Met de deur in huis vallen ;-)

Marinaat

Nieuwkomer
Lid sinds
11 juni 2007
Berichten
3
Locatie
Nijmegen
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met het gebruik van een Midi Controller. Ik heb vroeger natuurlijk wel eens wat gespeeld met fasttracker in de goede oude DOS tijd, maar de geluidskwaliteit was natuurlijk ver te zoeken vergeleken met nu.

Ik kan goed over weg met computers mag ik wel zeggen denk ik.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Emu Xboard49.

Ik heb eerst internet afgezocht naar wat voor mij als "beginnende" een mooie midi controller zou zijn.
Omdat ik op dit moment graag Reason 3.0 gebruik en de prijs/aantal knoppen/kwaliteit/internet meningen bij elkaar ik op een XBoard uit kwam. En ik heb de XBoard 49 gekozen omdat ik buiten alleen het inspelen misschien ook iets meer wil.

Ik heb dus eigenlijk alleen maar positieve dingen gelezen over de XBoard49. En ik ben op zich ook wel tevreden.
Als hij werkt... Want de controller werkt perfect. Ik heb alleen een software matig probleem.
Ik zal proberen uit te leggen wat het probleem is en ik hoop dat jullie dan een antwoord hebben.

Ik heb alles netjes volgens het boekje geinstalleerd.
Als ik mijn PC voor de eerste keer boot die dag en dan bij systeem beheer/audio kijk. Dan zie ik bijv. de Xboard49 driver ertussen staan. Als dat zo is dan werkt alles perfect.

Maar als dat niet zo is dan staat er iets van Emu USB Midi Device. En dan werkt hij dus niet. Omdat hij de verkeerde driver heeft.

Als ik zoals eerder beschreven de goede driver had en ik zet de midi controller uit en aan. Dan ben ik hem ook kwijt en laad hij de emu usb midi controller driver en werkt hij niet meer.

Schijnbaar geeft hij driver een hogere prioriteit ofzo, maar ik krijg hem daarna niet meer aan de praat (wat ik ook probeer)
Ik heb echt alles geprobeerd volgens mij.. Allerlei instellingen, op nieuw installen, wisselen van usb poort, herstel punten terug gezet etc. verzin het maar. Niks werkt.. Alleen een dag of 2 wachten.

Ik heb dus ook het vermoeden dat de usb controller een soort geheugen heeft wat bijv. 24 uur actief is en dan gewist word ofzo.. Want spontaan werkt alles weer.. tot ik de controller uitzet of de pc reboot dezelfde dag.. en dan is het weer hetzelfde verhaal. De driver kan ik dan ook niet updaten omdat hij controleert of er connectie is met de controller.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad??
En wat kun je hieraan doen? Kun je ergens een driver voorrang geven??

Ik probeer nu alleen nog als hij een keer de goede driver pakt om dan meteen de update te draaien naar versie 0.49
En ik hoop dat Emu daar dat probleem heeft aangepakt.

Ik kan verder niks vinden over deze problemen.

O,ja ik heb een dikke pc net nieuw sinds januari en heb een game pc dus alles is vrij nieuw.
Ik heb ook alle microsoft updates gedraait en heb zelfs een legale windows versie :-)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want de controller is op zich echt een heel fijn ding.

Grtz.. NaaT
 
Back
Top