Nieuwe (externe) Geluidskaart voor Laptop

Origineel geplaatst door n303y
De reden dat ik in deze thread verzeild ben geraakt is dat ik ook op zoek ben naar een externe geluidskaart. Na veel gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat de Emu 0404 USB 2.0 het meeste voldoet aan mijn eisen. Nu twijfel ik alleen nog door de volgende opmerking uit thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=74579&highlight=Emu+0404+usb+2.0:



Ik kom op internet geen vergelijkbare problemen tegen m.u.v. de thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=69900&highlight=Emu+0404+usb+2.0:



Hierin is het probleem blijkbaar opgelost dus hoe zwaar moet ik de reactie van bobaphat en de topicstarter laten meewegen? Zijn er meer mensen die hun ervaringen met de Emu 0404 USB 2.0 op een laptop willen delen zodat ik zeker weet dat ik geen miskoop bega?

Ik heb een Dell Latitude D620 Intel® Core Duo T2300 (1.66GHz) met 1GB RAM op XP_Pro (SP2) draaien.

Hallo,

De threads waar je naar verwijst zijn volgens mij meer van toepassing op de oudere emu geluidskaarten (heb vluchtig gekeken, misschien heb ik het verkeerd).

Ik heb zelf een Emu 0404 USB en ben hier heel tevreden over. Vooral het geluid en het gewicht!
Alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om via de digital input op te nemen. Dit licht denk ik eerder aan de mac drivers.
 
Origineel geplaatst door gremlin23
De threads waar je naar verwijst zijn volgens mij meer van toepassing op de oudere emu geluidskaarten (heb vluchtig gekeken, misschien heb ik het verkeerd).

Er is maar 1 E-MU 0404 USB 2.0 en ik ben blij te lezen dat jij in ieder geval tevreden bent. Ik denk dat i k hem maar gewoon nieuw ga kopen zodat ik hem eventueel kan ruilen indien ie mij niet bevalt.

Bedankt voor je reactie.
 
Origineel geplaatst door n303y
Er is maar 1 E-MU 0404 USB 2.0 en ik ben blij te lezen dat jij in ieder geval tevreden bent. Ik denk dat i k hem maar gewoon nieuw ga kopen zodat ik hem eventueel kan ruilen indien ie mij niet bevalt.

Bedankt voor je reactie.

clicken en nadenken gaat een beetje moeilijk voor mij de laatste tijd.
Hoe dan ook, beiden threads zijn minstens een half jaar oud en volgens mij zijn al die problemen dan nu ook al opgelost.

Ik beveel de 0404 USB zeker aan :)

Veel plezier ermee!
 
let even op je firewire-chipset als je een firewirekaart gaat kopen

geen TI of Lucent?(Dell bv, heeft Ricoh, niet goed)

dan kan je enkel een usb-kaart kopen en is de motu 828mk2 usb de maximaal haalbare kaart

Ik wil op de Dell insp. 1520 Konnekt24d aansluiten..

Gaat dit lukken dan?
Zit er verschill in fireware ????
 
Toevallig heb ik een paar weken terug die hele discussie gelezen terzake Firewire en de soorten chipsets (zoals Ricoh) die niet zouden werken. Ik was zelf op zoek naar een firewire of USB geluidskaart, en ik heb dus een Dell laptop met een Ricoh chipset dus je begrijpt eerst kneep ik 'm flink en baalde ik.

Toen heb ik, om zeker te zijn van all zgn. troubles met Ricoh, Focusrite tech support maar eens gemailed om te vragen hoe dat nu zat. Deze deelde mij mede dat alhoewel ze een TI chipset prefereerden, er geen problemen zouden moeten zijn met de meest recente Ricoh chipsets. Ik heb daarop dus de Saffire besteld en die werkt prima op mijn XPS M1330 met latency van 7ms (lager nog niet geprobeerd)! Dit zelfs onder Vista! En ik doe toch stevig wat met samples (Cubase 4 Studio + Kontakt 3).
 
Ik zit met hetzelfde probleem aangaande de motu ultralite... je moet een firewire kaart hebben met TI of Lucent chipset. Probeer er maar eens aan te komen in europa... Je zoekt je lam of je betaalt je blauw... Op zich werkt mijn ultralite met een andere firewire kaart wel ok, geluid, latency, midi in; alleen de midi uit kan ik echt vergeten... Dat is één en al timing problemen. Motu zegt dat ze zonder die chipset geen ondersteuning bieden.
Had wat mij betreft wel iets meer upfront geadverteerd mogen worden...

Toevallig heb ik een paar weken terug die hele discussie gelezen terzake Firewire en de soorten chipsets (zoals Ricoh) die niet zouden werken. Ik was zelf op zoek naar een firewire of USB geluidskaart, en ik heb dus een Dell laptop met een Ricoh chipset dus je begrijpt eerst kneep ik 'm flink en baalde ik.

Toen heb ik, om zeker te zijn van all zgn. troubles met Ricoh, Focusrite tech support maar eens gemailed om te vragen hoe dat nu zat. Deze deelde mij mede dat alhoewel ze een TI chipset prefereerden, er geen problemen zouden moeten zijn met de meest recente Ricoh chipsets. Ik heb daarop dus de Saffire besteld en die werkt prima op mijn XPS M1330 met latency van 7ms (lager nog niet geprobeerd)! Dit zelfs onder Vista! En ik doe toch stevig wat met samples (Cubase 4 Studio + Kontakt 3).
 
Ik volg het wel, maar sommige dingen zijn nog erg onduidelijk. Met name de mogelijkheid tot het renderen van geluid van een externe geluidskaart.

Ik heb het idee dat de M-Audio USB kaarten slechts een USB-Midi doorvoer, en een audio recording device is. Niet echt een geluidskaart met "render" mogelijkheden.

Ik heb namelijk ook met de gedachte lopen te spelen voor mijn laptoppie een goede geluidskaart te regelen.

De onboard geluidskaart van het laptopje is niets meer dan een Realtek chipje op het moederboard met een zeer matige ASIO ondersteuning en geen mogelijkheid tot het real-time renderen van geluid. (Latency!!)

Ik heb gezocht naar diverse externe geluidskaarten met een eigen processor en de enige optie die ik kan vinden is de Creative Audigy 2 ZS (PCMCIA)

Helaas heeft mijn laptop een Expresscard slot waar maar een type geluidskaart voor te krijgen is (Creative X-FI Notebook)

Waar de X-FI in mijn werkstation prima zijn werk doet schijnt de X-FI notebook nieteens een audio chip te bevatten, maar puur een d/a converter plus een stukje software om de X-FI Cristalizer te emuleren.

Nu weet ik dat bovenstaand geluidskaarten meer consumentenspeelgoed zijn.

Nu is de hamvraag: Nemen de USB oplossingen van M-Audio en andere fabrikanten ook het renderwerk voor hun rekening of niet.
 
Ik ben sinds een week naar hetzelfde op zoek, wat aan mijn eisen voldeed, was de Echo AudioFire2 (ge hebt ook 4, 12...), ge moet hem eens uitchecke, valt goe mee, vond ik toch (ook zo'n student).
Ik heb hem nog wel niet.
Hij is wel compact etc. 2in, 2out, breakout-cable, FireWire, en verschillende software natuurlijk.

edit; hangt ook veel af van wat je juist wilt; leveling op pc, welke soort aansluitingen....
daarom heb ik voor die Echo gekozen ; jacks. Vele hebben XLR, iets waar ik me voorlopig nog niet mee bezighou (ik ben echt beperkt bezig hé, zelfs ni gebalanceerd)
 
Nu is de hamvraag: Nemen de USB oplossingen van M-Audio en andere fabrikanten ook het renderwerk voor hun rekening of niet.

Ik snap niet helemaal wat je nu precies bedoelt. Maar, als je met renderen bedoelt dat je bvb. een VSTi wil renderen naar audio dan wordt dat voor 100% door je host afgehandeld in het digitale domein en heeft dus niets met de geluidskaart te maken die je gebruikt. Dus dat soort renderen kan je zelfs doen zonder dat er een geluidskaart aan je pc hangt.

Verder zijn al die M-audio en andere asio kaartjes natuurlijk full duplex wat betekend dat ze kunnen recorden en afspelen tegelijk.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top