Orientatie voor m'n nieuwe studio

blizzzard

Ingeburgerd
Lid sinds
28 oktober 2001
Berichten
76
Locatie
Werkendam
Ok hier is ik weer, ik heb dus voor m'n thailand gedoe m'n hele studio jawel verkocht.. nou ben ik me weer eens gaan orienteren en ben ik tot het volgende gekomen.Jullie mening graag over alles+welke setup? en maybe hulp bij de problemen

sequencing op computer gemixed zowel audio als midi.
Setup 1
Mixing
Soundcraft Spirit SX (heeft dirext outputs wat handig kan zijn voor evt. multitrack recording

Patchbay
behringer ultra patch pro

Recording, prob 1
Ok ik had eerst voor recording (ik wil multitrack omdat ik waarschijnlijk alle belangrijke effecten op de computer wil doen en het sowiezo handig is dat je alles in 1 keer op kan nemen en toch op aparte kanalen effecten etc kan gebruiken)
Hiervoor had ik opzich een perfecte oplossing gevonden namenlijk de digidesign 001 hop midi en audio(8 kanalen)
maarjah dit kan alleen gebruikt worden met logic of protools;
protools; schijnt absoluut niet goed bruikbaar te zijn voor midi-valt af
logic; alleen maar voor mac (binnenkort) en geen vst plugins-valt af
Probleem: ik zoek een goede multitrack audio kaart in de zelfde prijsklasse (zo'n 700 euro)

synths,prob2
Acces virus rack
Novatian KS rack (binnenkort maarjah ik heb dit ook niet allemaal 123)
prob2:roland rs9/korg karma/roland fantom/roland xv88 (duur maar schijnt goed te zijn)
Probleem weet niet wat ik moet.

drums
Novation D-station

midi
midiman midisport 8x8 ( voor elke synth losse kanalen plus voorbereiding op de toekomst misschien meerdere synths plus weer het handige rackmounten)
Roland A-37

hardware effecten
Digitech S200

sampling
Akai Z-4

software; recording+sequencing
Steinberg Cubase SX

Bekabeling
16 aderige multikabel van alle outs van het mengpaneel naar de patchbay
audio outs van de Z4,$insert synth :) ,acces,d-station(7 losse outputs),ks rack naar de patchbay(allemaal stereo)
3 outs van de midisport naar de acces,d-station,ks rack
3 ins van de midisport naar de acces,d-station,ks rack

Setup 2

Als bovenstaand maar minus de patchbay, audio interface, en de mixer.
Hiervoor in de plaats het roland studio pack.

Kan zijn dat ik kleine dingetjes vergeten ben maar tiz laat :)


Jullie begrijpen hoop ik wel dat ik niet zo rijk ben dat ik dit allemaal in 1 keer kan betalen vandaar gaat het waarschijnlijk heel geleidelijk aan *en voor mij veels te traag :(

naja :doei:
 
Laatst gewijzigd:
update
Gooi de nieuwe roland v-synth ook maar bij het ik weet niet welke ik moet kiezen rijtje (karma,rs9,fantom,xv88 etc.)
 
Waarom staat er een Roland RS-9 in je lijstje ? Voor die centen zou ik dan eerder een Roland uit de XP serie kiezen (bijv. tweedehands XP80, uitbreidbaar met expansion boards en er zit een diskette station bij in, bovendien is hij ook goed als master keyboard), of ga gewoon idd voor een Karma.
 
Origineel geplaatst door henkeys
Waarom staat er een Roland RS-9 in je lijstje ? Voor die centen zou ik dan eerder een Roland uit de XP serie kiezen (bijv. tweedehands XP80, uitbreidbaar met expansion boards en er zit een diskette station bij in, bovendien is hij ook goed als master keyboard), of ga gewoon idd voor een Karma.

die rs-9? tsjah er zit echt geen verkeed geluid in ofzo
 
Re: [hulp gevraagd]Orientatie voor m'n nieuwe studio

Re: [hulp gevraagd]Orientatie voor m'n nieuwe studio

Origineel geplaatst door blizzzard

Jullie begrijpen hoop ik wel dat ik niet zo rijk ben dat ik dit allemaal in 1 keer kan betalen vandaar gaat het waarschijnlijk heel geleidelijk aan *en voor mij veels te traag :(
naja :doei:

Als jij bij de juiste persoon aanklopt, kan dat nog best meevallen; dan koop je voor niet al te veel geld spullen die niet onderdoen voor nieuw en die soms van betere kwaliteit zijn dan de spullen die jij noemt.
 
Re: Re: [hulp gevraagd]Orientatie voor m'n nieuwe studio

Re: Re: [hulp gevraagd]Orientatie voor m'n nieuwe studio

Origineel geplaatst door Leo
Als jij bij de juiste persoon aanklopt, kan dat nog best meevallen; dan koop je voor niet al te veel geld spullen die niet onderdoen voor nieuw en die soms van betere kwaliteit zijn dan de spullen die jij noemt.

tsjah noem is zo'n persoon :W maar wat vind je van de rest?

:doei:
 
Hoe je alles in 1 keer voor elkaar en uitgestippeld wil hebben, doet mij een beetje (beetje?) neurotisch aan. bedoel ik niet lullig, zelf maak ik ook wel van die plannen. gewoon een paar leuke spulletjes kopen, van genieten, en weer 's wat kopen. dan heb je ook meer kans dat je 's tegen iets leuks aanloopt. de folio sx vind ik trouwens een goede keuze, lekker geluid en aardig flexibel voor een leuke prijs, tenzij je ingaat op een tweedehands aanbieding van 400-450 euro, want dat is echt te veel.
verder heb ik er niet veel verstand van. nee hoor, heeft niks met verstand te maken, maar er is zo'n enorm aanbod van synthesizers, met allemaal hun + en - en dan nog jouw wensen waar ze aan moeten voldoen. moeilijk hoor.
ik zou denk ik gaan voor een goed werkpaard met mooie klank als de motif6 en een va-alleskunner als de nord modular.
en ja, toevallig heb ik ze allebei wel staan.
 
Origineel geplaatst door Leo
Hoe je alles in 1 keer voor elkaar en uitgestippeld wil hebben, doet mij een beetje (beetje?) neurotisch aan. bedoel ik niet lullig, zelf maak ik ook wel van die plannen. gewoon een paar leuke spulletjes kopen, van genieten, en weer 's wat kopen. dan heb je ook meer kans dat je 's tegen iets leuks aanloopt. de folio sx vind ik trouwens een goede keuze, lekker geluid en aardig flexibel voor een leuke prijs, tenzij je ingaat op een tweedehands aanbieding van 400-450 euro, want dat is echt te veel.
verder heb ik er niet veel verstand van. nee hoor, heeft niks met verstand te maken, maar er is zo'n enorm aanbod van synthesizers, met allemaal hun + en - en dan nog jouw wensen waar ze aan moeten voldoen. moeilijk hoor.
ik zou denk ik gaan voor een goed werkpaard met mooie klank als de motif6 en een va-alleskunner als de nord modular.
en ja, toevallig heb ik ze allebei wel staan.

Neurotisch??? :erm:
K'vind het gewoon leuk om research te doen, niet meer en niet minder....
 
how how heren geen gerel hier hé ,........anders doe ik mee ;) :D
 
Origineel geplaatst door endonyx
how how heren geen gerel hier hé ,........anders doe ik mee ;) :D

Alleen als je een lekker wijf bent en gerel Brabants is voor topless-modderworstelen.
 
hé helaas toch dan kwalificeer ik niet daarvoor 8o) hahaha
 
Back
Top