Jx-3p op MP

Origineel geplaatst door R-ond
die gast doet schijnbaar ook graag wat sounddesign met zijn mond. :okdan:

die blije baardmanserik...bedoelje?
:z [/B][/QUOTE]

oui, l'homme avec la barbe ruige.
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
ik snap wel wat er leuk is aan die bak }:|
maar je ziet m redelijk vaak te koop

Maar wat is dan de gemiddelde NL prijs inc zo'n progger ?

die progger gaat namelijk op ebay voor 250 dollar en de synth zelf voor 60 dollar ..
 
Origineel geplaatst door MadR
Maar wat is dan de gemiddelde NL prijs inc zo'n progger ?

die progger gaat namelijk op ebay voor 250 dollar en de synth zelf voor 60 dollar ..
maat van me heeft weleens een jx3p met pg200 voor 125 op de kop getikt
kwestie van geluk he!
 
...op het main board zie je iedere voice best duidelijk zitten... met 'n potje voor de resonance en de tune... als ik die nou los maak en extern maak......... lekker per voice detunen!!!

Wor vervogd.

Voor die dude uut Arhnem... misschien langs brengen. Proberen te maken.
 
Origineel geplaatst door minoelec
...op het main board zie je iedere voice best duidelijk zitten... met 'n potje voor de resonance en de tune... als ik die nou los maak en extern maak......... lekker per voice detunen!!!

Vele modificaties op de JX3p zijn mogelijk. Kijk hier maar eens.
Check ook even de Wiki over de JX3p, inlog en pasw: jx3p

:mega:
 
...op het main board zie je iedere voice best duidelijk zitten... met 'n potje voor de resonance en de tune... als ik die nou los maak en extern maak......... lekker per voice detunen!!!

De JX-3P kan niet per stem gedetuned worden. Het zijn DCO's... de frequentie wordt digitaal geregeld.

De 'Tune' die jij bedoeld is de 'VCF Tune', daarmee calibreer je het kantelpunt van de VCF, zodat je de frequentie van de zelfoscillatie bij iedere voice gelijk kan laten klinken. Met de 'Resonance' stel je de maximale resonantie in.

Er zitten geen potmeters in de JX-3P die je extra functionaliteit bovenop de frontpaneel edit of PG200 geven. Extern maken heeft dus niet zoveel zin.
 
maar het gaat toch anders klinkken als je er aan draait?
 
De 'VCF Tune' zal niets verschillen met hetgene dat je al op het frontpaneel of PG200 kunt... namelijk de Cutoff frequentie van het filter instellen. Alleen kun je hier het kantelpunt per voice calibreren.

De Resonantie instelling zal iets meer resonantie geven... dit is ook een 'mod' die op de site van Florian Anwander staat. Hou er wel rekening mee dat fabriekspresets een beetje raar kunnen gaan klinken... omdat er dan teveel resonantie staat ingesteld.
 
dit is mooi trouwens op die wiki dinges..

You may call me on the phone:
++49-089-62400900

This line runs to an answering machine. Please feel free to talk to the machine. I will call you back if you leave me your name and number.
 
nog een jx-3p beginnersvraag:)
ik wil z'n sequencer syncen aan m'n midi setup, maar blijkbaarwerkt de interne sequencer niet als de schakelaar op midi staat,
dus ik dacht, ik stuur een click track uit m'n drumcomputer naar de trigger ingang, maar dit werkt ook niet.
zijn er jx3p bezitters die de interne sequencer mee laten lopen met hun midi machines ? hoe doe je dat ?*D

voor de rest is het:luv: op het eerste gezicht ! ding klinkt gewoon goed ! makkelijk te editten met die slider,
de random lfo is ook echt grappig, of noise als lfo...toch wel bruikbaar, lekker rafelig
op een of andere manier krijg ik er alleen niet echt lekkere basjes uit, zal wel aan mij liggen, maakt ook
niet uit, bassen zat

van mij krijgt ie een 8, als we zo gaan beginnen... geluid, bediening, robuustheid, looks... allemaal dikke +
 
Ben toch blij met die van mij... 160 euri voor JX3P en PGM200!
En hij ziet er nu weer als nieuw uit...
 
Origineel geplaatst door Yoonchi
Hier nog een demo op You Tube, een iets betere demo, vind ik persoonlijk, :D


Doe mij deze poolse oostblok versie dan maar :D

tis nog steeds niet mijn cupe of tea maar voor weinig hebbie wel een geinige synth... ja toch, niet dan?
 
Deze topic zou eigenlijk 'ode aan de JX-3P' moeten gaan heten... naast het bestaande 'ode aan de Juno-60' :)

Hierbij voor de liefhebbers van retro-electronica: JX-3P inside-fotos...

Klik hier voor de high-res versie van foto 1...

JX3P-Inside1_Thumb.jpg


Klik hier voor de high-res versie van foto 2...

JX3P-Inside2_Thumb.jpg


Het innerlijk lijkt veel op die van de Juno serie.

Foto 1 toont de analoge sectie... verdeeld in 6 stemmen. Per stem bevindt zich onderin de waveshaper (integrator), zaagtand/blokgolf selectie en DCO Sync. In het midden vinden we het allombekende IR3109 filter IC van Roland (dezelfde als in de Juno-6/60 en Jupiter serie). Bovenin is de VCA opgebouwd met een transistor en een opamp.

Foto 2 toont voornamelijk het besturingsgedeelte. Linksbovenin bevindt zich de Noise Generator. Daaronder een verzameling S&H's die de analoge spanning vasthouden (afkomstig van de DAC, net er naast) en distributeren naar de analoge circuits die op foto 1 te zien waren. In het midden vinden we de masteroscillatoren, opgebouwd rondom 2 regelbare spoelen. Onderin bevinden zich de bekende 8253 timer IC's die als DCO's functioneren. Aan de rechterkant bevindt zich het RAM IC met de sequencer en userpatches, de ROM met firmware en de CPU.

De BBD chorus (MN3009) bevindt zich op de printplaat van het frontpaneel... en ik had even geen zin om het frontpaneel los te maken voor alleen maar een foto (heel gedoe ;) ).
 
Erg jammer dat je dat hier post. Levert weer nodeloos veel overbodige postjes op terwijl het tot nu toe een hele leuke draad was. Dat bepaalde "mensen" hiertoe in staat zijn weten we allang.
Not amused :(
 
Ode aan de JX3P

Ode aan de JX3P

Ikke ook mee eens!!!!!

Goeie topic dit ;-D
 
Back
Top