De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

ik dacht dat ze hetzelfde waren ?

Supersnel antwoord :D

Onderstaande staat inde manual, vandaar dat ik het niet zeker weet. Hij is ook nog niet binnen, maar wel al op de post, dus dan kan ik het testen.

This VCA may be used for different purposes from the other VCA (3) which is only suited for audio (sound) signals. Because this VCA is not limited in the types of input signal it can handle, it is often used for the remote control of the (control voltage) signals that modulate other modules. This VCA is sometimes called a modulation VCA or MVCA for this reason. Delayed vibrato is the most common example of such an application.
 
de 2 vca's bij de ms20 zijn gelijkelijk. heb tenminste nooit veel klankmatig verschil kunnen bemerken. ms50 heb ik lang geleden verkocht, maar ook daar herinner ik me geen bijzonder iets an de vca's van .
maar , het geheugen is ook nie meer wat het was...
gewoon even proberen zou ik zeggen.
reparatie van de" hoofd vca "is ook niet zo'n wereldschokkende operatie lijkt me.
 
de 2 vca's bij de ms20 zijn gelijkelijk. heb tenminste nooit veel klankmatig verschil kunnen bemerken. ms50 heb ik lang geleden verkocht, maar ook daar herinner ik me geen bijzonder iets an de vca's van .
maar , het geheugen is ook nie meer wat het was...
gewoon even proberen zou ik zeggen.
reparatie van de" hoofd vca "is ook niet zo'n wereldschokkende operatie lijkt me.

Ok thanks! Het leek me ook van niet, maar je weet maar nooit. De andere VCA is volgens eigenaar opgeblazen door verkeerd signaal. Dat zou dan ook wel eens kunnen kloppen aangezien de manual aangeeft dat deze alleen voor audio signalen is. Het lijkt me dan ook dat de kapotte VCA niet al te moeilijk te fixen moet zijn.
 
ik dacht dat de ms20/10/50 zowiezo niet zo kritisch is. kunt er erg veel instoppen en aanhangen, probleem zal wel een veeel te hard versterkt signaal ( bv speakeroutput van een versterker ) of een vorm van kortsluiting geweest zijn.
dat verhaal over kapotte vca omdat je er een stuursignaal van de ms serie in gestuurd hebt , lijkt me niet echt de reden
 
Is de ene niet een lineaire en de andere een logaritmische? De een is meer geschikt voor CVs, de andere voor audio. Ze zullen wel voor beide typen signalen werken maar niet hetzelfde reageren op modulatiebronne (ADSR, LFO, Key CV etc)
 
Uit de handleiding (http://www.korganalogue.net/korgms/manuals/ms50/50modvca2.html):

This VCA (MVCA) may be used for different purposes from the other VCA (3) which is only suited for audio (sound) signals. Because this VCA is not limited in the types of input signal it can handle, it is often used for the remote control of the (control voltage) signals that modulate other modules. This VCA is sometimes called a modulation VCA or MVCA for this reason. Delayed vibrato is the most common example of such an application.
 
er zitten nutuulk ook best wel veel VCA's in een MS-20... andere synths nutuulk ook...

ja, soms zie je de een, en dan heb je de ander ook gezien..
 
Is de gevonden SE500 voor onderdelen? Ik zoek namelijk nog wat kleine onderdelen voor die van mij, om precies te zijn de input B db 3weg switch en de volumepot voor channel B.

Ja, die is voor onderdelen al zijn er een aantal onderdelen die ik liever zelf houd:) maar die jij noemt kan ik denk ik wel missen. pb maar even, dan hebben we het erover:)
 
Ik heb hem nog niet helemaal beluisterd, want ik moet even de deur uit. Maar wat ik er wel van heb gehoord en gezien: erg fijn :okdan:

Ik ga vanavond op mijn gemak het hele filmpje even bekijken :)
 
Uit de handleiding (http://www.korganalogue.net/korgms/manuals/ms50/50modvca2.html):

This VCA (MVCA) may be used for different purposes from the other VCA (3) which is only suited for audio (sound) signals. Because this VCA is not limited in the types of input signal it can handle, it is often used for the remote control of the (control voltage) signals that modulate other modules. This VCA is sometimes called a modulation VCA or MVCA for this reason. Delayed vibrato is the most common example of such an application.

blijft een leuke draad dit en idd lezuh aleen jammer dat dielink weer niet werkt moer wat vd koptitel af
:eureka:

blijf de ms 2o voor filterd drums wel erg ok vinden:z
en velopes ..= minder
twee losse res op filters zijn wel erg ok...voor punchy modulated drummetjes
 
Een drone met een verhaal!

The year is 1964. An UFO has crashed in the desert. Scientist have found a body and bring it to their laboratory to examine it further. Other UFO's are in the vicinity and are drawing near. During the autopsy they hear and feel strange powers surrounding. The scientist assume the Alien is dead, but He is still alive!! Strange things are happening!!

Made with: Korg SQ10, MS10, MS20, MS50, SE500, Small Stone phaser, 2 hands, 31 pacthcables and a cat.


http://soundcloud.com/monotron-nl/alien-autopsy-1
 
Hoi iedereen ! Enig idee waar ik nog een MS 20 controller kan vinden ?
 
Back
Top