Synth vs laptop?

Origineel geplaatst door gijs
Bovendien werd ik gek van de cable jungle (al kan dat wat romantisch hebben natuurlijk, zo'n studio vol bakken en kabels), steeds ompluggen en patchen en doen. Dan was vaak de inspiratie weg als ik aan de gang kon.

Op zich begrijpelijk, aan de andere kant is dat ook gewoon een kwestie van je studio slim inrichten. Bij mij is de boel letterlijk met 1 knop omzetten up-and-running, en door gebruik van patchbays hoef ik zelden nog de kabelhel in aangezien deze 'netjes' is weggewerkt achter de patchbay en het hele ompatchen van de setup, indien nodig, kan gebeuren met een paar korte patchkabels op een centrale plek.
 
en dus moet je weer patchbays kopen. dat waren voor mij allemaal te veel kosten. maar ieder z'n meug zeggen ze hier in het zonnige zuiden 8)
 
jongen er zijn zoooooveel gratis plugins die zooooo gaaf klinken! :L
 
ik zit al een tijdje met dezelfde vraag kwil ook een luxe laptop kopen. ipv bijvoorbeeld heel lang sparen voor S90ES.
nou zat ik er dus ook aan te denken om gewoon een goede computer in een kleine sterke case te bouwen.
Alleen is dat wel slim.? Zijn hier misschien mensen die daar ervaring meehebben.als iemand ff perongeluk je stekkertje uit het stopcontact haalt, ben je gelijk 2 minuten bezig met opstarten.... dit probleem heb je met je laptop natuurlijk niet. Is hier een oplossing voor....?
 
Hi,

een UPS (Uninterruptable Power Supply of noodstroomvoeding) kan hiervoor gebruikt worden,
deze zijn ontwikkeld om bij stroomuitval nog even stroom te leveren.
Zoek even op google of klik hier om op wikipedia te kijken.
 
Back
Top