Varierende Hardstyle Bassdrum

@Dime, je punch is niet echt aanwezig naar mijn idee. Het mist een krachtig begin.
De bass in de bassline is ook zeer minimaal aanwezig. Probeer eens dezelfde bassline nog een keer naar beneden te transponeren dan word hij wel wat voller denk ik.

Ik heb trouwens ook iets gemaakt, ik heb 2 versies gemaakt. De melodie is van The Machine - Green Green Forest Melody.
Welke is beter, en misschien ook wat tips?

Alvast bedankt, :)
 

Attachments

  • lead zeta.mp3
    501,6 KB · Bekeken: 50
  • lead zeta 2.mp3
    501,6 KB · Bekeken: 47
Dime73 je kick heeft geen laag.

RvH niet slecht, wel een aparte kick bassline trouwens, je punch klinkt mij erg bekend in de oren.

JRD zeker dikke shizzle, goeie kick maar het begint allemaal op elkaar te lijken !

Hier ook nog een probeersel van mij, geen poespas alleen kick :D
 

Attachments

  • kickbass.mp3
    516,3 KB · Bekeken: 41
Homeboy ik mis de punch.

Hier een stukje rammen van moi :okdan:
 

Attachments

  • dnx_kickz.mp3
    277 KB · Bekeken: 50
mis je punch, moet je hem wat harder zetten :D haha zal er ff naar kijken joh maar het valt wel mee volgens mij.

lekkere kick, daarin tegen vind ik jouw punch iets te aanwezig maar dat kan een kwestie van smaak zijn ?!
 
@homeboy ik vind mijn kick tog juist weer niet op die van iedereen lijken :P

Hij bedoelt jou kicks volgens mij. Dat die op elkaar lijken.:D
 
@RvH, ik vind je kick iets teveel geboost rond de 100~200hz, waardoor je kick dof gaat klinken. Verder prima!

@Homeboy, met je kick is weinig mis, ik denk dat je de kick door het geluid van de punch lastig aansluitend krijgt onder een main lead, intro zou nog wel kunnen.

@deniax, klinkt goed! Wel je punch ietsje zachter zetten denk ik, als je de volume bij je snippet opendraait, begint de rest in je oren te vervagen en hoor je de tok nog wel (overdreven uitgedrukt, maar ik probeer duidelijk te maken wat ik hoor... )

Hier een nr van mij en Outsider, graag feedback op de kicks (feedback mag trouwens overal op):

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=128773
 
@JRD kan zijn, ik vind hem gewoon beetje random. maar wel lekker daar niet van, lekker werk :) trouwens, jij mag ook best eens feedback geven hoor is niks mis mee !

@Aftersho-Q Dat bedoel ik niet, het is gewoon zo'n bekende kick weet je wel, je hoort ze gewoon te veel (of ben ik nou de enige die dat vindt)

@Purno De kick is ook bedoeld voor de intro, moet er nog ff een screetch of leipe vocal bij maken :D Ik geef straks ff feedback op jouw stukje, ga ff bakje koffie drinken :koffie:
 
@Aftersho-Q Dat bedoel ik niet, het is gewoon zo'n bekende kick weet je wel, je hoort ze gewoon te veel (of ben ik nou de enige die dat vindt)

Nee hoor , mensen genoeg die dat ook vinden.:)
 
@JRD lekker boeie, je kat toch op z'n minst zeggen of je het wat vindt of niet ?! nu lijkt het alsof je alleen maar aan komt zetten met "kick" reactie graag, bedankt en doei maar weer.. beetje jammer want iedereen hier probeert tenminste feedback te geven, het is tenslotte geven en nemen (kan niet vaak genoeg gezegd worden of wel ?)

@Aftersho-Q :D
 
@JRD lekker boeie, je kat toch op z'n minst zeggen of je het wat vindt of niet ?! nu lijkt het alsof je alleen maar aan komt zetten met "kick" reactie graag, bedankt en doei maar weer.. beetje jammer want iedereen hier probeert tenminste feedback te geven, het is tenslotte geven en nemen (kan niet vaak genoeg gezegd worden of wel ?)
:P

Hij heeft wel gelijk.;)

@djBAAS: Het lijkt wel of er veel reverb opstaat. Je kickbass staat nogal op de achtergrond. ;)
 
Hallo allemaal...

Heb zopas dit forum ontdekt, en ik zie dat hier toch een pak goeie hardstyle kicks worden geplaatst! Zitten enkele pro's tussen :okdan:

Ik heb de voorbije 2 dagen al de pagina's doorgelezen, en nu zelf eens geprobeerd. Na een uurtje kwam ik op dit uit. (zie bijlage)

Ik ben al blij dat ik dit al bereikt heb, maar ben echter nog niet tevreden.
Commentaar, en zeker opbouwende kritiek is dus zeer welkom!

Grtz

Bekijk bijlage Fear Of Darkness.mp3
 
@JRD lekker boeie, je kat toch op z'n minst zeggen of je het wat vindt of niet ?! nu lijkt het alsof je alleen maar aan komt zetten met "kick" reactie graag, bedankt en doei maar weer.. beetje jammer want iedereen hier probeert tenminste feedback te geven, het is tenslotte geven en nemen (kan niet vaak genoeg gezegd worden of wel ?)

:doei:
 
Vooruit ik ga wel even paar feeds geven

@Bassfighterz je kick moet sowiezo harde en ik hoor dat de decay van de kick wat te kort is maak dat eerst is :D

@deniax vind je kick goed :D

@Homeboy ik vind het zelf nog niet echt mooi omdat er een beetje een rare RRRR inzit beetje blik achtig maybe een sublayer en veel effecten zoals Camelphat ofzo kan wat doen maja Tweak nog maar even door



GOEDZO jonges XD hahahahah


Grtzz
 
Vooruit ik ga wel even paar feeds geven

:okdan:

Heb hier ook nog eens wat.:D Is niks om een track van te maken maar vond het wel lachen.:P Dat geluidje is gwn een kick met een heleboel effecten over.:)
 

Attachments

  • Kick&Fx.mp3
    311 KB · Bekeken: 54
Back
Top