SynthWiki

Origineel geplaatst door Poly-Peter
Ziet er geinig uit. Wel opmerking / vraag: wat voegt dit toe aan vintagesynth of synthforum? Daar is eigenlijk ook alles al te vinden. Da's natuurlijk Engelstalig (vintagsynth) maar waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Lijkt mij eenvoudig te beantwoorden. Synthwiki is een veel omgeving met veel meer structuur. Het forum zelf is veel meer een gespreksplatform. Vintagesynth is zowel qua inhoud als participatiemogelijkheden verouderd.

Het forum heeft al een bijzonder actieve gebruikersgroep die, zoals het zich laat aanzien, ook wel actief aan de slag gaat met de synthwiki. Daarbij zullen de meesten het Nederlands meer machtig zijn dan Engels.

My 2 cnts ;)
 
Het is ook nog is zo dat vintagesynths vaak nogal een kleine omschrijving van synths heeft. Zeker als het om wat mindergebruikelijke synths gaat. Neem bijvoorbeeld een Siel Cruise of een Crumar Stratus. Het leuke van zo'n synthwiki is dat je er zelf stukken kan toevoegen. Ik zelf heb bijvoorbeeld de eerder genoemde synths staan en denk dat ik daar maar is een artikel over gaat schrijven. Het enige wat mij tegenhoud nog even is mijn dislectie(als je het zo schrijft :) ) vindt nammelijk dat artikelen in correct nederlands moeten, maar daar is eerder in deze treat al genoeg overgezecht.

met de behoorlijk actieve synthforum groep denk ik dat we echt een ontzetten goed naslagwerk kunnen maken.
 
elk artikel heeft een discussiepagina
je kunt daar ook informatie in kwijt als je niet zeker weet of het in het artikel past of helemaal juist is
 
Goed idee hoor :okdan:

En ik zeg fok de dikke van dale!
semitonen semitonen !!
 
Origineel geplaatst door PietjePieter
mijn dyslexie(zo schrijf je het :D )

Niet druk om maken: corrigeren van spelfoutjes is relatief weinig werk. Wat wel een hoop meer werk is is het goed indelen in paragrafen en hoofdstukjes en zo, en als je dat goed doet doet elke bijdrage alleen maar prima :).

Overigens, om de semitone/halftoon-kwestie op te lossen - daarvoor zijn redirects uitgevonden. Dit omdat op het forum wel vaak semitone gebezigd wordt; de kans dat men dan gaat zoeken op "semitone" is nogal groot, en als er een artikel is dat het woord bevat wordt alles ook weer toegankelijker :).
 
Hum zal volgende week is effe kijken of ik een net artikel in elkaar kan zetten:) Lijk me erg leuk eigenlijk.
Ben helaas van de week druk met daatwerkelijk muziek maken, opnamens enzo. Moet ook gebeuren he anders kan ik het aanschaffen van gear niet meer verantwoorden tegenover mezelf :D.
 
Als het gaat om artikeltjes over theorie achter analoge synths, dan heb ik een klein beetje ervaring.. Die wil ik best ter beschikking stellen als daar behoefte aan is.
 
Mmmm, ik voegde wat feitjes toe aan de d20 pagina en toen ik op save drukte bleek dat ik de hele layout had verkloot (terwijl ik dus niets had weggehaald).
Ik weet niet waar ik dat moet melden.
Hoe dan ook, excuses en wellicht kan een wiki opperhoofd een en ander corrigeren.
En dan hoor ik ook graag hoe dat te voorkomen want ik was eigenlijk nog niet klaar.
 
Origineel geplaatst door chilistein
Mmmm, ik voegde wat feitjes toe aan de d20 pagina en toen ik op save drukte bleek dat ik de hele layout had verkloot (terwijl ik dus niets had weggehaald).
Ik weet niet waar ik dat moet melden.
Hoe dan ook, excuses en wellicht kan een wiki opperhoofd een en ander corrigeren.
En dan hoor ik ook graag hoe dat te voorkomen want ik was eigenlijk nog niet klaar.
Je had een paar foutjes gemaakt met de | en [[ ]] tekens. Is opgelost :).

Zoiets kun je de volgende keer het beste melden op de discussiepagina van het artikel.
 
Ok dat zal ik doen, het zag er alleen wat stilletjes uit daar op het discussieforum.

En wat betreft die {( etc. tekens, moet je die gewoon laten staan, of moet je die ook toevoegen of verplaatsen ?
 
Origineel geplaatst door chilistein
Ok dat zal ik doen, het zag er alleen wat stilletjes uit daar op het discussieforum.

En wat betreft die {( etc. tekens, moet je die gewoon laten staan, of moet je die ook toevoegen of verplaatsen ?
Ja die kun je gewoon laten staan.
De accolades betekenen het begin van een sjabloon
Vierkante haken zijn links.

zie ook:
http://synthwiki.nl/index.php/Synthforum:Tekstopmaak#Opmaak_en_links
 
Voordat je opslaat : eerst even preview gebruiken :). Het zwikkie overhoop gooien zit in een klein hoekje, bijvoorbeeld iets als dit:

Code:
'''dit is vetgedrukt'' en dit eigenlijk niet meer

- omdat ''' ook weer "afgesloten" moet worden maar dit niet gebeurt wordt de hele tekst opeens omvergegooid. Bij {{ is het zo mogelijk nog erger, omdat dit een template is met nog ingewikkeldere code.

Zorg er desnoods voor dat je eerst de broodtekst er neer zet - template toevoegen achteraf is makkelijker dan een hele lap doorspitten om te kijken waar er tags fout zijn afgesloten :).

Wat melden betreft: of zelf even op proberen te lossen, of gewoon laten staan en het iemand anders laten doen (maar natuurlijk niet te vaak ;) ).
 
Thanks mensen,
En voor de goede orde: dit is een top idee.
Ik weet niet of ik voldoende tijd heb maar ik draag graag mijn steentje bij.
Ik ben ook zeer benieuwd welke stijl/synthlingo/layouts zich gaan ontwikkelen.
 
GENIAAL!!!


naar zo iets zat ik al langer te zoeken.

Want dit is ideaal voor beginners en handig voor gevordenen, want als beginner is het best moeilijk om een synth uit te zoeken en wat ze eigelijk allemaal kunnen dus dit is heel handig.

eventueel een leuk iets om erbij te doen, demo geluiden.
 
opgelet volledig offtopic anger:

ZEVER over taalkwesties STOPPEN EN OPHOUDEN! HEEFT NIKS met inhoud te maken.

Taalverbeteraars aller landen doe de anderen een plezier en shut the FOK (noteer foute spelling en verbastering) OP. heb je een leuk artikel tof. jullie hebben de natuurlijke evolutie van dit prachtinitiatief een halt toegeroepen door jullie gezeik. Bravo weerom een punt gescoord voor de verzuringsmeter van het oranje team.

Dit is misschien niet contructief, maar wat jullie in deze post over een geweldig initiatief hebben heengebraakt is dat des te minder.

Veel plezier met de volgende hopelijk eerste correcte versie van het groene boekje!
 
Schitterend initiatief!
Ik hoop dat het lukt om alles ingevuld te krijgen. Zelf heb ik veel te weinig kennis om iets te schrijven maar ik weet wel zeker dat hier volk genoeg rondloopt dat dat wel kan.
Succes!
:okdan:
 
Back
Top