Synth advies

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Reck

Ingeburgerd
Lid sinds
2 mei 2007
Berichten
27
Locatie
Brussel
Ik ben sinds een tijdje me aan't informeren over synths aangezien ik van plan ben er één te kopen.

Momenteel heb ik twee draaitafels, een dj mixer, laptop met cubase en een mpc2000xl. Een keyboard lijkt me de perfecte aanvulling voor mij. Ik ben ook iemand die liever wat meer geld uitgeeft aan iets degelijks waar ik jaren tevreden mee ben dan nu iets cheaps te kopen en binnen een paar maand er op uitgekeken zijn.

Ik hoor/lees vooral drie namen die steeds terugkomen: triton, fantom en motif. Ik ben vooral op zoek naar realistische sounds van een zo goed mogelijke kwaliteit (strings, piano's, orgels, rhodes, drums, ... )

Qua prijskaartje had ik gedacht aan een 1000 euro (1500 maximum!). Voor 1000 euro heb ik nieuw een yamaha mo6, een tr61, een roland juno-g of een fantom xa.

Dit weekend ben ik eens naar een paar muziekwinkels gereden en de fantom xa en de mo6 eens gecheckt. De sounds van de yamaha leken mij veel beter als die van de fantom xa. Die klonken nogal dof in vergelijking met de mo6. Een triton/tr moet ik binnenkort nog eens gaan checken.

Is er eigenlijk veel verschil tussen de klanken en de kwaliteit ervan in deze klasse van synths tov hun grotere broers (triton (extreme), motif es6, fantom x6)? Misschien dat ik beter nog effe doorspaar en ga voor een triton of motif, desnoods tweedehands...

Zoals al vermeld, ik vond de fantom xa maar niks in vergelijking met de mo6 qua klanken en sound.

Ik probeer me natuurlijk zo goed mogelijk te informeren vooraleer ik tot een aankoop overga. Ik weet dat zulke dingen ook kwestie zijn van persoonlijke smaak en ga in de toekomst nog zoveel mogelijk zelf gaan luisteren in muziekwinkels.
 
Ik zou je ook willen adviseren goed op de tweedehands markt te kijken. Vaak kun je dan voor hetzelfde geld net een of twee slagen beter kopen dan wat je nieuw uit de muziekwinkel haalt.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top