Waldorf Q keys knoppen

Mans

Stamgast
Lid sinds
30 november 2003
Berichten
308
Heb een Q keys van martplaats gekocht en hij werkt op zich prima maar sommige druk- en draaiknoppen zijn niet zo responsief als anderen. Is dit zelf te fixen (heb geen verstand van techniek whatsoever) of heeft iemand een suggestie waar ik dit kan laten doen in de buurt van Rotterdam?
 
Q

Q

Daar had mijn Q, indertijd nieuw gekocht, ook al snel wat last van. Het is, afgaand op wat ik steeds gehoord heb, een verschijnsel wat bij het gebruikte soort rotary encoders best vaak voorkomt. En ze zijn erg gevoelig voor vervoer etc., d.w.z. als er wat fysieke druk op die potmeters komt te staan enzo.

Maar vervangende rotaty encoders moeten goed te vinden zijn. Misschien het makkelijkst bij Waldorf zelf, ze waren vroeger (voor faillissement) altijd makkelijk benaderbaar. En het vervangen van die dingen op zich is voor een beetje handig iemand (ik kan het niet!) ook geen ingewikkelde klus.

Misschien dat forumlid Saint Eric (Dordrecht) dit soort klusjes ook wel doet. Contact hem eens... Succes ermee! Heerlijke bak trouwens die Q! De mijne heb ik helaas niet meer...
 
knoppen overzetten kost heel veel tijd. alles zit met 4 of 5 pootjes vast. moet bij de mijne ook nog doen. dat doe ik wel als ie totaal niet meer werkt :)
 
Back
Top