Varierende Hardstyle Bassdrum

@shyne

Mooie melo en die vocals zijn vet:P je bas vind ik stiekem wel erg lekker, ook al klinkt het behoorlijk early hardstyle achtig:P

vanaf nu moet je gaan kutten met effecten enzo totdat het lekker klinkt, succes:p

Ik heb eff een intro gemaakt met een nieuwe kick/bass die ik gemaakt heb van de week...
Bekijk bijlage introoo.mp3
 
@ Druiloor

Vette shit man! :D Klinkt echt wel lekker hier, misschien nog wel een beetje "leeg" maar de basis is er zeker! Misschien een extra layertje met iets meer body? :D

EDIT: Dude... die kick is echt wel nice! Cant stop listening, maar dat kan ook mss omdat die melodie zo lekker is! Is t al van iets of ben je er zelf mee gekomen?

Thnx voor je feedback, ik ga er zo weer ff aan verder kutten, ben benieuwd naar je volgende post! :D
 
@shyne

Mooie melo en die vocals zijn vet:P je bas vind ik stiekem wel erg lekker, ook al klinkt het behoorlijk early hardstyle achtig:P

Early hardstyle achtig?!?! wtf....


@shyne: vocal heb je leuk bewerkt. Synth mag iets rauwer en iets minder delay/reverb op. zo komt deze meer naar voren. Over de kick: lekker maar wel voor een hardcore plaat...

@druiloor: synth mag dikker en origineler. Meer fx geluiden, enz. De kick is voor een intro zeker lekker. Voor het vervolg zou een reverse bass denk ik niet misstaan. Toonhoogte van bass past helaas niet bij de synth.
 
ten eerste bedankt voor de feedback...

over die early hardstyle kick: probeer maar eens een track uit 2002 ofzo te luisten, die reverse die ze dan gebruiken klinkt ook behoorlijk hardcore achtig (dan bedoel ik de distortion) Met de bass van Shyne heb ik een beetje dat early gevoel.

Moet de toonhoogte van de bass een octaaf hoger? want de toonhoogte staat wel goed tov de lead bij mij
 
@ Shyne: Ik vind je kick eig echt lekker klinken! :D De mix kan mss nog net iets beter maar het klinkt iig al goed!
Melo vind ik ook wel lekker! :D

@ Druiloor: Je bass heeft idd meer body nodig , volgens mij heb je er enkel een subbass in?
 
mijns inziens kenmerken early hardstyle kicks zich juist om de weinige distortion (ik heb het hier over kicks, geen bass, reverse bass, enz.)
het bass geluid erachter was vaak een reverb van de kick of reverse bass (wel dan niet met distortion)

Overigens heb jij het waarschijnlijk over een track als Donkey Rollers - Motherf*ck. Grosso modo uit die tijd heeft echter een andere kick/bass.

maargoed, over gevoel wat het bij jou oproept valt niet te twisten en ik luister pas vanaf 1999......
 
mijns inziens kenmerken early hardstyle kicks zich juist om de weinige distortion (ik heb het hier over kicks, geen bass, reverse bass, enz.)
het bass geluid erachter was vaak een reverb van de kick of reverse bass (wel dan niet met distortion)

Overigens heb jij het waarschijnlijk over een track als Donkey Rollers - Motherf*ck. Grosso modo uit die tijd heeft echter een andere kick/bass.

maargoed, over gevoel wat het bij jou oproept valt niet te twisten en ik luister pas vanaf 1999......

nja iedereen heeft zijn eigen gevoel over bepaalde zaken, dat heb je nou eenmaal. (gelukkig maar trouwens)
 
@ Sytam: Thanks dude, ik ben ermee aan de slag gegaan want hij is idd wel een beetje te rauw voor een hardstyle kick maar aan de andere kant vind ik t wel weer wat hebben :P Eigen stijl right? :P

@ Aftersho-Q: Dank je! :D Ben ermee aan t pielen :P Was jij trouwens niet degene die in de top 10 van de Sloop die Speakers contest was? Ik heb nog op je gestemd! Whatever happened to that? Gewonnen?

@ JRD: Kickass shit! :D

Ik weet niet waarom, maar ik vind dat die synth misschien nog iets te "clean" is... kwestie van smaak I guess :D How de fak krijg jullie trouwens zo'n lekkere Reputation Game-achtige dreun erin? Die kick is geweldig! :D
 
@druiloor: ik zou inderdaad niet willen leven in een land waar alle mensen dezelfde smaak en mening hebben. Dat zou een saaie boel zijn ;)

@Shyne: helemaal met je eens, de kick is heerlijk. Maar toch vind ik 'm te hardcore-achtig :P

@JRD: heerlijke kick en dito synth. Synth mag nog wel iets meer gelayerd en ge-eqed worden. Klinkt nog iets te slapjes (lees:dun). Hier zeker een project van maken!
 
@ Aftersho-Q: Dank je! :D Ben ermee aan t pielen :P Was jij trouwens niet degene die in de top 10 van de Sloop die Speakers contest was? Ik heb nog op je gestemd! Whatever happened to that? Gewonnen?

Top 5.*D:P
Nee niet gewonnen haha was al blij dat ik er bij was.;)
 
jrd,
lekkere kick zeg.. goed bezig:P

hier wat van mij.. althans een kick van mij, de melo is niet van mij.
tis nog niet afgemixt..
 

Attachments

  • andro.mp3
    1 MB · Bekeken: 38
jrd, vond je eerste kick ook beter :P
deze ook zeker niet slecht!
mss kunnen jullie een beetje feeback geven op dit materiaal:P
op de kick wel te verstaan
 

Attachments

  • beats.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 35
jezus zatjans, haal aub die crash van je kicks af..

djbaas lekkere kick
 
Back
Top