een dikke kont wel.
Oh is het Hip hop?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
een dikke kont wel.
, vele "grote artiesten" vallen al door de mand als ze live gaan zingen. Als het om het technisch zingen gaat dan. Klopt. ZIngen heeft ook te maken met het non-verbale. Wat ik daarmee bedoel is dat niet alleen hetgene wat je kwa woorden erin begrijpt is van belang. Het gaat voor 90% om wat voor emotie er gewekt wordt.Er is nog wel een verschil tussen meezingen met de radio (zoals de topicstarter aangeeft) en acapella zoals bij Idols. Muziek leidt je hersenen vanzelf de goede kant op. Acapella zingen is vele malen moeilijker. Ik denk dat er diverse "grote artiesten" zijn die acapella behoorlijk door de mand zouden vallen. Verder heeft het echt geen hol met emoties, "girl thing" of wat dan ook te maken. Tenminste, niet in aanleg.
Elke cultuur heeft andere "target groups" waarop men zich richt voor verkoop van platen. Het is vreemd dat we ons niet eens meer bewust zijn dat popmuziek in de westerse wereld, begonnen ergens in de jaren 50, zich via marketing is binnengedrongen in de cultuur. Eerst de rock & rollers, toen de hippies, de punks, de disco's, de alto's, de gabbers etc. Allemaal subculturen die eerst begonnen door zich af te scheiden van bestaande subculturen, en daarna zelf uitgroeiden tot subculturen met hun eigen muziek, klederdracht, haarstijl en weet ik veel.Popmuziek is gericht op meisjes van 12 tot 18. En die zingen mee. Zij zingen daardoor gewoon vaker dan jongens. En dat is het belangrijkste. Doen, doen en nog eens doen. Van iedereen is een redelijke toonvaste zanger(es) te maken. Natuurlijk heeft de 1 meer aanleg dan de ander, maar neem les en dan, nogmaals, vooral veel doen. Of je nu een jongen bent of een meisje. Dat jongens de baard in de keel krijgen is een licht nadeel daarin maar geen doorslaggevende reden.
Ik vraag me af of je iemand die toondoof is kunt leren zingen. Ik ken legio mensen, ook vrouwen, die heel enthousiast zijn kwa zingen maar die niet eens horen dat ze vals zingen, ook al laat je ze hun eigen opname horen. Ze horen niet dat er technisch niet correct gezongen wordt. Blijkbaar horen deze mensen alleen de "emotie". Ik kan het ook niet anders verklaren.Mooi kunnen zingen is uiteindelijk natuurlijk een talent maar ook dat wordt gevormd door training. Om je tonaal bereik te kunnen verhogen moet je gewoon oefeningen doen. Dat kan iedereen leren.
Uiteindelijk is het dus gewoon les, trainen, doen en een beetje melodyne...
Ik hou zoiezo alleen maar van vrouwenstemmen in dance muziek.
Klinkt gewoon veel lekkerder dan een kerel.
.Mijn nichtje van 12 zingt altijd super vals mee met de radio. Daarintegen zingt haar 10 jaar oude broertje wel op de juiste toonhoogte als hij zichzelf begeleidt op z'n gitaar. (kijk, dat gaat de goeie kant op.. kan ik later zijn muziek produceren!!) Dus.. ja.. wie zal het zeggen.. :-)
.
.
Nou , ik heb altijd goed gezongen naast het gitaar spelen tot mijn keel haren kreeg. Hoef nu niet meer (of juist wel) mee te doen met X-factor
.
.
Dus als je beter leert articuleren/en praten dan zou je dus beter kunen zingen?Klopt. ZIngen heeft ook te maken met het non-verbale. Wat ik daarmee bedoel is dat niet alleen hetgene wat je kwa woorden erin begrijpt is van belang. Het gaat voor 90% om wat voor emotie er gewekt wordt.
Die antiliaan die onder mij woont die zingt ook met volle overgave, maar goed klinken doet het nietIk snap de topic starter zijn bevindingen wel en ik denk dat een aantal mensen wel de juiste verklaring hebben gegeven:
meisjes zingen met minder schaamte en durven zich meer te geven, vermoed ik.
, vele "grote artiesten" vallen al door de mand als ze live gaan zingen. Als het om het technisch zingen gaat dan. Klopt. ZIngen heeft ook te maken met het non-verbale. Wat ik daarmee bedoel is dat niet alleen hetgene wat je kwa woorden erin begrijpt is van belang. Het gaat voor 90% om wat voor emotie er gewekt wordt.
Ik denk dat er vast veel psychologische artikels zijn gepubliceerd rondom het fenomeen zingen, en zeker in het genre popmuziek. Het gaat tenslotte bij zingen om communicatie. Communicatie is hoofdzakelijk non-verbaal bij mensen.
Dat sommige artiesten meer verkopen dan anderen heeft volgens mij met het fenomeen associatie te maken. Mensen associeren een emotie die is onstaan in een andere situatie met een lied. En door de goede associatie, krijgen ze een gevoel bij de groep te horen.
Elke cultuur heeft andere "target groups" waarop men zich richt voor verkoop van platen. Het is vreemd dat we ons niet eens meer bewust zijn dat popmuziek in de westerse wereld, begonnen ergens in de jaren 50, zich via marketing is binnengedrongen in de cultuur. Eerst de rock & rollers, toen de hippies, de punks, de disco's, de alto's, de gabbers etc. Allemaal subculturen die eerst begonnen door zich af te scheiden van bestaande subculturen, en daarna zelf uitgroeiden tot subculturen met hun eigen muziek, klederdracht, haarstijl en weet ik veel.
Er kunnen boeken vol door sociologen en anthropologen hierover geschreven worden, of misschien zijn die er al.
Ik vraag me af of je iemand die toondoof is kunt leren zingen. Ik ken legio mensen, ook vrouwen, die heel enthousiast zijn kwa zingen maar die niet eens horen dat ze vals zingen, ook al laat je ze hun eigen opname horen. Ze horen niet dat er technisch niet correct gezongen wordt. Blijkbaar horen deze mensen alleen de "emotie". Ik kan het ook niet anders verklaren.
Laat ik het zo zeggen: ik ben geen goede honkbalpitcher en ik zal dat ook nooit worden, al ga ik dagelijks eraan werken. Menig little leaguer pitcher zal beter gooien als ik.
Zo is dat ook met zangers. Je moet eenmaal talent hebben om te kunnen communiceren met je publiek.
Ik hou zoiezo alleen maar van vrouwenstemmen in dance muziek.
Klinkt gewoon veel lekkerder dan een kerel.
Hmm.. Underworld is best te harden met mannenstem.
Maar in de top40 dance-nrs. hoor (ook) ik liever vrouwenstemmen dan die mannenstemmen met 'cher'-effect......hoewel dat ooit ook wel geinig is voor kutnummers..
Dat sommige artiesten meer verkopen dan anderen heeft volgens mij met het fenomeen associatie te maken. Mensen associeren een emotie die is onstaan in een andere situatie met een lied.
Ik vindt die muziek van Gigi D'agostino altijd leuk en tenenkrommend tegelijk
http://www.youtube.com/watch?v=bKO3eEvqb7I
er zijn ook wel goeie zangers op dit forum btw
zoals die gasten van de trackpolitie bijvoorbeeld..
kennen jullie die track van hen?
zo zuiver als een nachtegaal man