SynthWiki

Nou, net geprobeerd me aan te melden, maar als ik op de link klik in de email
die ik krijg, volgt deze boodschap:
Invalid confirmation code. The code may have expired.

Expired? Na 10 seconden? :confused:
 
Super initiatief !

Hoe krijg je er je eigen foto's op?
 
plus 3 paragrafen slechte tekst over een synthesizer

Het moet nog blijken of het hier beter gaat worden. Ik lees nu al "gesynct", "semitonen", en ander tenenkrommend Nederlands... Da's niet zo erg op het SF, maar staat erg slordig in een naslagwerk.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door etaoin
Het moet nog blijken of het hier beter gaat worden. Ik lees nu al "gesynct", "semitonen", en ander tenenkrommend Nederlands... Da's niet zo erg op het SF, maar staat erg slordig in een naslagwerk.

klopt mijn Nederlands is ook niet 100% , daarom ben ik niet van plan
om een bijdrage te leveren.:doei:
 
Origineel geplaatst door etaoin
Het moet nog blijken of het hier beter gaat worden. Ik lees nu al "gesynct", "semitonen", en ander tenenkrommend Nederlands... Da's niet zo erg op het SF, maar staat erg slordig in een naslagwerk.

ja iedereen weet toch dat het gesyncdt is met DT ;)

8o)

-C-
 
Origineel geplaatst door etaoin
Gesynchroniseerd.



Dat woord bestaat helemaal niet. Halve tonen heten ze in het Nederlands.


frequenties omzetten in octaven (verdubbelingen van de frequentie) en onderdelen daarvan (12 semitonen = 1 octaaf). De semitoonschaal is logaritmisch: semitonen en de bijbehorende hertz-getallen zijn aan elkaar gerelateerd volgens de functie st = 39,86 x log(Hz/basisfrequentie); de basisfrequentie wordt

bron Leidse letterenfaculteit :D
 
bron Leidse letterenfaculteit

Da's lekker citaten naar je hand zetten zeg ;)
De bron is helemaal niet de Faculteit Letteren (als dat al iets zou zeggen), maar de tekst is de online versie van een boek uitgegeven door uitgeverij Coutinho. Het staat bij de faculteit online in het kader van het vak Fonetiek, waarschijnlijk omdat het niet meer verkrijgbaar is.

"Semitonen" is een anglicisme waar een goed Nederlands alternatief voor is. Zowel Van Dale als het Groene Boekje kennen het woord niet. Aangezien het gebruik niet nieuw is, betekent het niet opnemen door Van Dale dat het nog steeds geen gangbare term is, wat weer suggereert dat de meerderheid de Nederlandse term gebruikt.

Sowieso zou ik correct Nederlands toch eerder controleren met een woordenboek dan met Google. Het taalgebruik op het internet is doorgaans ronduit slecht.

En ja, "sowieso" is een germanisme, maar wel een officiële ;)
 
Maar goed, het ging niet alleen om de "semitonen". Het viel me gewoon op dat het taalgebruik rommelig was en hier en daar (te) letterlijk vertaald uit het Engels. Dat kan uiteraard beter worden in de toekomst en dat zal het ook wel als ervaren "Wiki-mannen" het in de gaten houden.
 
Bijdragen aan een Wiki is voor mij nieuw, maar voor zover ik het heb doorgelezen,
erg moeilijk lijkt het me niet.
Alleen liep mijn eerste bijdrage gelijk vast.

Ik probeerde een aantal nog niet genoemde merken toe te voegen aan de lijst met
fabrikanten, maar in de edit pagina kreeg ik die helemaal niet te zien. Alleen de tekst
in het bovenste blokje "overzicht van fabrikanten" staat ter beschikking om the wijzigen,
maar tot de lijst zelf krijg ik geen toegang. Doe ik iets verkeerd of hebben alleen de
admins toegang tot de inhoudsopgaven? :confused:
 
Ik stel voor dat Etaoin Craz gaat helpen met het geabalinieerde in den taal8o)
 
dus waarom dan eventueel Ge-Synced niet zou mogen is me dan een raadsel.

Zelfs als je de Engelse term zou importeren zou het "gesynct" moeten zijn. "synced" is al een voltooide tijd, dus "gesynced" is dubbelop. Maar ik zie niet helemaal waarom het per se afgekort moet worden. Gesynchroniseerd is een prima Nederlands woord. Misschien teveel lettergrepen voor de huidige SMS-generatie? :D
 
Origineel geplaatst door senso
Bijdragen aan een Wiki is voor mij nieuw, maar voor zover ik het heb doorgelezen,
erg moeilijk lijkt het me niet.
Alleen liep mijn eerste bijdrage gelijk vast.

Ik probeerde een aantal nog niet genoemde merken toe te voegen aan de lijst met
fabrikanten, maar in de edit pagina kreeg ik die helemaal niet te zien. Alleen de tekst
in het bovenste blokje "overzicht van fabrikanten" staat ter beschikking om the wijzigen,
maar tot de lijst zelf krijg ik geen toegang. Doe ik iets verkeerd of hebben alleen de
admins toegang tot de inhoudsopgaven? :confused:
De lijst met fabrikanten is een Categorie. Als je een fabrikant aan de lijst wilt toevoegen, moet je een nieuw artikel aanmaken met als titel de naam van de fabrikant. In de brontekst van dit artikel plaats de de volgende code: [[Categorie:Fabrikanten]]. Het artikel is nu bij de Categorie ingedeeld, en zal in de lijst van fabrikanten verschijnen :).
Zie ook: http://synthwiki.nl/index.php/Synthforum:Artikel_schrijven_of_wijzigen
 
Back
Top