Steinberg overgekocht door Pinnacle Systems

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Total Surprise!

Total Surprise!

Dit is voor mij echt een donderslag bij heldere hemel.

Ik kan begrijpen dat pinnacle interresse heeft in steinberg, maar ik had hier nog nimmer van gehoord. Plus wist ik ook niet dat pinnacle zo groot was dat ze dit soort overnames konden doen.

Apart om het zachtjes uit te drukken.
 
ik kan wel vertellen dat pinnacle niet zo goed bekend staat in de semi-pro video-markt........ ze releasen een product en dan komt er vervolgens geen support meer voor waardoor bugs e.d. niet worden gefixed en je maar een nieuwe kaart moet kopen...

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik kan wel vertellen dat pinnacle niet zo goed bekend staat in de semi-pro video-markt........ ze releasen een product en dan komt er vervolgens geen support meer voor waardoor bugs e.d. niet worden gefixed en je maar een nieuwe kaart moet kopen...

Olaf


Kan je dat effe toelichten? Ik heb al een paar jaar een pinnaclekaart in mijn compleuter zitten die al verschillende operatiesystemen en confliguranties heeft doorzwommen zonder noemenswaardige problemen met driverupdates, conflicten ed.

Verder brengen zij tegenwoordig best betaalbare systemen op markt, die de alsmaar kleiner wordende kloof slaan tussen de consumentenmarkt en de prowereld.

Het bedrijf is ok, lijkt me en ik vind het een toffe ontwikkeling
.
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik kan wel vertellen dat pinnacle niet zo goed bekend staat in de semi-pro video-markt.......
...

Olaf


in de high-end (postproductie) videomarkt staan ze wel redelijk goed bekend hoor. gebruik zelf Impression DVD-pro authoring software van hun. en ze hebben de Targa 3000 component video-editing kaart. maar pro/sumer iswat minder ja. maar daar hebben bijna alle mid-market video apparatuur producenten last van.

't had iig een slechter bedrijf kunnen zijn dat Steinberg overnam.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Kan je dat effe toelichten? Ik heb al een paar jaar een pinnaclekaart in mijn compleuter zitten die al verschillende operatiesystemen en confliguranties heeft doorzwommen zonder noemenswaardige problemen met driverupdates, conflicten ed.

ik ken minstens 2 mensen die zich met video-editting op de PC bezig houden die allebei hun pinnacle kaart vervloeken omdat ie om de haverklap BSoD's geeft... nou moet ik wel zeggen dat die volgens mij alletwee met een AMD /VIA combinatie werken..... dat zou het verschil kunnen maken..

Olaf
 
't had iig een slechter bedrijf kunnen zijn dat Steinberg overnam

Inderdaad... op z'n minst is Pinnacle een marktleider op het gebied van multimedia
producten, en voegt de Steinberg producten lijn iets toe aan hun eigen portofolio...

Beter dan de Emagic-Apple deal, daar ziet het er meer naar uit dat Apple alle goede
dingen van Emagic overneemt en met de rest niets meer doet!

Mvg.

CoolRunning
 
Ik hoop wel dat de producten van Steinberg net zo goed blijven als de vorige, en dat ze net zo inovatief blijven. ik heb mn twijfels...
 
letterlijke quote van een pinnacle ervaringsdeskundige:

"de ondersteuning is kut voor de con/prosumer products van Pinnacle.
Het profi spul (onbetaalbaar) schijnt wel okay te zijn."

Olaf
 
Tjaa, Pinnacle. Ik vind hun producten niet echt professioneel. Ik maak zelf een programma voor een lokale zender, en daar hebben we gelukkig Premiere !

Ik hoop dat de r&d gewoon plankgas door blijft gaan, dan vind ik alles best.
 
ik wil ook ff zeiken over de support van pinnacle.. ik heb ooit eens een tvkaart van ze gekocht.. je moet voor de gein eens op tweakers.net gaan zoeken over updates en drivers. Er is in heel IT land geen kaart die voor zoveel problemen qua installeren zorgt als deze Pinnacle PCTV Pro... als ze dit al niet goed kunnen verzorgen zie ik het verder heel somber in...
 
ik moet even aan m'n bovenstaande reply toevoegen dat ik alleen ervaring heb met de pro producten van Pinnacle. die zijn idd duur, maar het geld ook waard. erg stabiel. het kan goed dat op dat gebied andere support wordt gegeven dan op het pro/con-sumer gebied. dat is bij meer bedrijven zo. philips bv.
 
Blijkbaar is Steinberg een goed lopend bedrijf, anders nemen ze het niet over, toch? En waarom iets veranderern als het goed is. Conclusie: ik denk dat er voor ons niet veel veranderd, qwa kwaliteit iig.

De PCTV pro problemen, daar wil ik het liever niet over hebben :[> Ik heb nog steeds geen goede vervanging van de Pinnacle software gevonden...
 
Origineel geplaatst door Svart Rose
Blijkbaar is Steinberg een goed lopend bedrijf, anders nemen ze het niet over, toch? En waarom iets veranderern als het goed is. Conclusie: ik denk dat er voor ons niet veel veranderd, qwa kwaliteit iig.

De PCTV pro problemen, daar wil ik het liever niet over hebben :[> Ik heb nog steeds geen goede vervanging van de Pinnacle software gevonden...

Dat denk ik ook. En we zitten hier op een synthforum, ga maar bij die Tweakers zeuren over je tv/videokaart. ;)
 
Ben zelf ook nooit zo zot geweest van Pinnacle en hun produkten. Geef mij maar Canopus. Maar uiteindelijk zal dat allemaal wel niet zo een verschil maken zeker voor Steinberg.
 
Het hangt dus blijkbaar af van welk product je koopt? Toen ik die kaart kocht (4 jaar geleden) kreeg ik daar Adobe Premiere bij. Dus buiten de drivers, waar ik, in tegenstelling tot andere merken, nooit problemen mee had, heb ik nooit software van Pinnacle gebruikt. Die kaart wordt gewoon onder de win2000 herkend nu, en latere updates van Premiere blijven het zonder probleem doen. Ik denk eerder dat de 'mindere' reputatie van Pinnacle eerder ligt aan het feit dat 'gewone' computers nog niet zo lang snel genoeg waren om een deftig video-editing suite te kunnen runnen. Daar zijn toen heel veel vodden van gekomen bij mensen die het systeem kochten, maar hun computer niet te goei aanpasten/configureerden (ja ook ik heb mijn portie geklooi gehad, maar ben nu superblij ermee).

Nuendo heeft trouwens volgens mij de deuren geopend. Het feit dat je daar videotracks syncroon met audio en midi kan laten lopen, is vrij uniek en gaat zelfs verder dan Protools (waarvan de midi ni echt uitgebreid is te noemen). + het feit dat Nuendo en SX mijns insziens stabieler zijn geworden ivm hun voorgangers, wordt de weg nu gebaand naar een professioneel, toegankelijk systeem waar (als maar betere digitale)videomontage en bijhorende (surround)sounddesign ed in één pakket worden aangeboden.

- Voor de gewone mens met interesse wordt het misschien een beetje ingewikkeld allemaal.
- Voor de gevorderde hobbyist/semipro wordt het een droom
- Voor de pro's wordt het het eerste all-in-one systeem en afhankelijk van de stabiliteit een studiostandaard, die op termijn ook Protools lelijk in de weg zal gaan zitten.
 
Laatst gewijzigd:
Tsja, als ik hoor dat er in sommige studios een (ouder) Protools setje stof staat te vergaren en men liever met Nuendo werkt zegt IMO al best wel veel.

Maar als je nagaat dat door deze overname Steinberg wellicht een betere financiele positie krijgt. Dwz dat er meer kapitaal achter ze staat kunnen ze ook meer investeringen verantwoorden. In dat opzicht is het wel goed, want volgens mij had Steinberg best wel moeite om het hoofd boven water te houden. Maar degene de de afdeling Steinberg gaat leiden moet wel armslag krijgen om hun produktrange te kunnen blijven innoveren want als Pinnacle het ze alleen maar om de high end programma's of consumer programma's te doen is dan vrees ik het ergste.

Trouwens Digidesign is ook een bedrijf wat van Avid (ook een bedrijf wat videoediting software maakt). En volgens mij wil Pinnacle hiermee gewoon Avid naar de kroon steken.
 
AVID begint vanaf een paar ton, in guldens. Ik heb bij het NOB gewerkt en daar gebruikte zij voor broadcating produkties AVID's voor. Pinnacle is leuk voor de consument, maar niet heus. Veel van mijn collega's daar gebruikte thuis de matrox RT2000 voor video editting en pinacle heeft men ook gehad maar snel het raam uit gebonjourd.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top