SH-101 syncen

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Hoi, ik wil m,n sh-101 syncen aan de tr-707, ik gebruik nu de rimshot out van de 707 en stop die in de clock in van de 101, maar nu speelt de sh101 2 keer zo langzaam,

als ik de sync out gebruik van de 707 doet de sh101 niets.

zie ik iets over het hoofd ?

EDIT> oke het was te simpel eigenlijk, ik heb nu bij de rimshot in plaats van 1,5,9 en 13 ook de maten tussen in ingeklikt dus 1,3,5,7,9 etc etc nu speelt hij wel netjes mee, alleen ik kan zo me rimshot niet gebruiken natuurlijk, lijkt mij dat de sync out van de 707 ook zou moeten werken ? of is dit gewoon een ander soort sync signaal ?

En begrijp ik nou goed dat je de trigger outs gewoon dubbele pulsen moet geven ? dus als je op 140 bpm speelt, de trigger dus zeg maar 280 laat spelen ?
 
Ik snap je probleem niet helemaal.
Elke keer als de 707 een triggersignaal geeft, gaat de sequence van je 101 toch gewoon één stapje vooruit?
 
Ja klopt, alleen 2 keer zo langzaam, dus de 707 staat op 140bpm, dan speelt de arpeggio van de sh-101 op 70 bpm mee.

Als ik dan op de rimshot (die de 101 triggert) dubbele noten invoer dan loopt de 101 wel mee op 140 bpm, terwijl die dubbele rimshot noten dus zeg maar al 280 bpm zijn, ja misschien een beetje verot uitgelegt.

Jij hebt heel het rijtje ook zie ik, kan ik de sh101 niet gewoon aan de sync out hangen van de 707 ? dat lijkt me een stuk makkelijker, en dan ben ik ook de rimshot niet kwijt van de 707.
 
Dat hoort toch zo (of ik begrijp het niet)

De sequencer gaat steeds een stapje vooruit op iedere rimshot die wordt afgespeeld in de sequencer, das toch veel handiger dan normale sync want dan kun je super leuke variaties maken van de 101 door het programeren van de rimshot...
 
Ah oke dan begrijp ik het, inderdaad doet 1 rimshot 1 stapje vooruit op de sh101, ik had gedacht dat 4 maten rimshot op 140 bpm ook 140 bpm af zou geven op de sh101.

Bedankt mensen, nog even over het sync verhaal, ik kan neem ik aan geen sync out sturen naar de sh101 of wel ?
 
Dat is inderdaad gewoon onmogelijk.
Trigger-out van 707 naar Trigger-in van 101 werkt hier erg prettig, hoor :luv:
 
Zo werkt het inderdaad ook best en wat smackos zij zo kan ik er inderdaad nog een beetje met het ritme spelen.

bedankt mensen :okdan:
 
idd je mist dan je soundje ...vanje rimshot
ikgebruik daarom ook mn tom vd 606

idd soo kanje lekkere switches maken live en direct
met de tr606 kan dat want
die kanje live editten ,..de tr707/727 niet tog ?
 
707 kan wel step write (patern write) terwijl de sequencer speelt, maar je kunt niet zoals bij de 606 van pattern write naar pattern play (waar je dan een ander pattern kan selecteren, die je weer in pattern write kunt editen, zonder de sequencer ook maar één keer te stoppen). Voor dit soort trigger dingen is de 606 dus eigenlijk net iets fijner.
 
Tja ik heb dus ook een SH101 en een TR727 en 303,606,808,909
Maar je kan dus niet de 101 aan de sync-out van de 707 hangen.
Wat wel erg tof is en dat is dus ook wat ik heb is een
Midi-CV-converter. Nu kan ik dus lekker in mijn mainsequencer (elektronmonomachine) een hele melodie maken :okdan:
 
Ik heb een output van mn MPC-1000 op de ext clk in aangesloten en door die output stuur ik een sample van een cr-8000 rimshot en dat gaat best redelijk, maar de sequencer en de arpeggiator lijken er een beetje van in de war te raken. Volgens mij speelt de sequencer niet echt de noten die ik ingeef en de arpeggiator doet het erg onregelmatig. Ik weet niet of het aan die sample ligt, maar ik ben benieuwd of iemand hier er een idee over heeft.
 
HEBBES

Ik heb een blokgolf sampletje gemaakt en als ik die een keertje layer en de zaak een eind oppitch, dan loopt ie prima!
 

Attachments

  • triggerpuls.wav
    7,9 KB · Bekeken: 61
Tja ik heb dus ook een SH101 en een TR727 en 303,606,808,909
Maar je kan dus niet de 101 aan de sync-out van de 707 hangen.
Wat wel erg tof is en dat is dus ook wat ik heb is een
Midi-CV-converter. Nu kan ik dus lekker in mijn mainsequencer (elektronmonomachine) een hele melodie maken :okdan:
Uiteindelijk is dat de meest flexibele oplossing. De triggeruitgang van de 707
gebruikte ik begin negentiger jaren om de Korg SQ-10 te synchroniseren, maar sinds de komst van de midi-naar-cv-converters is die opzet niet meer nodig.
 
Hoi

Als ik het goed begrijp dan kan ik iedere willekeurige audio uitgang ( synth of mixer) gebruiken om de "arpeggiator trigger-in" van m'n korg poly-61 te syncen. mits een goed signaal natuurlijk. Of zie ik dat verkeerd

Studio F
 
Hoi

Als ik het goed begrijp dan kan ik iedere willekeurige audio uitgang ( synth of mixer) gebruiken om de "arpeggiator trigger-in" van m'n korg poly-61 te syncen. mits een goed signaal natuurlijk. Of zie ik dat verkeerd

Studio F

jep je ziet dat goed

wel zorg je dus voor een abrubt geluid, niet bvb met pads proberen te triggeren ;)
 
Jongens.. heel erg bedankt. hij doet 't. een korg poly-61 volledig gesynced met de computer. :halleluja
nogmaals heel erg bedankt


Studio F
 
Roland din sync werkt volgens het 24 pulsen per kwartnoot, dus dit lijkt mij nou niet echt de oplossing !

tging om het triggeren van een arpegiator van een sh-101, daarvoor is een trig input toch? (kan mis zijn, ju-60 heeft daarvoor een jack input)


maar nu je het toch over 24ppqn hebt, in principe zou het wel mogelijk zijn met bvb snelle sample retriggers van een machinedrum zoiets te creëren. wel nog niet gedaan.
 
Back
Top