[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

Die 100M is best een mooi setje met de basic D set (op zich al best leuk) en daarbij nog een extra kast met een paar van de meest gewilde modules (oa. de sequencer).
Pak daarbij een polyphonic 185 keyboard (met de JP4 arpeggiator) en je weet dat het niet goedkoop gaat worden... maar dit is een stevige prijs (al kijk ik nergens meer van op tegenwoordig).

Ik vind het evengoed nog steeds een boel geld, daar heb je ook makkelijk een JP8 voor (maar dat modulairt zo lastig... :D).

Punt van de 100M is dat de vintage waarde inmiddels de 'modulaire waarde' ontstijgt; voor hetzelfde geld heb je iets bijzonder moois modulairs van een ander topmerk, zeker als je naar de wat bijzondere modules kijkt (sequencer, phaser etc. gaat nergens meer over...).
Maar op zich is 100M bijzonder fijn spul, erg hoge kwaliteit in een supergoed doordacht en redelijk compact formaat.
 
Vergeleken met de prijzen die ik voor ander spul zie, vind ik die 100M héél veel synth voor 4800€. Blijft een bom geld natuurlijk, maar nogmaals in vergelijking met ander vintage spul valt het erg goed mee voor wat je krijgt.

Die system 100 lijkt me dan weer een beetje hoog geprijsd. Het is wel zeldzaam spul natuurlijk, maar goed.
 
Deze set heb ik omgerekend voor € 900,- verkocht zonder sequencer in echte nieuwstaat, jaartje of
10 geleden =(

ik was blij dat ik mijn set 101+102 voor 550 gulden kon verkopen "damals"
sys100m zijn mooi klinkende kwalitatief hoogwaardige synthmodules , en deze set is relatief niet erg duur vergeleken met bv de huidige prijzen voor arp2600's ems synthi's etc.
ook zitten er meerdere modules in 1 module , als je alles bij elkaar optelt, ( mixertjes, lfo's etc etc), kom je helemaal niet zo duur uit. en ze zijn degelijk gebouwd.
verder is het een kwestie van smaak
 
Er komen raare tijden aan,en de Elite zullen met hun spullen blijven zitten
 
Ik hoop dat je een theremin bezit, zodat je een stemmig muziekje onder die onheilstijding kon zetten...

FYI: we hebben net de zwaarste crisis sinds WO2 gehad, en desondanks zijn de afgelopen 2 jaar de verkoopprijzen van synths alleen maar gestegen.

Wat wél zo is, is dat sommigen doordraven en zich uit de markt prijzen. Dat wil echter niet zeggen dat de prijzen dalen.
 
totaal mee akkoord,het is idd merkbaar dat er naar een bepaalde doelgroep word gewezen door die hoge bedragen (we spreken hier niet van prijzen van iets),ik ben niet zeker of deze strategie gaat blijven werken.
 
Jezelf boven de markt prijzen werkt nooit. Als je nu een MS20 aanbiedt voor 1750€, blijf je ermee zitten. Dat wil echter niet zeggen dat ze over 2 jaar plots van een huidige marktwaarde van pakweg 1100€ gaan dalen naar 700€.

Het kan natuurlijk altijd hoor, maar ik zie het niet meteen gebeuren. In de crisis zijn de prijzen niet gedaald, dus nadien lijkt het mij ook niet ineen te gaan zakken. De interesse in die dingen blijft, ze worden alleen maar zeldzamer op de markt (bijna alles is onderhand van zolder gehaald, en veel staat bij liefhebbers die ze niet meteen weer tekoop zetten. Het aanbod zal dus waarschijnlijk niet meer stijgen). En het is ondertussen ook interessanter om ze te hebben, omdat er een infrastructuur rond ontstaan is. Ik doel dan op MIDI kits, courant aangeboden spare parts, hersteldiensten zoals de Juno chips en synthdokters...

Oude elektrische gitaren worden er ook niet goedkoper op.
 
toch flink geld 8000+$,
maar wel een mooi setje
 
o bids
 
Back
Top