Track: The Pursuit

Puur persoonlijk is dit he?

3 dingetjes die me opvallen. De titel en de snelheid van de track komen niet overeen of het moet een achtervolging in slow motion zijn (grapje, sorry) en wanneer de akkoorden van steeldrum gespeeld worden vervaagd dat met de steeldrum van de lead (als ik dat zo mag noemen). Het zit dan niet lekker, maar ik ben geen soweiso geen fan van dat geluid buiten "het" genre. Zeker niet in akkoorden.

Ik noem het maar ff steeldrum, want ik kan er geen vibrafoon in herkennen ;)

Laatste puntje: ik hoor dat je een heldere hihat gebruikt en een lofi zeg maar. De chrash cymbal zou ik ook helder maken. Die klinkt zo cheap en afgekapt. Doet af aan de drive en dat is zonde.

Verders klinkt het lekker. Drums goed up close en personal en goede sfeer op de achtergrond.

Ja, ik zie dit wel bij CSI thuishoren als ze weer een plaats delict aan het uitpluizen zijn of dichtbij "de" ontdekking op het lab zijn. Ik denk in beelden, vandaar. :)

Gaat zo door! ;)

L56 Out...
 
Eerste indruk: tof trackje, met een leuke sfeer.

Ik noem het maar ff steeldrum, want ik kan er geen vibrafoon in herkennen ;)

Laatste puntje: ik hoor dat je een heldere hihat gebruikt en een lofi zeg maar. De chrash cymbal zou ik ook helder maken. Die klinkt zo cheap en afgekapt. Doet af aan de drive en dat is zonde.

Ik sluit me aan bij deze 'critics'. Het geluid van de crashes e.d. vind ik niet heel tof. De beat op zich vind ik wel lekker.

(trouwens, l56 out... was dat niet van jake and the fatman ofzo? :D)

Verder zou ik op sommige pads wat langere releases leggen zodat ze wat langer blijven hangen in je track. En misschien iets van de vocal samples in de rustige fill op 2:30 nog wat herhalen.

Verder hoor ik op de achtergrond rond 2:20 en 2:30 een cool fxje.. meer van dat!

:okdan:
 
Dank heren voor de reacties.

Ik heb de vibrafoon inmiddels veranderd in een steeldrum;)

Verder vind ik jullie kritieken terecht en bruikbaar.

Ik ben soms wat ongeduldig en sla er dan gewoon op los.

Ik zal eens kijken of ik de crashes kan aanpassen.

Dank en groet.

ens
 
En ik vind het moeilijk om kritieken te geven omdat ik zelf niks produceer :) Maar blij dat je er wat mee kan en daar gaat het natuurlijk om.

@mc_kwok: bijna :) Het komt uit de serie Hunter. L56 was z'n "radio callsign" en hij hing altijd op met "L56 Out...". En in het begin van de serie zei hij de hele tijd "works for me" als hij weer eens een onorthodoxe misdaad oplossende manier toepaste (lees: boef voor z'n flikker schoot) en reed hij elke aflevering een auto gelijkend op die in de avatar aan diggelen.

Ik hou niet van half werk.....

....daarom begin ik er meestal niet aan. ;)

L56 Out...
 
ik vind het een erg goeie track die mooi professioneel klinkt. maar wat doet die droge steeldrum erin ? :D
 
@mc_kwok: bijna :) Het komt uit de serie Hunter. L56 was z'n "radio callsign" en hij hing altijd op met "L56 Out...". En in het begin van de serie zei hij de hele tijd "works for me" als hij weer eens een onorthodoxe misdaad oplossende manier toepaste (lees: boef voor z'n flikker schoot) en reed hij elke aflevering een auto gelijkend op die in de avatar aan diggelen.

Hunter, crap, dat was 'm :D.
 
Back
Top