Akai SCSI ellende

ruudvee

Ouwe rot
Lid sinds
30 april 2006
Berichten
756
Locatie
Alkmaar
Ik probeer mijn s3000xl via scsi met mijn pc te verbinden.
Lukt natuurlijk totaal niet. 8o)

Moet ik in de Adaptec tool (CTRL a) met het scannen van de SCSI bus de Akai zien, want daar krijg ik time outs op ?

Adaptec staat op id 0
Akai op id 6
Harddisk in de Akai op id 5

De Harddisk zit dus IN de sampler.
 
millenium

millenium

Je zou forumlid WarmeBakker kunnen pb'en die heeft t progje geloof ik wel (correct me if i'm wrong!)

gr F
 
Re: millenium

Re: millenium

Origineel geplaatst door Freezz
Je zou forumlid WarmeBakker kunnen pb'en die heeft t progje geloof ik wel (correct me if i'm wrong!)

gr F

Ga ik aan hem vragen.

Maar nog wat anders.
De Akai geef op het display aan dat de sampler id 6 heeft en de HD id 5
Kijk ik in het menu van de adaptec kaart staat de HD op 6 !
Geen wonder dat de scsi naar pc verbinding niet werkt totdat ik de akai op een ander id zet.
Dat is lastig omdat ik nu bij elke reboot de sampler zijn scsi settings moet gaan aanpassen.
Booten vanaf flop vind ik geen optie want dit moet toch goed te krijgen zijn ?
 
Wil ook eens spelen met Millennium, maar ik krijg geen reactie van de maker.

Ik weet niet via welke site je het geprobeerd hebt, want er staat ergens een site met een adres waar inderdaad niet meer op gereageerd wordt.

Millennium is overgenomen door Chickensys, en is bij hen te koop: http://www.chickensys.com/products/sw_iteminfo.php?sw_name=Millennium

Ondanks dat sommigen het de hemel inprijzen over MESA was ik er zelf niet heel erg gelukkig mee. Sommige parameters werkten niet goed op mijn S2000 en Millennium kan de harddisk niet aanspreken (i.t.t. MESA) dus dingen laden van of wegschrijven naar de HD van de sampler moest op de sampler zelf, of alsnog in MESA.

Dat is lastig omdat ik nu bij elke reboot de sampler zijn scsi settings moet gaan aanpassen.
Booten vanaf flop vind ik geen optie want dit moet toch goed te krijgen zijn ?

Het kan wel, ik had op mijn S2000 (en da's een uitgeklede S3000XL) ook op een andere ID. Moet alleen even heel hard nadenken hoe dat ook alweer ging...

[edit] volgens mij schrijft hij die ID mee als je het OS naar de disk schrijft. Dus OS naar het eerste volume van partitie A en dan kan hij daar vanzelf van booten en krijgt hij de juiste scsi ID. Maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.
 
Jammer dat er geen demo van Millennium online staat om te proberen.
Dan laat ik dat maar varen en ga door met Mesa.

Het SCSI probleem heb ik net opgelost.
Ik had een verkeerde pinout sheet voor de SCSI ID's.
Nu heb ik de goede en het werkt perfect nu.
 
Back
Top