Meisjes en zingen.

Kersen-Likeur

Ingeburgerd
Lid sinds
15 Maart 2008
Berichten
56
Het valt me op dat meisjes 4-21 jaar als ze met de radio meezingen redelijk goed zijn en de noten wel pakken. In tegenstelling tot mannen waarvan niet meer dan monotoon gemompel uitkomt. Zijn vrouwen meer bewust van toonhoogtes, en zoja waar ligt dat aan? Waarom schijnen de mannen niet te kunnen horen hoe vals en monotoon ze zingen?
 
Heeft te maken met het feit dat vrouwen emoties makkelijker uiten.

En oefening baart kunst.
 
is echt onzin als je het mij vraagt..

zat vroeger in klas met zo'n 13 dames en uit de meeste kwam enkel pijnlijk vals gekakel..

maar idd, emotie, en de toonaard van de stem hebben er ook iets mee te maken..
ik kan ook goed zingen hoor (als ik alleen thuis ben)
 
Als ik de voor rondes van Idols of X-factor wel eens zie kan ik me niet echt vinden in de stelling van de topic starter :)

wat een vals krijsende biggen daar wel niet tussen zitten

maar goed verder is zingen idd meer een girl thing of iets voor homos zoals jim en jamai
 
ik zit ook wel eens te denken dat er een verschil moet zijn tussen hoe mensen muziek luisteren. Heeft misschien wel iets te maken met waar je (onbewust) op focust tijdens het luisteren: melodie, tekst, harmonie, emotie, ritme. :confused:
Misschien dat meisjes meer opgroeien met melodische pop van boybands terwijl jongens meestal meer hebben met gangsta rap enzo.. 8>
 
Het is wel eens onderzocht. Mannen kunnen zuiverder zingen met een galm erbij.
 
Meisjes en vrouwen hebben een beter gehoor dan mannen. Als beide geslachten met elkaar worden vergeleken, blijkt dat vrouwen gevoeliger zijn voor geluiden. Een vrouw zal eerder voor een druppelende kraan uit bed stappen dan een man, die er meestal niet eens wakker van wordt. Er zijn zes keer zoveel meisjes als jongens die bij het zingen de wijs kunnen houden. Vrouwen zijn gevoeliger voor gradatieverschillen in volume, hetgeen enigszins verklaart waarom vrouwen gevoeliger zijn voor 'de toon' die hun partner aanslaat.

Bericht is uit de volkskrant.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik eerder uit bed stap van een druppelende kraan dan mijn vrouw.:D
 
Misschien dat meisjes meer opgroeien met melodische pop van boybands terwijl jongens meestal meer hebben met gangsta rap enzo.. 8>

Jongens letten meer op wat voor synths er gebruikt worden :D
 
Ja, ik ken inderdaad heel veel jongens die meer bezig zijn met het geluid dan de muziek.
Meisjes zijn meer bezig met de text.
Hoewel ik toch ook moet zeggen dat ik best meiden ken die echt niet kunnen zingen en toch aan muziek doen.
Anders ken ik ook wel jongens die werkelijk fantastisch kunnen zingen maar en werkelijk helemaal niets mee doen.

Ok,...wat zwam ik nou weer. Ik luister ook alleen maar naar de geluidjes.
Synth's rule,...
Maar ik kan wel toon houden met mijn stem, alleen doe ik er goed aan dit niet in het openbaar te bewijzen :D

En in dance moeten echt vrouwenstemmen zitten. :mega:
 
Alhoewel ik moet zeggen dat ik eerder uit bed stap van een druppelende kraan dan mijn vrouw.:D[/QUOTE schreef:
Om het sampelen :geslaagd:
 
met badkamer roomreverb..


Er wordt toch ook altijd gezegt dat donkere mensen beter kunnen zinken dan blanken..

zinken? en dan ook nog in de badkamer zeker? heb je wel een diep bad nodig
 
dat was wel duidelijk hoor :)

zat ff flauw te doen.. maar ik vind zelf ook dat donkere mensen mooier kunnen zingen, niet beter.. vindt vooral de stem van donkere mensen vaak mooier
 
Alhoewel ik moet zeggen dat ik eerder uit bed stap van een druppelende kraan dan mijn vrouw.:D
offT
hoe zo uit bed stappen met een druppelende kraan. daar woorden de meeste kinderen mee verwekt met zoon druppelende kraan :kimono:
 
In de basisschool gaat dat anders wel. Daar zingen jongens nog (ongeveer) even graag als meisjes. Maar een beetje daarna, als bij de jongens de baard in de keel komt wordt het soms genant om nog te zingen met die zotte stem en wordt je al gauw belachelijk gemaakt als je het nog probeert. Zing jij? Onnozele, da's voor meisjes! Weg oefening. Weg kunst.
 
Back
Top