaan met een reparatie.
 
Back
Top