Wat zou een professionele (house) DJ per uur verdienen?

Wat zou een professionele (house) DJ per uur verdienen?

  • tussen de F 250,- en F 350

    Stemmen: 4 11,4%
  • tussen de F 350,- en F 450

    Stemmen: 2 5,7%
  • tussen de F 450,- en F 550

    Stemmen: 1 2,9%
  • tussen de F 550,- en F 650

    Stemmen: 2 5,7%
  • Nog veel hoger denk ik

    Stemmen: 26 74,3%

  • Totaal aantal stemmers
    35
Cox

Cox

Carl Cox schijnt zo ongeveer de duurste DJ te zijn.. en of ie dat waard is.. ja.. als je er een fabriekshal met mensen op af ziet komen.. die het niet uitmaakt of ze nou 20, 50 of misschien nog wel meer Euro moeten betalen... dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Wij zijn dan wel geen DJ's.. maar als ze ons zouden vragen voor "I Love Techno" (om maar een zijstraat te noemen).. dan gaan wij ook niet voor een paar honderd piek staan spelen.
 
Real prices

Real prices

Hier komen ze dan:

Tiesto = € 9500 per 2 uur
Marco V = € 2500 per uur
Jean = € 2500 per uur
Klubbheads = € 2500 per uur
Jurgen = € 1500 per uur
Rank #1 = € 1750 per 2 uur

Speady = € 150 per 5 uur (hehe)

Optredens zijn pas lache

Milc inc. = € 5000 per schijt optreden
Sylver = € 4000 per frot optreden
 
nog wat meer prijzen:

Moodymann> $2500
Ron Trent > $2000
Kenny Dope solo > $5000
King Britt >$ 1500

en dat is dan voor hele avonden...niet 1 uurtje....maar dit zijn DJ's die eager zijn om te draaien omdat ze het leuk vinden om te doen en ook om te reizen..

Olaf
 
Re: Real prices

Re: Real prices

Orgineel geplaatst door speady
Hier komen ze dan:

Tiesto = € 9500 per 2 uur
Marco V = € 2500 per uur
Jean = € 2500 per uur
Klubbheads = € 2500 per uur
Jurgen = € 1500 per uur
Rank #1 = € 1750 per 2 uur

Speady = € 150 per 5 uur (hehe)

Optredens zijn pas lache

Milc inc. = € 5000 per schijt optreden
Sylver = € 4000 per frot optreden

Lady Aida = € 363 per uur :)

Is DJ triesto dan niet een klein beetje buiten verhouding....
Bah, commerciele troep is het gewoon!
 
Jezus wat een bedragen !

Volgens mij zijn de prijzen de laatste tijd flink omhoog gegaan.
Een paar jaar geleden bouwde ik MTC feestjes en daar kreeg een Dimitri fl 3000,- pieken voor twee uurtjes spinnen.


groeten

BasicSys
 
kosten voor entree zijn ook mee omhoog-gegaan.....t wordt allemaal wel vrij prijzig tegenwoordig..

Olaf
 
Dat is voor die peuters toch niet meer op te brengen.
Moet je daarvoor en een krantenwijk en elke avond vakkenvullen om één avondje te gaan stappen in de week.

En dan komt er ook nog eens bij dat je dan 3€ of meer voor een biertje mag betalen.

Maar ja, die peuters met rondgierende hormonen en andere puberale kwalen willen gewoon naar dit soort evenementen en daar word flink op ingecashed.
 
Ik wil niet veel zeggen maar ik heb als DJ, nu al 6 jaar dj'en erop zitten, en het hoogste wat ik ooit heb verdient in die 6 jaar was 700 gulden voor een set van 3 uur. Maar meestal is het zo dat ik er maar 100 tot 150 euro per feestje aan over, en soms zelfs minder. Maar ja dat is dan ook met Drum & Bass muziek. Op Impulz Outdoor 2001 heb ik 350 gulden verdient. En dat is weinig ten opzichte van de andere dj's die er draaiden. Maar om eerlijk te zijn ben ik al blij als ik ergens kan draaien, en gaat het me echt niet om het geld. Plus afhankelijk van de muziek die je draait word je betaald (ook al trek je meer bezoekers).
 
En om even een idee te geven:

Ik koop gemiddeld 10 platen per maand, dat is dus: 100 euro per maand.
Als ik mazzel heb, draai ik 1 keer per maand voor 150 euro ergens. Daarnaast betaal ik
elk jaar 75 euro voor de webhosting van mijn site. En dan komt er nog de cd-r's bij die ik verstuur, en na bel..............

Dus om eerlijk te zijn denk ik dat er echt iets aan de mentaliteit van programmeurs moet veranderen, want 2000 euro voor een uurtje met die pimp van een dj jean.....gaat echt helemaal nergens over, om nog maar niet over tiesto te beginnen..........bah wat word ik misselijk van dit soort bedragen zeg..........de meeste platen krijgen ze gratis.......dus het is makkelijk geld voor een beetje mixen.
 
De reden waarom sommige mensen zoveel geld krijgen is omdat ze puur op
naamsbekendheid al een x aantal mensen naar de feesten toetrekken.
Of dit terechte bedragen zijn is een tweede, maar zolang je "hot" bent (voor
zover hot op die manier hot is) willen de organisatoren wel schuiven.
Het zijn leuke bedragen, maar velen vergeten hoe dat ook al weer onstond.
Blijf trouw aan je muziek, doe je ding en stay modest. Dan ga je een eind mee.
 
Back
Top